Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '10

 
Kategori
İnançlar
 

Din de moda!

Din de moda!
 

Dün akşam kızımla yolda yürürken, ister istemez arkamızdan gelen gencin telefonla konuşmasına tanık oldum. Ağlamaklı bir sesle" ağabeyciğim "diyordu. "Birazdan eve gideceğim ve yemin ederim yiyecek bir lokma ekmeğim yok, yarın işe gelecek yol param bile yok, patrona söylesen biraz avans verse bari!"

İçim sızladı, döndüm arkama baktım 18-20 yaşlarında şivesinden doğulu olduğunu düşündüğüm bu genç yurdum insanının yürek sızlatan sadece tek örneği idi. Elit semtlerde, marka konuşan insanlar arasında olmadığımdandır belki de bu tür olaylarla sık sık karşılaşmam.

Hafta sonlarını Avrupa seyahetlerinde geçiren, ekmeğin fiyatından bi haber olanlar için bunlar konuşmaya bile değer olmayacak kadar küçük bir kesim olabilir gözlerinde; sanırım kendi ihtişamlarından çok küçük gördükleri içindir bu insanları ve bu hayatları...

Buna benzer olaylara tanık oldukça geçenlerde arkadaşlarla tartıştığımız bir konu geldi aklıma; muhafazakar dostlarıma göre son yıllarda namaz kılanların, başını kapatanların ve hacca gidenlerin sayısında önemli ölçüde artış olmuş. Bana kalırsa da gözlemlerime dayanarak doğru.

Bunun mutluluk verici tarafı başka bir tartışma konusu olabilir(!) . Benim hatırlatmak istediğim, madem ki bu kadar dindar bir toplum olduk, bizim dinimiz insan sevgisinden, hoşgörüden, yardımlaşmadan söz eder. Komşun açken tok yatmanın seni dininden uzaklaştıracağından, nefsinin esiri olamaman gerektiğini, kul hakkı yemenin affedilmeyecek büyük günah olduğunu anlatır...

Bunlara bağlı olarak sordum;" peki araştırdınız mı ZEKAT verenlerin sayısında da artış olmuş mu? "Öyle ya madem bu kadar görünür ibadetleri yerine getiriyoruz ve artık İSLAM ı tam(!) yerine getirmeye başladık, önce en yakınımız yoksullardan sorumlu değil miyiz? Düşünüyorum da İSLAMİYET tüm dünyada zaten insan sevgisi ve kul hakkına yönelik yaşansa idi, müslümanlar bu kadar sefalet yaşamazlardı.

Dinimiz günümüzde gösteriş dini olarak yaşandığını düşünüyorum, yapılan ibadetlerin birçoğu yaygınlaşan, simgeleşen moda olarak göründüğünü düşünüyorum. Yiyecek bir lokma ekmeğim bile yok derken çalışıp da hakkını almayan, değil çocuklarına iyi bir eğitim ve gelecek kaygısını taşımasını, çocuğunun o günkü nafakasını düşünen insanımı gördükçe dinimi elimden alıp tek eline gaspeden sözde Müslüman ve sözde insanlara tavrım devam edecektir...

Siz en son ne zaman komşunuzdan ya da mahallenizdeki bir fakirden haberdar oldunuz?

 
Toplam blog
: 85
: 1590
Kayıt tarihi
: 23.11.10
 
 

Yaş otuzbeş yolun yarısı eder demiş üstad demesine ama, benim yapacak çok şeyim var:)! Anneyim, e..