Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

RMZSM Meliha Karaoğlu

http://blog.milliyet.com.tr/meliha63

23 Şubat '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Din giysim kirlenmiş!!

Din giysim kirlenmiş!!
 

Din nedir! Gelir seviyesi, yaşam standardı düşük insanların, bunaldığı ve kendini çaresiz hissettiği zamanlarda kısa yürüyüşler yaptığı bedava kordon gezisi mi?
Ben son zamanlarda böyle düşünenlerin hızla çoğaldığını hissediyorum. Öyle ki bikini ve spor ayakkabı gibi gerektiğini düşündüğün yerde giyecek gerekmediği sürece dolaba kaldıracaksın.

Dinimiz insana yalan söylememeyi emrediyor. Zina yapılmasını yasaklıyor. (elbette çok gizli yapılan dini nikahlarında zinadan farkı yok benim gözümde, babasının maşşını alabilmek için eşini boşayıp yinede beraber yaşanan beraberliğinde) Her türlü faizinde haram olduğunu herkes bilir. Kamuya ait malın zimmete geçmesi, ya da ondan yararlanılmasıda en büyük haramlardan dır! Kendinin yapmayacağı şeyleri yapmasına fırsat verecek alkol almasıda yasak. Bağımlılık yapacak ve kendisine zaman ve para kaybına sebep olacak alışkanlıklar da yasak. (kumar ve oyunlar)

Ben din konusunda bilirkişi değilim ama bunları bilmeyen var mı?

Gelelim kamuda iş yerinde çalışacak insanların ve bir üniversite öğrencisinin dinine...

Bir müslümanda olması gerekenleri yazdık. Müslüman insan bu kimliğini kapıda bırakacak! Cümlesinin anlam karışıkığından çıkaralım bu zatı. KİMLİK den kasdedilen ben müslümanım beyanı mı yoksa islamiyetin yaşam prensiplerini mi?
Ben henüz 15 yaşında iken üniversite mezunu yakınıma sordum. BU iki parti sağ parti ama bunların ayrıldığı bir nokta ince çizgi vardır. NEDİR? Bana biri önce Türküm sonra müslümanım, diğeri ise önce müslümanım sonra Türküm der dedi. Kendisinden bir cümle ile istediğim ayrıntı buydu. Ama benim hiç bir siyasi
düşüncem yok meraktan sorduğum bu sorunun cevabı beni çok şaşırttı.

İnanan insan ölümden sonra bu dünyanın hesabını vereceğini bilen insan, var olmak bu kadar uzun olunca ölüm sonrası sana milliyetine göre muamele yapıyorlarmı? Diye sordum. O halde önce müslümanlık gelir.

Zaten bağımsızlık dinini yaşamını özgür yaşamak dinimizin emrettiği davranışlar değilmi? Bu ikisi arasında seçim zorunluluğu mümkün değil ki! Farklı kavramları karşı karşıya getirmek, çatıştırmak kimin harcı olabilir.

Din bir kimlik cüzdanı, bir elbise veya gece evinde giyip sabah çıkarılabilecek pjama değildir.

Bunu böyle algılayanlar dini bilmeyen ya da bilgisi işine gelmeyenlerdir. Yine söylüyorum hiç bir partiye zümre üye değilim sempatizanı bile değilim, lakin at gözlüğü takıp üniforma tapir edilen giyisileri kendileri giyiyorlar giydirmek istiyorlar öyle olmasa benim giydiğim doğrudur feryadı niye yapılıyor. Fikri vicdanı hür olan insan baskı yapmaz. Yapanlara karşı çıkar menfaatlarine ters düşse bile...
Diyanet bu açıklamayı yaptı! Müslüman erkek ve kadının nasıl yaşaması gerektiği hakkında yorumları... kardeşim sen yapamıyorsun senin mantığın almıyor diye başkalarına ne karışıyorsun. Kanunlar birbirine zıt fikirler taşıyan insanların bile birarada yaşamasını kolaylaştırmak için yapılıyor. BU topraklar ezelinden böyle idi sonradan olmadı ki senin yaşama ve nimetlerinden faydalanma hakkın kadar sana zararı dokunmadığı müddetçe onlarında aynı hakkı var dağdan gelip bağdakin mi kovuyorsun. Aslını bile inkar edenlere ne denir bilmem....

DİN İSTENİLDİĞİNDE GİYİLİP ÇIKARILAN BİR GİYİSİ DEĞİLDİR. BİR YAŞAM BİÇİMİDİR, BİR AHLAKTIR, BİR DÜNYA GÖRÜŞÜDÜR SİZLERİN BU GÜNÜ İLE SINIRLI KALMAZ. BÜTÜN ZAMANLARA HİTAP EDER! BÖYLE OLUNCA GERİCİ SİZLER KİMLER OLUYOR BİR DÜŞÜNÜN! İSLAMİYET BİR BAŞÖRTÜSÜ ÇIKARTTIRMAYLA YIKILAMAYACAĞI GİBİ BİR BAŞÖRTÜSÜ TAKMAYLA DA YÜCELECEK KADAR SINIRLI BİR DİN DEĞİLDİR. AHLAK VE AHLAKSIZLIK İLERİCİLİK VE GERİCİLİK KİMSENİN TEKELİNDE OLUPTA YORUMLAMAK ONLARA KALMAMIŞTIR. TÜRKİYE CUMHURİYETİ KANUNLARI KİMSENİN ÖZ BABASI YA DA ÜVEY BABASI DEĞİLDİR. KİMSEDE SAHİPSİZ KEDİ YAVRUSU DEĞİLDİR! "ÇIKIP GİDİN" DEMEK KİMSEYE DÜŞMEZ MEMLEKET HEPİMİZİN. BİR AMBAR BUĞDAYIN İÇİNDEKİ ÜÇ BEŞ ZARALIYI GÖSTEREREK BU BUĞDAYI UCUZA KAPATMA KAVGASI GİBİ GÖRÜYORUM OLAYI.

BİRİLERİDE SİZİN YAPTIĞINIZI YAPIP O GRUPLARIN İÇİNDEKİ ZARARLILARI NİYE GÖZÜNÜZE BATIRMAZ ANLAMIYORUM. (ÇOKLUĞUNDAN OLABİLİRMİ Kİ) FİKRİ, VİCDANI, DİNİ, DİNSİZLİĞİ HÜR NESİLLERİN, TAM BAĞIMSIZ ÜLKEMİZİN AYDINLIK NESİLLERİN GELECEĞİ GÜNLERE.

 
Toplam blog
: 41
: 1151
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1963 Doğumlu  ununu elemiş eleğini asmak üzere...3 (kimine göre pırlanta) çocuk yetiştirmiş denil..