Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '12

 
Kategori
Siyaset
 

Din kimlik değildir, ben Müslüman’ım diye kendinizi ifade edemezsiniz

Din kimlik değildir, ben Müslüman’ım diye kendinizi ifade edemezsiniz
 

Herkese “insan” dersek yedi milyar dünyalının içinde seni ayırıp bulmamız mümkün değil. Oysa hayat gösteriyor ki kişilere tek tek ulaşmamız elzemdir. Ayrıca sadece benim seni tanımam değil, senin kendini de tanıman ve bizlere tanıtman lazım. Bütün bunları yapabileceğimiz tek argüman kimlik.

Aslında kimlik kim olduğun değil ne olduğundur; çünkü kafa kâğıdı (nüfus cüzdanı) insanı anlatamaz. Her insanda aynı şeylerin olması aynı oldukları anlamına gelmez; çünkü aynı dediğimiz şeyler kişiden kişiye değişebilir. Ve kişinin sahip olduğu maddi/manevi değerleri hayatın en önemli argümanıdır. İnsanları tekleştirme, sayısal özellik haline getirme hümanizm, globalleşme gibi kavramlarla sık sık gündeme getiriliyor. İnsanlar gizlediği tehlikeyi göremedikleri için sözde barış ve insan haklarını da kapsayan bu kavramlara sıcak bakıyorlar. Yine hümanizm olsun, insan hakları, barış olsun. Ben insanları Türk kimliğimle de severim. Bazıları Türk olabilirler, Türk olarak doğmuş olabilirler ama böyle yaşamak istemiyorlarsa kimliklerinden bu ibareyi siliniz. Yine bizimle burada kendi vatanlarında yaşasınlar, oturan ayının torunu olarak. Ama halkımın kimliği ile oynamayın.

Bu ne saçma sapan şey ya! Kimliğini öne sürersen gerici oluyorsun. Evrensel normlara uymuyormuş. Evrensel değerlerin canı cehenneme, bozuksa düzeltirim, yoksa yaratırım ama benim kendi değerlerim önemli. Gelişmişlikte buna bakılıyormuş. O zaman Japonlar dünyanın en geri milleti. Ben anlamam kardeşim, şalvar giyen adam dişini de fırçalıyorsa sorun yok. Ama elbette kimliğe gizlenen yobazlıkları düzelteceğiz. Türbanın altında recim varsa, namus cinayeti varsa o türbanı kendi ellerimle yırtarım.

Herkes birbirine benzese neye yarar, sokakta gördüğünde bile ha bu Türk diyebilmelisin. Herkes kendisi olsun kardeşim ya! Bir Türk Amerikalıya benzemeye çalışıyorsa salaktır. Onun elbisesini giymekle onun gibi olamazsın. İşte bu batı özentisi Tanzimat kafa nedeniyle o aya gitmiş sen hala eşeksırtındasın. Başkalarını izlerseniz kendiniz gelişemezsiniz. Başka ülkelerin başarılarını izlemekten bıktık. Kendiniz olun isterseniz bir çukura dolun. Tuvalet taşı yapın, yeter ki kendiniz yapın.

Sözde medeni olmak adına kimliğini reddeden kimselere öyle kızıyorum ki. Ulan dana sen beceriksizsen kimliğinin ne suçu var. Türklükle medeniyeti yan yana getiremiyor musun yoksa?

Bir kesim medeni olmak için Türk kimliğinden uzaklaşırken bir başkaları da faşizm kokan söylemleriyle ülkedeki diğer kimlikleri yok etmeye çalışıyor. Benim ülkemde kaç tane halk varsa o kadar nüfus cüzdanı formatınız olacak. Çerkez’in kimlik kartı benimkinden farklı olacak.

Biliyorum, kimlik tehlikeli; cahilin elinde silah oluyor. Ama cahil zaten sorun demek, adamı medeniyet köprüsünden de yürütemezsin; köprünün kazıklarına oturur. Birilerini adam etmek için soyumuzu unutup Amerikalı mı olmamız gerekiyor. Olmazsa olmasın, cahil Türk olarak ölsün. Sevgili halkım, biliyorum özenle yazmıyorum, yazılarım kahvehane sohbeti gibi oluyor. Ama özenle yazdığım zaman rahat bağırıp çağıramıyor, içimi boşaltamıyorum. Sorunlar sokaklarda, çözüm de sokaklarda; bizim konularımız entel muhabbeti olamaz. Enteller sizi 100 yıldır konuşuyorlar, ayakkabınızın yırtığı bile değişmedi.

Hem Türk/Müslüman hem de medeni olabiliriz. Bunların ilme aykırı bir yönü yok. Bizim sorunumuz soyumuza ve dinimize bulaştırılmış, hatta üzerine sıvanmış yanlış kalıplar. Türk bir ırkın adı, Türk olduğun zaman Müslüman olmak zorunda değilsin. Belli bir kıyafet mecburiyetin yok. Törelere bağlı kalmak zorunda değilsin, beğenmediğini değiştirirsin. Kıyafetini değiştirmekle Türklükten çıkmazsın. Ya ne salak adam, benim atam böyleymiş ben de böyle olmalıyım. Amalar önünü göremedikleri için dönüp geriye bakarlar; sen ama mısın? Elbette düne uymayacaksın; ama ruhunla kalbinle her çağda Türküm diye haykıracaksın.

Din kimlik değildir; ben Müslüman’ım diye kendinizi ifade edemezsiniz. İnsanlarımız inançlarının çok fazla etkisinde kaldıkları için kendilerini o yönde değiştiriyorlar. Allah size Türklüğü bırakın Müslüman kimliğine bürünün demiyor ki. Kuran’da kavim kavim yaratıldığımız söyleniyor. Üstelik peygamber Türkleri övmüş. Türksünüz diye Müslümanlığı kabul edeceksiniz diye bir şey yok; isterseniz ineğe tapın. Bu şartlanmalardan kurtarın kendinizi ya! Atanız Mete Han’ın dini bile yoktu.

Müslümanlığın Türk kimliğimizi tahakküm altına alması bizi tanınamaz hale getirdi. Bir vatandaşa soruyorlar. İşte diyorlar ki Türkiye ile Suriye arasında savaş çıksa sen hangisini tutarsın. Suriye’yi tutarım diyor. Neden diyorlar. Suriye Müslüman, Türkiye Müslüman değil(öyle görüyor) diyor. Ya da işte bazen şöyle muhabbetler geçer. Müslüman olmayan bir Türk ve Müslüman bir yabancı işte denizde kaza yaptılar. Birini kurtarabiliyorsun, hangisini kurtarırsın diye dindara soruyorlar. Müslüman’ı kurtarırım diyor.

Türkiye’de bir Müslüman kimliği vardır ve Bu Müslüman kesimin çoğu Türk bile değildir(öyledir ama kabul etmezler) onların kimliği Müslüman’dır. Bu konu o kadar ileridir ki Türk ve Müslüman diye iki ayrı devletin kurulması bile düşünülebilir. Adam Türk olduğunu kabul etmiyor, ben de Türklük olmadan Müslüman kimliğini kabul etmiyorum. Adam Müslümanlığı kimlik sanıyor. İnanç yürektedir, Müslüman oldun diye kanının rengi mi değişti?

Özellikle laiklerin yobaz sağcıları bahane ederek soylarına yabancı insanlık, insancıllık gibi entel söylemler geliştirmeleri önceleri çok yaygındı. İçlerinde bazıları Türk olmayı faşistlik olarak görüyorlardı. Şimdi hepsi Türkçü/ milliyetçi olmuşlar. Komünist partililer bile Atsızın fedaileri gibi. Öbür taraftan AKP tayfası Türklüğü hiç kale almıyor. Başbakanın ağzından ben on yıldır Türk kelimesini duymadım. Kimlik siyaseti yapmayacak, Kürt sorununu böyle çözeceklermiş. Anlaşılıyor ki Osmanlı tarzı bir devletin peşindeler. 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..