Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '10

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi zorunlu olmalı mı? Olmamalı mı?

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi zorunlu olmalı mı? Olmamalı mı?
 

Dinimizde zorlama yoktur...


Güzel soru. Bu soruyu cevaplayabilmek için öncelikle bu derste öğrencilere neler öğretildiğine bakmak lazım. Yoksa bilip bilmeden bu ders olsun ya da olmasın demek yanlış olur. 

Yazıyı yazmadan önce ilköğretim 8 sınıfta okuyan çocuğumun ders kitabını elime alıp inceledim. Hangi dinden olursa olsun, aman çocuğumun bunları öğrenmesi sakıncalı denilecek hiçbir konuya rastlamadım. Bilmiyorum siz rastladınız mı? Bilakis öyle güzel konular vardı ki.. 

İbadetlerimiz, hoşgörülü olmak, anne babaya sevgi saygı, dürüstlük, Hz Muhammed’in güzel ahlakı, dinimizin evrensel öğütleri, günümüzde yaşayan Hinduizm, Budizm, Yahudilik gibi farklı dinlerin özellikleri konu başlıklarından bazılarıydı. Dileyen kitaptan bakabilir. 

Hepimizin bildiği gibi Müslüman İslam’ı kabul etmiş kişi demektir. Yaşadığımız ülke de, öyle zannediyorum ki Müslümanların (!) çoğunlukta olduğu bir ülke.. 

Şimdi böyle söyledim diye, peki Müslüman olmayanlar neden okusun ki bu dersi diye düşünenler olduğunu biliyorum. Hatta bırakın Müslüman olmayanların okumamasını, öyle zannediyorum ki pek çok kişi dersin içeriğini bilmediği için bu dersin okutulmasına karşı çıkıyor.  

Yukarıda da söylediğim gibi bir insanın bir konu hakkında fikir yürütebilmesi için konunun içeriğini bilmesi lazım. Acaba kaçımız çocuklarımızın Din Kül.ve Ah. Bil. Ders kitabını inceledik. 

Din bir inançtır ve özü doğruluk, samimiyettir. Dinlerin inanç ve ibadet bakımından farklılıkları olsa da, tüm dinlerin ortak noktası iyiye, güzele, doğruya yönlendirmektir. Ayrıca, her toplumun faklı ahlak kuralları olmasına rağmen doğruluk tüm dinlerin ortak ahlak ilkelerinden birisidir. 

Din ve ahlak ayrı bir ders olarak düşünülemez.. Din ve ahlak birbirini tamamlar. Din doğruluğu, yardımlaşmayı, kardeşliği öğütler ve bunların güzel sonuçlarına dikkat çeker; ahlak da bu davranışların doğruluğunu belirtir. Dinde kötü sayılan hırsızlık yapmak, iftira etmek, yalan söylemek gibi davranışlar ahlaki olarak da kötüdür. 

Ders kitabını incelediğiniz zaman da genel itibariyle ahlak konularının olduğunu göreceksiniz. Bugün hepimiz biliyoruz ki, her geçen gün ahlaki çöküntü giderek artmaktadır.. Bir toplumu da ayakta tutan ahlakıdır. 

Bakınız Atatürk ne diyor;  

* Bir milletin ahlak değeri, o milletin yükselmesini sağlar.
* Bir millet, zenginliğiyle değil, ahlak değeriyle ölçülür.
* Saygısızlığın, saldırının küçüğü, büyüğü yoktur.
* Bir millet, savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin yaşayacak sonuçlar vermesi ancak irfan ordusuyla kaimdir. 

Sözün özü

Bu dersin okullarda gösterilmesinin amacı; dinin evreselliğini ve güzel ahlakı öğretmektir. Üstelik farklı dinlere de yer verilmiştir. Ayrıca bizler biliyoruz ki çocukların kişilkleri ilk olarak ailede sonra okulda gelişerek devam eder. Benim düşünceme göre okul bir eğitim öğretim yuvası olduğuna göre Din Kül Ve Ah. Bil dersini çocuklarımızın almalarında fayda vardır. 

Ayrıca öğretmen müfredattaki konuları anlatır, konunun dışına çıkamaz. Lakin bizim dinimizde zorlama yoktur. Özellikle farklı dinden olan ya da hiçbir dine mensup olmayıp dersi almak istemeyen ailelerin çocuklarına da zorla dersi öğretmenin anlamı yok... 

Bu anlamda ben derim ki; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi zorunlu olmaktan çıkarılıp, seçmeli olmalıdır.. 

Ayrıca ben çocuğumun okulda dini, güzel ahlakı öğrenmesine karşıyım, evde daha iyi öğretirim diyenler buyursun öğretsinler. Çünkü zoraki öğrenilen şeyden hayır gelmez. 

Ancak şöyle de bir soru sormak isterim izninizle; acaba kaçınız çocuklarınıza bugün okulda ne yaptın diye sorup, ilgilendiniz? Ve kaçınız bugün hoşgörü nedir? Başkalarının hakkına neden saygı gösterilmeliyiz? , yalan konuşmanın sakıncaları nelerdir? gibi ya da kitaptaki bir başka konudan bahsettiniz? 

Tabii ki sorum, çok mu şart bu konuları öğrenmek diye düşünmeyenlere.... 

(Okurların içinde bu branşın öğretmeni olan varsa; dersin amacını daha iyi anlatacağına inandığım için yorumlarıyla katkıda bulunmalarını isterim.) 

Sevgi ve ışıkla. 

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..