Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '13

 
Kategori
Sosyoloji
 

Din Sosyolojisi- Hans Freyer ve Edip Cansever

Din Sosyolojisi- Hans Freyer ve Edip Cansever
 

Anlamak için sabah ve geceyi tercih ettim; anladım mı?


İkili okuma yapıyordum; Din Sosyolojisi'nden, Varlık Ağustos sayısı, Veysel Çolak'tan Edip Cansever şiiri...

Kitabı yayına hazırlayan M.Rami Ayas, "sana sosyoloji okumayı sevdireceğim", demişti. Evet, ben sosyoloji okumayı romanlarla, öykülerle, denemelerle; şiirle, müzikle seviyordum.

"Günlük yaşantının tanığı olmak yorucu." Sosyoloji o aralıktan bana göz kırpıyordu. Ve Edip Cansever, "kadın bir aralıktır", diyordu.

Sosyoloji, genç, Din Sosyolojisi, daha da genç ve Şiir, en yaşlımız; ya ben? diye soruyor İnsan; ya ben?

İyi ya da kötü, beni o kadar da ilgilendirmez, ben gerçeğe bakarım, dedi Sosyoloji. Din Sosyolojisi, din toplumun en güçlü bağıdır, dedi, Bacon! Ve Edip Cansever, insanın doğal olana en çok yaklaştığı andır aşkın yaşanması, dedi.

Okuya okuya, düşüne düşüne anlamaya çalışıyorum onları, o anları.

Sosyoloji, değer yargısı vermeksizin düşünmek zorundayım, dedi. Din Sosyolojisi, bütün varlığımla katılıyorum, dedi, dine, kutsal olan yaşanmalı. Ve Edip Cansever, insanın, dünyanın çelişkilerini bırakıp, dedi, kendi aralarında sorunlar üreterek; sonra da sorunlarla uğraşmak zorunda kalmalarının saçmalığı...

1. Not: Kaldırdım kollarımı yukarı, daha yukarıya ve döndüm döndüm döndüm; anladım.

2. Not:

Dinle,

içinde dinle;

neden niye niçin, 

sor!

O enginlikte

sorgula,

yalnız kalsan da,

oku oku oku;

la la la...

Orada durma,

Japon gülüşüyle

iğneleyerek

sık kendini,

iyileş.

Ş.Y.

 

  

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..