Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Nurettin Erdoğan Yönetici

http://blog.milliyet.com.tr/nurettinerdogan

29 Eylül '16

 
Kategori
Güncel
 

Din üzerinden ahkam kesmek...

Din üzerinden ahkam kesmek...
 

Anlamadığım bir şey var. Yahut şöyle diyorum: Ben anlıyorum da, neden herkes ille de bunu dile getiriyor?

Bir sosyal olayı paylaşırken insanlar neden kendi dinine atarlar? Acaba kendi dinine bu kadar kin tutacak, öfkesini kusacak yer arayanlar mı var, Allah'a haşa gücü yetmiyor da kuldan mı acısını alıyor? Vay ben senden şunu istiyorum, bana vermiyorsun da başkalarına veriyorsun, ben de senin dinine atarım; psikolojisi mi var insanlarda?

Yahu bir insan sosyal bir yarayı paylaşırken ve bu paylaştığı, olumsuzluğu hemen İslâm'a nasıl bağlarlar, neden bağlarlar, onlardaki bu Psikoloji nedir?

Örnek vereyim: Kendini çok İnsani role sokarak, bir garibanın resmini koyar, o resimdeki insanın hali içler acısıdır...

Klavyenin başına geçer bu zat-ı pek muhterem kişi. Bir de okumuş, kültürlü insanlardır çoğu. Klavyenin başına geçtiği yer de bellidir, çoğunu biliyorum, kendileriyle tanıştığımız konuştuğumuz zat-ı muhteremlerdir bu zevat.

Bir villanın bahçesinde, özel havuzunun başındadır, arada tatillere, Avrupalara, uzak doğulara da giden kişilerdir. Hayatları eğlencedir, partiden partiye gezerler; kimse karışamaz, kendi tercihidir.

Garibanın resmini koyar ve der ki, Sen!..Ey Müslüman, bilmem kaç kere Hac'ca gideceğine, bu insanlara yardım et....

Peki be zat-ı muhterem!.. Sen Bahamalara, ya da bilmem nerelere bir kere, ama sadece bir kere gitmesen de, o kişilere yardım etsen olmaz mı?

Sorsanız, benim yardım etmediğimi nereden biliyorsun der.

Be Zat-ı Kendini ilerici zanneden geri zekâlı... O bilmem kaç kere Hac'ca değil, Umre'ye (Çünkü Hac'ca bir kere gidebiliyorsunuz) gidenin vermediğini nereden biliyorsun?

Sen Beş yıldızlı Tatil köylerinde tatil yapmaktan zevk alıyorsun, O da Hac'ca, Umre'ye gitmekten zevk alıyor; sana ne!...

Çok büyük bir söz söylediğini zannediyorsun; değil mi...

Yok millet uzaya gidiyormuş da, biz hala şu haram, bu haramdan bahsediyormuşuz... Sen bahsetmiyorsun, haydi sen neden gitmiyorsun uzaya...

Arkadaş!... Kimsenin Dini ile oynamayın.

Arkadaş!... Kimsenin inançlarıyla oynamayın

Arkadaş!... Sen ne haram işlersen işle.. Ne günah işlersen işle, bu kimseyi ilgilendirmez.

Belki bugün o haramları yaparsın, günah işlersin de yarın öyle bir iş yaparsın ki, Cenab-ı Allah seni cennetine koyar da, alnı secdeden kalkmayan bir insan da öyle bir laf konuşur, şirk'e girer de onu da cehennemine koyar; belli mi olur.

Herkes kendinden sorumludur. İsteyen çok özür dilerim her yerini açar, isteyen her tarafını kapatır; kime  ne?

Hele bu son zamanlarda bu dine hakaretler, mezheplere hakaretler, oynanan oyunlar belli. Sen çağdaşım diye ortaya çıkıp da ahkâm kesen zavallı!... Evet sana diyorum, evet evet sana!...

Üzerine kim alıyorsa O'na...

Üzerimize oynanan oyunları görmeyecek kadar İslam düşmanı Müslüman...

Halâ dîn üzerinden, mezhep üzerinden yürüyorlar, Alevi & Sünni çatışması çıkartmaya çalışıyorlar ; farkında değilsin değil mi....

Elbette olmazsın. Gözünü öyle öfke bürümüş ki, Dünyadaki adı İslam olan terör örgütlerinin hiç birinin İslâmî olmadığının farkında bile değilsin. İslâm'da adam öldürmenin, Allah'ın verdiği canı ancak Allah'tan başkasının alamayacağını bilmeyen  Müslüman ( Tabii ki kendi dinini iyi bilen Müslüman'dan bahsediyorum) yoktur.

Çek elini klavyedeki M, Ü, S, L, Ü, A ve N harfleri üzerinden... Ezana tahammül edemezsiniz, darbe olduğu zaman Selâ vermenin ne demek olduğunu bilmeden konuşan zevat, pardon zarzevat.. Kimsenin dînine atma.. Kimsenin dini ile, inançları ile uğraşma...

Bütün kavgalar Din tartışmalarından çıkar, tüm kavgalar siyasi tartışmalardan çıkar. Bilmediğin konularda ahkam kesme; hele din üzerinden hiç kesme… 
İslâm'da başkasının arkasından konuşmak, başkaları hakkında bilmediğin konularda fikir yürütme. Onun düşüncelerini bilmeden arkasından konuşma..

Sen kendini düzelt önce. Evlatlarını yetiştirirken Adaleti öğret, başkalarının hakkında ileri geri konuşmamayı öğret. Dedikodunun, kinin , öfkenin zararlarını öğret. Ahkâm kesmemeyi öğret.. Bilmiyorsun ki ne öğreteceksin öyle değil mi? O zaman aç da Kitabını oku ve anlamaya çalış en azından....hangi kitabı diye de sorarsın şimdi sen... Öyle ya, ondan haberin olsaydı, Din üzerinden Ahkâm kesmezdin zaten...

Allah Herkese söylediklerini anlayacak zeka versin...
 

 
Toplam blog
: 41
: 702
Kayıt tarihi
: 31.05.16
 
 

Kabataş Liseli olan Nurettin Erdoğan, ömür boyu eğitime inanan bir yönetici. Küçük yaşlarda girdi..