Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '11

 
Kategori
İnançlar
 

Din ve insan

Din ve insan
 

Dinler, Yüce Allahın peygamberler aracılığı ile insanlara ulaştırdığı emirlerdir diyebiliriz. Eski çağların çok tanrılı dinlerinden sonra insanlık, kitabı olan dört dini kabullenmiş , diğerlerini "batıl" olarak nitelemiştir. Dinlerin kitaplarının olması, onları hurafelerden korumanın en önemli şanslarıdır.

Buna rağmen, dinin sadece kitapla sınırlı olamayacağını savunan kişilerin, hangi tehlikeye zemin hazırladıklarını yorumlamak, sizin takdirlerinize bırakıyorum.

Müslümanların din kitabı kuran olup, temel farzları içermektedir İnanç sahipleri kurandaki emirlerden sorumludurlar. Kuran arapça yazıldığı için, arap alfabesini öğrensek de içeriği hakkında bilgi sahibi olamayız. Ayrıca arapça lisanı da öğrenmemiz gerekecektir. Bitmedi bu da yeterli olmayacak, yıllara göre değişen yorum farklarını da araştırmamız gerekecektir. Görülüyor ki; bu uzmanlık isteyen bir iş, Zatan çok kişi de bunu başaramıyor. Onlar kuranı arapça alfabe ile okuyorlar, anlamlar hakkında ise kulaktan dolma bilgilerle doğrulara ulaştıklarına inanıyorlar.

"İnanç" denince biraz duralım. Her insan dönüp dolaşıp bir veye birkaç güvendiği kişinin önerilerini rehber alır ve bu tavrını bir ömür boyu sürdürür. Böyle kalıplaşmış düşüncelere "inanç" diyoruz. Her insan kendi inancının doğru olduğuna inanır. Yanılmış olabileceğini düşünmek bile istemez.

Ben tüm yazdıklarımla okurlarıma yararlı olmaya çalışıyorum. Benim görüşlerime değer vereceklere duyduğum saygıdan dolayı bu hayırlı gecede kendilerine seslenmek istedim. Dinimizin bir kitabının olması büyük bir avantaj. Ayrıca Arapça'dan Türkçe'ye çevirilerin de bulunması işimizi çok kolaylaştırıyor. Geriye sadece onları okumak kalıyor. Okuyunca göerceksiniz ki, önceden bildiklerinizin çoğu eksik veya yanlıştır. Bu olanağı kullanmamanın mazereti nedir bilemiyorum. Benim dileğim, insanlarımızın kendi dinlerini güvenilir kaynaklardan öğrenmeleridir. Bu öğrenildiği vakit görülecek ki; dinimiz beşeri yasalarla çelişmemektedir. Sorun gibi gündemde tutulan gerilimlerin de dayanağı yoktur.

Bu yazıyı niçin yazdım: Bana göre Kur'an'ı esas alan dindarlardan kimseye zarar gelmez. Yeter ki; dinimizi doğru olarak öğrenelim. Bu hayati mesele hem Allah'a karşı surumluluğumuz .hem de toplumsal yaşamımız için ihmal edilmemelidir

Bu vesile ile tüm müslümanların ramazan bayramlarını kutlar sağlıklı mutlu günler geçirmelerini dilerim. 

 
Toplam blog
: 163
: 1230
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1941 yılında Trabzon'da doğdum. 1961 Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulunu bitirdim. 1965 A..