Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '09

 
Kategori
Egzersiz
Okunma Sayısı
9698
 

Dinamik Streching mi, Statik Streching mi?

Dinamik Streching mi, Statik Streching mi?
 

Streching-Esneme


“Streching” İn Zargan İngilizce-Türkçe sözlükteki kelime anlamı; gerilme diğer bir deyişle esneme… Streching, yani esneme, Dinamik ve Statik esneme diye iki ayrılır. Dinamik esnemeye örnek vermek gerekirse; ayak parmak ucumuza bir dokunup bir geri bırakmak. Statik esneme ise; ayak parmak ucuna tutup sabit kalma, olarak tanımlayabiliriz. Aslında hepimizin, her antrenman öncesi ve sonrasında yapılması gerektiğini bildiğimiz ama her nedense “Bir başka antrenman sonunda yaparız!” diyerek ötelediğimiz antrenmanlarımızın tamamlayıcı unsurudur, “Streching”.

Tembellikten kaynaklanan ötelemeler yüzünden, devamlı kasılarak kısalan ve çok çalışmaktan yorulan kaslarımızda, başta performans düşüklüğü, bir takım ağrılar ve hatta sakatlanmalar meydana gelmeye başlar. Bütün bunların önüne geçmemiz için yapmamız gerek tek şey esneme egzersizleridir.

· Esneme yaparken dikkat etmemiz gereken en önemli husus kaslarımızın yeterince ısınmış olmasıdır. Aksi takdirde fayda sağlamak isterken sakatlanmanız işten bile değildir.

· İkinci olarak yapacağınız esneme hareketini amacınıza yönelik olmalı. Örnek olarak: Yüzmeye başlamadan önce sırt kaslarınızı esnetmek gibi.

· Üçüncü olarak ısınmış dahi olsanız “Kaslarımı iyice esneteyim.” Diye sınırlarınızı aşırı zorlamanız da sakatlanmanıza yol açacaktır. Bundan da kaçınmanız da fayda vardır.

Bu kadar ön bilgiden sonra gelelim “Dinamik ve Statik Streching “ ikilemine... Aslında her ikisi de faydalıdır. Fakat doğru zaman ve yerde yapılmak kaydı ile.

· Statik esneme antrenmana başlamadan önce yeterince ısındıktan sonra yavaş ve ölçülü bir şekilde yapılmalıdır. Eğer antrenman sonrasında yapılırsa, yorgun düşmüş ve biraz da hırpalanmış kaslarımızda mikro travmalar ve hatta yırtılmalar dahi oluşturabilir.

· Dinamik esneme ise antrenman sonrasında yorgun ve gergin kaslarımızı gevşetip, eklemlerimizi rahatlatacak ve mikro travmalara sebep olmayacaktır. Özellikle interval (yüklenmeli) ağırlıklı koşu antrenmanlar sonrasında mutlaka yapılmasını şiddetle tavsiye ederim. Hepinize bol sporlu günler.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ilsadozkan hotmail com adresini eklerseniz MSN'den görüşebiliriz, pek girmiyorum ama umarım denk geliriz. Yazılarınızın doğrudan, ilgili kitleye ulaşması önemli. Belki buradaki kadar hit almaz ama yazılarınız mecrasında yayınlanır ve takip edilir. Selamlar.

İlşad ÖZKAN 
 13.06.2010 23:13
Cevap :
Tamam İlşad bey, özelden görüşürüz. selamlar.  14.06.2010 9:25
 

Yanlış yerlerde, adeta boşuna yazıyorsunuz... Teklifimi değerlendirmeniz bence daha iyi olurdu, daha çok insana ulaşabilirdiniz.

İlşad ÖZKAN 
 12.06.2010 17:15
Cevap :
İlşad bey, aksilik bir türlü görüşemedik. En kısa zamanda msn'de bağlantı kurmak isterim. Selamlar.  13.06.2010 21:32
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 180
Toplam yorum
: 90
Toplam mesaj
: 28
Ort. okunma sayısı
: 4410
Kayıt tarihi
: 01.08.08
 
 

Kısaca -Yaş Grubu Türkiye Triatlon Şampiyonu, Vegan Triatlet, Türkiye Triatlon Federasyonu Eski B..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster