Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
20142
 

Dinç kalkmanın yolları nelermiş?

Dinç kalkmanın yolları nelermiş?
 

Özellikle işe ve okula erken saatte gidenler, yataklarından daha zor kalkmaya, kendilerini kalkmaya isteksiz ve halsiz hissetmeye başladıkları bir dönem şu sıra…

Uzmanların hazırladığı çok pratik ve basit öneriler ile bu sorunun önüne geçmek tabi ki mümkün. Eğer sabahları daha zinde ve sağlıklı uyanmak istiyorsak bu önerilere kulak veremiz gerekiyor.

Yatmadan önce perdeleri veya panjurları yarım açık duruma getirmeliymişiz. Böylece sabahın erken saatlerinden itibaren güneş ışınları odamızı dolduracak ve bu doğal ışınlar beynimize sinyal göndererek melatonin ve adrenalin hormonlarının salgısını tetikleyecekmiş. Bu sayede alarmımız çalmaya başladığında, fiziksel olarak zaten kalkmaya hazır ve yarı dinç bir halde olurmuşuz. Tabii ki erken yatarsak bu süreci çok daha sağlıklı bir hale sokabilirmişiz.

Saatimizin alarmını, kalkmamız gereken süreden 15 dakika daha erkene kurmanın yararları gerçekten büyükmüş. Bu sayede hızla yataktan kalkıp, evden çıkmamız için ayırmış olduğumuz minimum süreyi bir telaş içerisinde geçirmek zorunda kalmazmışız. Yataktan daha rahat ve sakin hareketlerle kalkar, güne daha huzurlu bir başlangıç yapabilirmişiz. Yatakta uyanık halde geçireceğimiz birkaç fazladan dakika sayesinde, hem fiziksel hem de ruhsal olarak kendimizi yeni başlayan güne daha iyi adapte edebilirmişiz.

Genelde filmlerde gördüğümüz bir sahne vardır ya hani! Pencere önünde yukarıya doğru gerinerek güneşe ulaşmaya çalışmak… Her ne kadar meşhur bir film klasiği de olsa, bu hareketin yararı çok büyükmüş. Sadece 15 saniyemizi harcayarak açık pencere önünde kollarımızı yukarıya kaldırarak gerinmenin faydası çok büyükmüş. Ayak parmaklarımızı ve dirseklerimizi açıp kapayarak vücudumuzdaki kan dolaşımını hızlandırabilirmişiz. Hem temiz ve taze havayı solumuş olacak, hem de güne fiziksel olarak çok iyi bir başlangıç yapmış olacakmışız.

Tabi bir de günlük olarak alacağımız vitaminler gerçekten yararlıymış. Vitamin tabletlerimizi, mutfakta duran kahvenin yanına koyarsak, unutma şansınızı çok aza indirmiş olurmuşuz.

Gerçekten rahat bir sabah geçirmek istiyorsak, çok basit kararları bile geceden almalıymışız. Ne giyeceğimiz, kahvaltıda ne yiyeceğimiz, işe hangi araçla ve hangi yoldan gideceğimiz gibi kararları akşamdan almak, sabah bizi stresten uzak tutarmış. Buna ilave olarak, sabah ayini takıntımızdan vazgeçmeliymişiz. Her sabah kahvaltımızı evde yapmak zorunda değilmişiz, nadiren de olsa yapacağımız ufak değişiklikler, sıkıcı sabah ayinlerine renk katabilirmiş.

Güçlü kahve kokusu bizi yataktan bir an önce kalkmaya zorlayacak ve kendimize getirecek olaylardan bir tanesiymiş. Eğer ki gün içerisinde kesinlikle kahve içeceksek, bunu yapmanın en iyi zamanı sabah saatleriymiş.

Ağzımızın gece boyunca yaklaşık 300 bakteriye ev sahipliği yaptığını biliyor musunuz? Sabah oluşan kötü kokudan kurtulmak, güne güzel bir başlangıç yapmak için iyi adımlardan bir tanesi de dişlerinizi fırçalarken 1 dakikanızı dilimize ayırmak ve yavaşça dilimizi fırçalamak, kendimizi daha iyi hissetmemizi sağlarmış.

Sabahları tüketeceğimiz çok az miktardaki şeker yararlı olabilirmiş.(Tabi şeker hastası değilseniz) Virginya Üniversitesi uzmanlarının yaptığı bir araştırmaya göre, kahvaltıda az miktar şeker alanların hafızalarının, almayanlara oranla daha güçlü olduğu ortaya konmuş. Miktarı abartmadan, küçük bir çay kaşığı kadar şeker almamız yeterliymiş.

Mutfağımıza büyük bir takvim koymak faydalıymış. Dün geceden, bugün için yazmış olduğumuz aktiviteleri ve yapılacak işleri, kahvemizi yudumlarken okumak çok faydalı olabilirmiş. Bu hem bizi acaba neyi unuttum stresinden kurtaracak, hem de kapıdan daha rahat ve huzurlu çıkmamızı sağlayacak bir uygulamaymış.

Sabahları evde bulunan sevdiklerimizi öperek başlamak, ünlü tedavi uzmanlarına göre sevgi ve aşkın paylaşımıymış. Bu sayede, stres ve ona bağlı sıkıntılar hafifliyor, zihne sakinlik ve huzur geliyormuş. Böylece güne çok daha iyi başlamış oluyormuşuz.

Şimdi birçok kişinin, ben bunların birçoğunu yapıyorum zaten dediğini duyar gibi oluyorum. Yetmez, hepsini uygularsanız daha iyi sonuç alacağınızı söyleyebilirim.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Melatonin, benim bildiğim, karanlıkda salgılanır eğer huy değiştirmediyse))) Yani gece. O nedenle yatarken ışıkları kapamak gerekir, sabah kadar))) Tşk.

Necdet Gürçiftçi- Faşist MB attı 
 01.10.2009 20:30
Cevap :
Yorum ve katkı için teşekkürler. Selamlar, saygılar...  02.10.2009 11:42
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3492
Toplam yorum
: 5966
Toplam mesaj
: 304
Ort. okunma sayısı
: 1526
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Günlü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster