Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '17

 
Kategori
Sosyoloji
 

Dindarla laik bir arada yaşayabilir mi; dini dayatmaz, laikliği abartmazsan olur

Dindarla laik bir arada yaşayabilir mi; dini dayatmaz, laikliği abartmazsan olur
 

Okuyanlar bilirler ki ben Kerim Korkut, birbirlerinden rahatsız olmasınlar kavga etmesinler diye inananlarla inanmayanların mümkünse ayrı yaşamalarından yanayım; sitelere mi giderler, ayrı köy mü kurarlar, ayrı şehirlerde mi otururlar artık… Hatta ben iki ayrı yönetim şeklinde yönetilmeyi bile yazdım.

Lakin tabii ki Türkiye’nin siyaseti benim düşüncelerimize göre belirlenmiyor; laiklerle dindarlar birbirlerinden rahatsız olsalar her gün kavga etseler de birlikte yaşamayı sürdürüyorlar.

Dindarla laik bir arada yaşayabilir mi; dini dayatmaz, laikliği abartmazsan olur…

Ama ben umutsuzum tabii ki… En azından bu yapılabilse…

Olmaz mı olur da biz bilgili ve kültürlü bir toplum değiliz. Gelişmiş batı ülkelerinde (aşırı hareketler olmazsa) ateist ile dindar sorunsuz yaşayabiliyor.

Çünkü oranın dindarı dinini dayatmıyor, ateisti de ne yapıyorsun demiyor; özgürlük var…

Türkiye’deki sosyal ve siyasal yapı dindar-laik karşıtlığının kullanılmasına müsait.

Artı dindarların ve laiklerin içinde (hem kasıtlı hem de bilinçsiz olarak) demokrasiyi özümseyememiş yapılar var.

Yoksa ne var yani, biri öyle inanıyor diğeri öyle düşünüyor.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..