Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '16

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
266
 

Dini açıdan bakıldığında ölmek kötü değil

Dini açıdan bakıldığında ölmek kötü değil
 

Dine bakınca insanın hemen ölesi geliyor. Dünya geçici. İmtihan yeri. Asıl hayat öldükten sonra. Hem de sonsuza kadar. Ölüm korkusunu da halletse hemen ölürüm valla! Üç günlük o da dertlerle dolu hayat neymiş, yaşamak neymiş; sonsuz cennet dururken.

Siz öldükten sonra yok olacağınızı düşünüyorsunuz; din tersine öldükten sonra var olacaksın diyor. E böyle olunca hacının gece gündüz secdeden kalkmamasına şaşırmamak lazım. Zaten ayetlerde ölüm adeta övülüyor. Mübarekler Allah’a kavuşacağım umuduyla öleceğim diye üzülmüyorlar bile. Din aslında acıyı-zorluğu da ortadan kaldırıyor. İçinizde iman varsa acıyı hissetmiyormuşsunuz, zorlar da kolay oluyormuş.

Belki de insanlar bu nedenle bir dine giriyorlar; ölüm korkusu yok, ölünce hayat bitmiyor yok olup gitmiyorsun, acı yok, zorluk yok… Bu bir aldanış değilse tabii ki.

Ölümü biz abartıyoruz, din açısından ölüm önemli değil ki; yaşamadan ölmüşsün, muradına ermeden, gün görmeden, hiç fark etmez. Dine göre hele hayat hiç önemli değil. Yaşayıp da ne yapıyorsun ki günaha giriyorsun. Bebeyken ölürsek daha iyiymiş, doğrudan cennete gidermişiz. Hay Allah şansızlığa bak hala ölmedim!

Bir hastalık ihtimali çıktı öleceğim korkusuyla kendi kendimi yedim; ne salağım ben ya! Ölüm bayram düğün, ölünce toprak olmuyorsun, etlerini karıncalar yemiyor, burası yalan dünya, gerçek âleme gidiyorsun.

20 yaşında abim öldü, dünya başımıza yıkıldı; cehalet işte ne üzülüyorsun ki, gittiği yeri görsen sen de peşinden giderdin! Dinde ölüm normal, acı çekiyorsan mutlu ol çünkü acıyı Allah sevdiği kuluna veriyormuş. Ya şimdi hani IŞİD’e filam bakıyorum koyun keser gibi insan kesiyorlar. Kessin ne olacak ki, Allahın emri yerine geliyor. Genç biri öldüğü zaman üzülüyoruz, ağlıyoruz. Dine göre bunlar boşmuş.

16 yaşında ölen bir kızın mezarında “Allah’ın verdiği bu güzel dert ile…” yazıyordu. Yaşamanın bu kadar kötü işe yaramaz bir şey, ölümünse güzel olduğunu bilmiyordum! İnşallah doğrudur da zamansız, gereksiz, rastgele ölenler boşuna ölmemişlerdir! Bir daha hayatı övmeyeceğim ve yaşamak için direnmeyeceğim; hoş geldin Azrail!

 

NAHİDE ÇELEBİ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba, Bence birileri bizi fena işletiyor. Doğanın döngüsü içinde bizde doğacağız vede öleceğiz.Bizim doğadaki diğer canlılardan ne farkımız var ki. Biz Allahın kuluyuz da onlar değil mi? Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 24.12.2016 17:13
Cevap :
Çok yerinde bir cümle "Birileri bizi fena işletiyor"  25.12.2016 14:42
 

Aynen öyle.Öldükten sonra "Cennet se" herşey hazır bizi bekliyor. İyi bir şey(!) İyi bir deneme.

DurmuşGüler 
 24.12.2016 15:20
Cevap :
Teşekkür ediyorum yorumunuz için, selamlar.  27.12.2016 13:23
 

Merhaba Kerim Bey...Nisa Suresi, Ayet 57:"İnanıp yararlı iş işleyeni, içinde temelli ve ebedi kalacakları, içlerinden ırmaklar akan cennetlere koyacağız. Onlara orada tertemiz eşler vardır. Onları en koyu gölgelere yerleştireceğiz"...Buna karşılık Ömer Hayyam diyor ki;"Kim görmüş bu cenneti, cehennemi / Kim gitmiş de getirmiş haberini / Kimselerin bilmediği bir dünya / Korkulmaya, özlenmeye değer mi?...Bir de bizden...Biliyorsunuz, ölmekte olan ya da öleceğini anlayan bir kişi, eğer bilinci yerinde ise; "salavat"(Allah'ın tekliği ve paygamberin onun resulü olduğu..." getirilir...Sanırım Şairimiz Yahya Kemal Beyatılı da, ölümüne az bir zaman kala, "Ölmek varsa kaderde, köhnemek hazin; yok mudur buna bir çare ya rabbül alemin?" demiş...Biraz düşünün bakalım...Selamlar.

cdenizkent 
 24.12.2016 12:34
Cevap :
Hayyam'ı bilmem de verdiğiniz örneklere göre yazıda söylenen doğru çıkıyor, dine göre ölmek kötü değil.  29.12.2016 0:32
 

Kerim Kardeş aman aman Azraili bu kadar içten davet etme sizin canınızı alırken yanlışlık yapabilir ve bizim de canımızı alır benim bu dünyadan gitmeye hiç niyetim yok o kadar malı mülkü kime bırakıp gideyim yok kardeşim ben bu dünyaya kazık çakacağım.Sağlık ve mutluluk dileklerimle.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 24.12.2016 11:49
Cevap :
Düşüncelerimiz aynı, olmazsa rüşvet filan veririz.  25.12.2016 14:54
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4645
Toplam yorum
: 12545
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 673
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster