Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '18

 
Kategori
İnançlar
 

Dini Az Biliyoruz

Saygı olmadan sevgi olmaz. Önce insana saygı duymalıyız. İnsanın yaradılışı Allah katında büyük değere sahiptir. Onun için insanın hiçbir varlığı parayla satılamaz.

İnsanın organları, kanı veya başka dokuları parayla satılamaz. Müslüman kişi bunu bilmelidir. Karşılıklı ticaret, alım satım konusu olamaz insanın organizması, dokuları ve yaşam için gerekli olan diğer nimetler.

Müslümanlığı maalesef çok bilemiyoruz. Bunun suçu kimde diye sorsak suçlu da, suçsuzda günahım var demez. Evet, arkadaş bu konuda ben hata yaptım deme erdemimiz yok.

Müslüman’ın öğrenmesi gereken ilk konu inanç konusudur. Sonra ise fıkhı’dır. Fıkıh ilmini kısaca yazacak olursak, günlük yaşadığımız tüm olayların din eksenli olup olmadığıdır.

Müslümanlık dini bizim davranışlarımızın ilahi kitabımıza uygun olması için tüm emir ve yasakları anlatır. Dinin haram ve helalleri bellidir.

Ne yazık ki, Müslümanlığı öğrenmekten üşeniyoruz. Hangimizin çocuğuna sorsak dünyaca ünlü kim varsa hepsini takılmadan, atlamadan sayar.

Kelime –i şahadeti söyle dediğimiz de  ise yarım yamalak söyler, oldu değil mi der? Bizim dünya da ki yaşama amacımız güzel ahlak sahibi olmak. İbadetini eda eden.

Elinden ve dilinden kimseye zarar vermeyen muhterem kişi olmamızdır. Gençlerimizin dini konulardaki kusur ve noksanlıklarının fazla olduğuna tanıklık ediyoruz.

Hatta büyüklerimizin bile yanlışlarına tanık oluyoruz.  Abdest alacak kişinin ayakta bevl etmesi yasaktır. Hangi durumda olursa olsun kişi sağlıklıysa mutlaka usulüne göre tuvalet ihtiyacını gidermelidir.

Kabir azabının sebeplerinin biri ayakta küçük abdestini bozmaktır. Büyüğümüz, küçüğümüz zorunluluk olmadığı halde ayakta ihtiyacımızı gideriyoruz.

Ayakta bevl edersek fıkıh kitapları ibadetlerin kabul olmayacağını yazar.

Sürekli abdest bozan haller yaşayan biri namaz kılmaz mı? Kılmalıdır, her namaz vakti girince abdest alarak o vakit içerisinde ibadetlerini yapar.

Örneğin, namaz kılacak vakit kadar bile sürekli burnu kanayan kişi özür sahibidir. Bu kişi öğle namazını kılacaksa, öğle vakti girince abdestini alır.

Burnu kanamaya devam etse de namazını kılar. İkindi vakti girince tekrar abdest alır. Akşam vaktine kadar ibadetini yapar.

Bunu niye anlattım? Yakınlarımdan birine Cuma namazına gidelim dedim. Cevaben, ben namaz kılamam dedi. Hayırdır dedim.

Küçük abdestimi tutamıyorum. Damla damla devam ediyor. Onun için kılamam dedi. Dilim döndüğünce anlattım.

Gerisini bilemem. Kimilerine garip gelebilir. Dinimizde ibadet, amel ,ahlak konusunda  kolaylık, mükemmellik var.

Yeter ki, oku, öğren, anla. Saygıyı ve sevgiden uzak olma. Dinin emirlerine önem verirsek bilgimiz artar.

 

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..