Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Dinlemek yada dinleyememek…İşte bütün mesele bu!

Gün içerisinde ne kadar çok şey duyuyoruz. Acaba bunların kaçını gerçekten dinliyoruz ?

Dinlemek ayrı bir beceridir. Bu beceriyi doğru kullanmamıza ihtiyaç olan bir grup var ki onlar da çocuklarımız. Doğumlarından itibaren özellikle ergenlik döneminde aktif dinlemenin gerçekleşmesi çok ama çok önemli. Peki nedir bu aktif dinleme?

Sahne 1 ;

Çocuk : Anne eski mahallemizdeki arkadaşlarımı çok özledim.
Anne: Eee burada da bir sürü arkadaş var, git tanış.
Çocuk : Ama anne eski arkadaşlarım beni anlarlardı, oyun oynardık, çok eğlenirdik.
Anne: Bunları yeni arkadaşlarınla da yaparsın. Hadi düşünme bunları ve ödevini yap.

Sahne 2 ;

Çocuk : Anne eski mahallemizdeki arkadaşlarımı çok özledim.
Anne :Evet, eski arkadaşlarına çok alışmıştın, anlıyorum.
Çocuk : Eski arkadaşlarım beni anlarlardı, oyun oynardık, çok eğlenirdik.
Anne: Kendini bu kadar yakın hissettiklerinden ayrılmak üzücü olabilir.
Çocuk : Hatta geçen gün onları rüyamda gördüm.
Anne : Arkadaşlarını çok seviyorsun ve özlemen çok normal.

Sahne 2’de aktif dinleme gerçekleşmiştir. Aktif dinleme için;

Kendi gündemimizi , bakış açınızı bir kenar bırakın. Tüm dikkatinizi karşınızdakine verin ve alt satırları okumaya odaklanın.

Karşımızdaki için vakit ayırmalıyız. Vakit ne nankör olgu diyebilirsiniz. Ama karşınızdaki sizin çocuğunuzsa vakti ondan başka neye ayırınca mutlu olursunuz? Onu dinlemek yerine neyi tercih ediyorsunuz?

Konuşurken göz teması, beden dili birçok şeyi anlatır. Karşınızdaki teşvik etmek için pasif tepkiler (baş sallamak vs.) verebilirisiniz.

Anlatılanı özetleyin ve bunu karşınızdakine tekrar edin. Duyguları isimlendirdiğinizde karşıdakine ayna tutmuş olabilirsiniz.

Sizin düşüncelerinizle uyuşmasa da karşınızdakine saygı duyun. Yargılamak, eleştirmek birçok insana geri adım attırabilir ve size güveniniz zedeleyebilir.

Düşünün, herkes birbirini gerçekten ama gerçekten dinlese, yanlış anlamalar, dargınlıklar, ilişkilerdeki aksaklıklar, dengesizlikler vs. ne kadar olurdu?


Bihter GÜLÜMSER

www.monocoaching.com

 
Toplam blog
: 10
: 853
Kayıt tarihi
: 13.10.10
 
 

1979 yılında İstanbul’da doğdum, ilk ve orta öğretimimi İstanbul’da tamamladıktan sonra Sakarya Üniv..