Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '07

 
Kategori
Müzik
 

Dinlemeye değer...

Dinlemeye değer...
 

Hani hiç bıkmadan dinleyeceğiniz şarkılar vardır, hatta bazen sizde takıntı haline gelip sürekli, tekrar tekrar dinlersiniz...

Mh Fygeis de bugünlerde bıkmadan usanmadan dinlediğim şarkılar arasına girdi. Biliyorsunuzdur, Yunanistan'ın güçlü erkek vokallerinden Antonis Remos'un San Anemos albümünden...

Şarkı ile birkaç gün önce, ofis arkadaşlarımdan biri sayesinde tanıştım. Dinlemek için geç kalınmış belki. Albüm 2006 yılında çıkmış... Günün yorgunluğunun üzerimize çöktüğü bir anda biraz olsun müzik arası verelim diye düşündüğümüzde, şarkı başlamıştı bile...

Şarkıyı dinlerken ellerimi klavyeden çekip, koltuğuma yaslandım, kahvemi aldım, daldım, daldım... Sonra bir daha, bir daha dinledim... Bir şarkının yüreğinize dokunması için sözlerinizi bilmeniz gerekmiyormuş. Müziğin evrenselliği işte, ben Yunanca bilmiyorum ama dokundu... Garip bir dokunuştu oysa... Sanki güzel bir aşk hikayesini anlatır gibi sözler. Sonra teker teker diğer şarkılarını dinledim, Kardia Mou Min Anisihis'i, Na Mi Rotas'ı, Sygnomi'yi ve diğerlerini, hepsini beğendim, ama bencil olmak gerekirse ille de Mh Fygeis...

Düşündüm de belki de içinde bulunduğunuz ruh hali ile doğru orantılıdır o an hissettikleriniz. Bilmiyorum... Bildiğim tek şey, her dinleyişte aynı hisse kapılıyorum. Belki ses, tını, belki enstrümanlar, ne bileyim dinlerken uzaklara gittim, bir sahil kasabasına, çıplak ayak yürüyorum kumda, balıkçılara el sallıyorum, sonra gülümseyen insanlar görüyorum, rüzgar esiyor ılık ılık, şapkamı tutuyorum bir yandan, ya uçarsa... Sonra güneş yavaş yavaş batıyor, dönüş yolundayım, evlerin bahçelerinden buram buram çiçek kokusu geliyor, içime çekiyorum... Uzun zamandır aradığım iç huzurum ile yalnızlığım arasında sıkışıp kalmış duygular gelip geçiyor işte... Tatil mi istiyorum yoksa? Hele de bu yıl ertelediğim Yunanistan tatili gelince aklıma, cevabım 'evet'e nasıl da yakın...

Son günlerde her anlamda değişiklik, yenilik isteyen ruhum, şimdilerde Antonis Remos dinliyor... Bir sonraki yaz tatilini Yunan adalarında geçirip yorulana dek sirtaki yapmak istiyor...

Daha ne diyebilirim, dinleyin, bakalım sizleri nerelerden alıp nerelere götürecek...

 
Toplam blog
: 18
: 1208
Kayıt tarihi
: 03.02.07
 
 

''Artık 28'imdeyim, büyümüş mühendis olmuşum, ama hala çocuk kalmış yüreğim. Her gün biraz daha b..