Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
517
 

Dinlere göre kalkınma oranları

Dinlere göre kalkınma oranları
 

Bilimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır.


Dünyada yalnızca 14 milyon Yahudi/Musevi var. (Kuzey ve Güney Amerika'da 7 milyon, Asya'da 5 milyon, Avrupa'da 2 milyon ve Afrika'da  100  bin Musevi yaşıyor.)

Peki, kaç Müslüman var: 1,4 milyar Müslüman. (1 milyar Asya'da, 400 milyon Afrika'da, 44 milyon Avrupa’da, 6 milyon Amerika kıtasında.)Yani dünyada 1 Musevi’ye karşın 100 Müslüman var...

İyi ama Yahudiler Müslümanlardan niçin 100 kat daha güçlü ve daha zengin ve daha eğitimli ve daha buluşta imzaları var.
Tüm  zamanların en etkin bilim adamı Albert Einstein bir Yahudi’ydi. Psikanalizin babası Sigmund Freud bir Yahudi’ydi.  Karl Marks Yahudi’ydi.

 

Tüm insanlığa zenginlik ve sağlık katmış Yahudilere bakalım:


*Benjamin Rubin insanlığa aşı iğnesini armağan etti.
*Jonas Salk ilk çocuk felci aşısını geliştirdi. 
*Gertrude Elion lösemiye karşı ilaç buldu. 
*Baruch Blumberg Hepatit-B aşısını geliştirdi. 
*Paul Ehrlich frengiye karşı tedaviyi buldu. 
*Elie Metchnikoff bulaşıcı hastalıklarla ilgili buluşuyla Nobel ödülü kazandı. 
*Gregory Pincus ilk doğum kontrol hapını geliştirdi.

*Bernard Katz nöromasküler iletişim (kaslarla sinir sistemi arası iletişim) alanında Nobel ödülü kazandı. 
*Andrew Schally endokrinoloji (metabolik sistem rahatsızlıkları, diyabet, hipertiroid) tedavilerinde kullanılan yöntemi geliştirdi.
*Aaaron Beck Cognitive Terapi’yi (akli bozuklukları, depresyon ve fobi tedavilerinde kullanılan psikoterapi yöntemini) geliştirdi. 
*Gera ld Wald insan gözü hakkındaki bilgilerimizi geliştirerek Nobel ödülü kazandı. 
*Stanley Cohen embriyoloji (embriyon ve gelişimi çalışmaları) dalında Nobel aldı. 
*Willem Kolff böbrek diyaliz makinesini yaptı. 

*Peter Schultz optik lif kabloyu, Charles Adler trafik ışıklarını,
*Benno Strauss paslanmaz çeliği, 
*Isador Kisse sesli filmleri,
*Emile Berliner telefon mikrofonunu, 
*Charles Ginsburg ilk bantlı video kayıt makinesini geliştirdi. 
*Stanley Mezor ilk mikro-işlem çipini icat etti. 
*Leo Szilard ilk nükleer zincirleme reaktörünü geliştirdi.

Peki, ama; son 100 yıl içinde Yahudile r sadece bilimsel alanda 104 Nobel ödülü kazanırken, 1.4 milyar Müslüman neden yalnızca 3 Nobel kazandı. Yahudiler niçin bu kadar yaratıcı ve neden bu kadar güçlüler? Yahudi  inancına  bağlı ve küresel çapta büyüyüp tanınmış şu yatırımcılara/işadamlarına ve markalarına bakalım: 

* Ralph Lauren (Polo), 
* Levi Strauss (Levi's Jeans), 
* Howard Schultz (Starbuck's), 
* Sergei Brin  (Google), 
* Michael Dell (Dell Bilgisayarları), 
* Larry Ellison (Orac le), 
* Donna Karan (DKNY), 
* Irv Robbins (Baskins & Robbins),
* Bill Rosenberg (Dunkin Dougnuts),
* Richard Levin (Yale Üniversitesi'nin kurucu başkanı).

Yahudi inancına  bağlı ve küresel çapta büyüyüp tanınmış şu sanatçılara bakalım:
* Michael  Douglas, 
* Dustin Hoffman, 
* Harrison Ford, 
* Woody Allen,
* Tony Curtis, 
* Charles Bronson, 
* Sandra Bullock, 
* Billy Crystal, 
* Paul Newman, 
* Peter Sellers, 
* George Burns,
* Goldie Hawn, 
* Cary Grant, 
* William Shatner, 
* Jerry Lewis,
*Peter Falk...


Yönetmenler ve yapımcılar arasındaki Yahudiler:
* Steven Spielberg, 
* Mel Brooks, 
* Oliver Stone, 
* Aaaron Spelling (Beverly Hills 90210), 
* Neil Simon (The Odd Couple), 
* Andrew Vaina (Rambo 1 /2 / 3), 
* Michael Mann (Starzky and Hutch), 
* Milos Forman (One Flew Over The  Cuckoo's Nest, Amadeus), 
* Douglas Fairbanks (TheThief of Baghdat), 
* Ivan Reitman (Ghostbusters) , 
* Kohen Kardeşler,
* William Wyler. 
* William James Sidis, 

Sorun kendinize:

 

250’lik IQ derecesiyle dünyaya gelmiş en parlak insan hangi dine mensuptur?
Sorun kendinize:

Neden Yahudiler bu kadar güçlüdür? 

Yanıtı şudur: Her çocuğa ve her gence kaliteli eğitim verirler...  Bu eğitim türü sorgulayıcı (teslimiyetçi değil), araştırıcı (ezberci değil) ve yaratıcıdır (bilgi üretmek/bulmak içindir)


Soru:Neden Müslümanlar bu kadar güçsüzdür? :

 Yanıt:Yanlış eğitim verdikleri ve gelişime yar arı olmayan birer eğitim sistemi uyguladıkları için (Büyük oranda Din Eksenli, Sorgusuz, Araştırmasız, Ezberci ve Dayatmacı eğitim...). 
 

Oysa Gezegenimizde yaklaşık 1.476.233.470  Müslüman yaşamaktadır.  Yani, toplam dünya nüfusu içinde her 5 kişiden biri Müslüman’dır. Her bir Hindu'ya 2 Müslüman düşmektedir, 
her bir Budist'e karşılık 2 Müslüman vardır ve her bir Yahudi'ye karşılık 100 Müslüman bulunmaktadır. 

Müslümanlar bu kadar kalabalıklar ama neden güçsüzler?
Nedeni “eğitimsizlik” dır!!!

İslam Konferansı Örgütü'nün (OIC) 57 üyesi vardır ve ülkelerin tümünde sadece 500 adetüniversite bulunmaktadır. Yani üniversite başına 3 milyon Müslüman düşmektedir. Başka bir deyişle 3 milyon kişi için bir üniversite yapılmıştı. (Bunların kalitesi de başka bir sorundur!).
Fakat sadece ABD'de 5 bin 758 adet üniversite vardır. 

Shanghai Jiao Tong Üniversitesi tarafından 2004 yılında hazırlanan “Dünya Üniversitelerinin Akademik Deger Listesi”ne Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerin hiç birinden ilk 500’e giren tek bir üniversite yoktu. 

Neden?.. Yanıt: Kalitesiz ve ezberci eğitim...

OKUMA YAZMA ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK!


UNDP tarafından toplanan verilere göre Hıristiyan dünyasında okuma-yazma bilenlerin oranı % 89’dur. Bunların %98’i ise en az ilkokul mezundur ve 100 kişiden 40’ı üniversite mezunudur. 15 Hıristiyan çoğunluğa sahip ülkedeki okuma-yazma oran ise %100’dür, yani bu 15 ülkede okuma-yazması olmayan tek kişiye rastlamak olası değildir!. 

Müslüman ülkelerde durum bunun tersidir: 100 kişiden sadece 40’ı okuma-yazma bilir ve herkesin okuryazar olduğu bir tek Müslüman ülke bulunmamaktadır! Bunların %50’si ilkokul mezundur ve sadece %2’si üniversiteyi bitirmiştir.

BİLİM İNSANLARININ ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK!

ABD’de toplam bilim insanı sayısı 4.000, Japonya’da 5.000’dir. 57 Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerdeki toplam bilim adamı sayısı ise sadece 230 kişidir. (Akademisyenlerin hepsi bilim insanı değildir. Bilim insanı demek, pozitif bilimlerle aktif olarak uğraşan kişi demektir.) Ve her 1 milyon Müslüman kişiye sadece 1 bilim insanı düşmektedir. 

Teknisyenler bakımından Müslüman çoğunluklu Arap ülkelerdeki durum daha da kötüdür: Her 1 milyon Müslüman Arap nüfus içinde 50 teknisyen bulunmaktadır. Hıristiyan dünyasında ise her bir milyon kişi içinde 1000 teknisyen bulunmaktadır. 

Neden?.. Yanıt: Kalitesiz-ezberci eğitim ve ARGE’ye (araştırma geliştirmeye) yeterli kaynak ayrılmaması...[1]

 

Sonuç

Yıllarca yeniliklere, gâvur icadı diye bakmışız. Örnek mi? Osmanlı İmparatorluğunun Duraklama Devri’nde François Baron de Tott, Humbaracı Ahmet Paşa, adını aldı Osmanlı ordusunda bazı yenilikler gerçekleştirmeye çalıştı. Yeni toplar döktürdü. Sürat topçuları ocağını kurdurdu. Boğazda kaleler inşa ettirdi ve Haliç'te bir Hendesehane açtırdı. Humbaracı Osman Paşa’dan önce toplar, bezle siliniyordu. Humbaracı, topları sildirmek amacıyla Avrupa’dan fırçalar getirtti. Bu fırçalar “domuz tüyüdür” diye kabul edilmedi.  Çok uzak değil,1760’lı yıllar…

Atatürk’ün hedeflediği “mutlu uluslar düzeyine “ ne derece çıkabildik? “Gerilik ve hurafeler üzerine kurulu bir toplum düzenini “değiştirebildik mi? Yoksa “gerilik ve hurafelere “ dayalı bir toplumsal ve politik yapının özlemini çekenler, günden güne daha da güçleniyorlar mı? Çocuklarımızı, gençlerimizi; özetle geleceğimizi bu düşünce mi biçimlendirecek? Bu kaygılarımız, gün geçtikçe artıyor…

Yahudiler de dindar toplum; ancak bilimde, teknolojide de önde gelen bir toplum. Nedeni, dinle bilimi birbirinden ayırmışlar. Olaylara, teokratik açıdan bakmıyorlar; bilimsel metotlarla çalışıyor, çalışıyorlar… Kalkınmanın yolu, bilimsel veri üretmektir. ABD, Japonya, Güney Kore, Avrupa’nın bazı ülkeleri… Gibi bilgisayar, televizyon, cep telefonları... Gibi ileri teknolojinin ürettiği araç ve gereçleri kullanmak da önemli; ne var ki bunları üretmek daha önemli. Başbakan Erdoğan, “bir elinde Kuran, bir elinde bilgisayar” gençliğini örnek gösteriyor. Kuran okuyacaksa bilgisayarı, bilgisayarda çalışacaksa Kuran’ı bırakıp biriyle ilgilenmesi gerekmez mi? Bu yöntemle, bu eğitim anlayışıyla bilgi çağını yakalamamız olanaklı mı? Kaç üniversitemiz, nanotechnology (nanoteknoloji) üzerinde çalışıyor?

Son söz

Kalkınmanın yolu teolojiden geçmiyor. Araştırmaya, incelemeye dayalı pozitif bilimlerden geçiyor. Bilimin ürettiklerinden yeterince yararlanıyoruz; ama yetmez. Bilimsel veriler üretmeliyiz; bu da bilim adamlarımızı desteklemekten, onları çağdaş bilimin ışığında yetiştirmekten geçer.



[1] Araştırmayı yapan Dr. Faruk Saleem İslamabat/Pakistan

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Abi, çok önemli konulara Bismillahsız giriyorsun. Kaldır ayağını! Gerçekten çok güzel analizler. Gerekli yazılar. Saygılar, sevgiler.

Erdal Ceyhan 
 29.04.2014 17:40
 

Peki kardeşim ben de sana sorayım, siz ne yaptınız bu eğitimli halinizle? bir şeyler geliştirebildiniz mi? Bazı buluşlar için adımlar attınız mı? Ya da bu uğurda devam eden çalışmalarınız var mı? Öyle ya başkalarını eleştirirken iş kolay da iş kendine gelince zor! Biz esas bu konuda çuvallıyoruz işte! Örnek olup herkesi bu yola davet etmek esas mesele... Saygılarımla...

Halil Güven (Sökeli) 
 29.04.2014 16:23
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 312
Toplam yorum
: 1143
Toplam mesaj
: 5
Ort. okunma sayısı
: 1779
Kayıt tarihi
: 04.12.12
 
 

Hüseyin BAŞDOĞAN, 1942'de Malatya- Arapgir'de doğdu.Arapgir Ortaokulunu, Diyarbakır Öğretmen Okul..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster