Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '12

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Dinlerken Yuregimin yirtildigi besteci George Enesco

Dinlerken Yuregimin yirtildigi besteci George Enesco
 

Burcu Goker mayis 2011 Caddebostan Kultur Merkezi konserinde


Burcu Goker'in Kanada Calgary Universite'sindeki lisans ustu calismalarini ve sosyal hayatini anlatmaya devam ediyorum. Burcu Kanada'da yogun calismalar arasinda Turkiye'de konser cabalarini da ihmal etmiyor ve surekli yazisiyordu. Nihayet bu yazismalar ses getirmeye baslamis ve subat 2008 de Istanbulda iki universite'den konser teklifi gelmisti. Mayis ayinda akademik takiviminin elverdigi sekilde Turkiye'ye gelecek olan Burcu ve Eric  Kadir Has Universite'si ve Koc Universite'sinde iki konser vereceklerdi.30 Nisan 2008 Koc Universitesi, 6 Mayis 2008 Kadir Has Universitesi.

Turkiye'de Mayis ayinda iki konser verme fikri, Calgary Univerasitesinde kazandigi Calgary Flarmoni Senfoninin Koncerto yarismasi ile birlesince Burcu artik mutludur. Hocasi Edmond Agopian ile yaptigi cok verimli calismalar bu mutlulugunu ve huzurunu arttirmaktadir. Ayni cografyadan gelen hocasi Burcu'ya Istanbul konserleri ve Universite'deki resitali icin George Enesko'nun bir eserini calmasini salik verince Burcu ve Eric hemen bu eseri calismaya basladilar. Enesko bir Romanyali besteci. Uzun yillar ulkesi tarafindan dislanmis ve hayatini ulkesi disinda gecirmek zorunda kalmis, bu ulke ozlemini eserlerine yansitmis bir besteci. Ben onun eserlerini dinlerken yuregimin yirtildigini hisesediyorum. Bu cok duygusal eserler her sefer beni aglatiyor.

2008 yilinda Burcu'nun Kanada'daki ilk yilinda mart ayinda onu ziyarete gittim. Istanbul-Frankfurt-Calgary ucak yolculugu bana cok uzun ve tek basima cok zor geldi. Meger daha zoru da varmis. Daha onceki bir yazimda gelisimizi anlattigim Istanbul-Washington-Charlotte-Tahallesse yolculugu gibi. Daha sonra daha zor ve uzununu yasayinca su anda Istanbul-Calgary yolculugu bana cok kolay geliyor. Calgary'de gecirdigim uc hafta benim icin gordugum yeni yerler, tanidigim harika dostlarla cok buyuk ve guzel anilar birakti. Burcu ve Eric, hocasi Edmond, daha once bahsettigim Turgay bey ve esi Nazan hanim. Tuba Demirci, Gokay Urk Calgary'de harika zaman gecirmemi sagladilar. Hava bazen cok soguk, Pasifik Okyanusundan sicak dalgasi geldiginde de ilikti. Kampus ile sehir merkezi arasinda toplu tasima vasitasi olmasi, kar yagisinin ulasimi etkilememesi benim gunlerimi sikilmadan gecirmeme sebep oldu. Bu uc hafta icinde Burcu'nun konserleri, resitalleri  Calgary'de bulundugum sureye daha bir zevk katti. Bu surede tek uzuntum, kazandigi koncerto yarismasi neticesinde Calgary Senfoni Orkestrasi onunde Caykovski  koncerto calmaya hak kazanan Burcu'nun bu konserinin teknik nedenlerden bir yil sonra Mart ayina ertelenmesi oldu. Bu demektir ki bir yil sonra Mart ayinda bana gene Calgary yolu gozukmustu. Bir sonraki yazimda Calgary gunleriemi anlatmaya devam edecegim.

Bu gunlerde Florida'nin guneyinde Venice denen sehirde daha onceki yazilarimda cok cok anlattigim Burcu'nun Lawrence Universite'sinden Almanca Profesoru Hans Termes ve esi Mara'nin miafiriyiz. Uc gunlugune geldigimiz bu sehirde ilik bir ilkbahar havasinda yasemin kokulari altinda cennet gibi bir mekanda harika gunler gecirip eski gunlerimizi aniyoruz. Bu aksam Hans ve Mara buradaki dostlarina bir davet tertiplediler. Bu davet Burcu ve Eric'in konseri icin tertiplendi. Su anda ben bunlari yazarken icerde aksamki konserin provalari yapiliyor. Keman, piyano ve akordiyonda Hans. Ben bu yazimi bu harika muzik sesleri, yasemin kokulari arasinda bahcede yaziyorum. Mara ise mutfakta aksamki davet icin harika yemekler hazirliyor. Nefis yemek kokulari gelmeye basladi. Muzik. Ilik esen ruzgarin getirdigi yasemin kokusu, mutfaktan gelen nefis yemek kokulari..... Mutluluk bu mu acaba.........

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..