Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '07

 
Kategori
Edebiyat
 

Dinleyin! zor günler...

Dinleyin! zor günler...
 

Bu gece bilgisayarımın başında, gelen e-maille tesadüf karşılaştım onunla. Uzun zamandır görüşemediğim çocukluk arkadaşımdan gelen bir iletiydi. Heyecanlandım, önce İclal Aydın’ın sesiyle aşağıda zaman ayırıp okumanızı isteyeceğim şiir başladı, sonra müzik ve Servet Kocakaya… İclal Aydın’ın sesini duyunca içimi garip bir his kapladı. Biraz da şiirin sözlerinden, ve müzikten, ve hissettiklerimden…Çok güzel okumuş. Belki birçoğunuz bu şiiri çok önceden okumuştunuz. Öğrendiğim kadarıyla 5 yıllık bir geçmişi varmış bu dinletinin. Geç farkettim ama defalarca dinledim. Bir de resimler eklenmiş ki daha da güzel olmuş…’Zor günler’ şiirin ismi, isminden de anlaşılacağı üzere ‘Zor’u anlatıyor, ayrılığı, yalnızlığı, hayal kırıklıklarını, pişmanlıkları, aşkı, özlemi ve siz ne anlamlar çıkardıysanız her birini...Uzun gibi görünse de şiiri okuyun.

Dedim ya, birkez, birkez daha dinledim. Bu bir mesaj mıydı bana? Arada sessiz sakin geçen zamanda birbirimizin hayatlarında bizden habersiz yaşanılanların, paylaşılamayanların bir özeti miydi bu şiir, yoksa benim Ferhat Göçer'in Cennet'ini bu platformda paylaştığım gibi bir paylaşım mıydı...Saatin geç olması nedeniyle elim gidemedi telefona. Yarının olmasını sabırsızlıkla bekledim, içimde bir endişe...

Sabah ilk işim aramak oldu, sitemli bir sesti duyduklarım, haklıydı, hayatın yoğunluğu - yani bizim bahanelerimiz nedeniyleydi, görüşememiştik. Oysa bu bahanenin sözünü etmek, aramak için harcanacak vakitten daha uzundu. Endişe ile sordum, hayatında kötü giden birşeylerin olup olmadığını, cevap umut ettiğim gibiydi. Sadece benim İclal Aydın yazılarını ve dinletilerini sevdiğimdendi, paylaşmak istediğinden..Şiir ne kadar hüzünlendirse de okunduğunda, birbirimizin sesini uzun zaman sonra duymamıza, bizi biraraya getirmeye neden oldu. Okuduğuma sevindim...

Ancak çok kıskandım doğrusu, çok güzel dile getirilmiş sözlerdi bunlar. Kitaplarını okuduğumda da aynı imrenme duygularım çıkıveriyor ortaya. Abartısız ve samimi gelen söylemleri var.

Mailime gelen iletiyi gönderemeyeceğim ve bunu mutlaka herkesle paylaşmak istediğim için internette aramaya koyuldum bu şiiri ve güzel dinletiyi. Bulmuştum sonunda. Birçok kişinin ismini bildiği bir sitede buldum. Önyargılı davranmayın ve lütfen siteye girip arayın. ( www.youtube.com - İclal Aydın Zor günler olarak aratın )

Eminim sizleri de alıp biryerlere götürecektir, yaşayıp da dile getiremediklerinizi duyacaksınızdır belki. Belki acı ama biraz gerçek....

Zor Günler

Benden önce söylenmiş sözlerin haklılığına
Kızdığım oldu zamanında ama inandığım da
Ömrümde her şarkı başka bi kapı açtı
Bu şarkının ardında sen
Bu kapının ardındaysa benden önce söylenmiş sözler vardı

Çok zor günler geçirdim vaktiyle
Alemde savaşlar çırpınışlar nihayetinde
Aşık olmak kısmetmiş yar sana..
Aşık olmak kısmetmiş yar..

Seçtiğimiz hayatlar mı bunlar? Seçtiklerimiz mi ?
Bunca yokluk, bunca kırıklık, bunca acı
Seçtiklerimiz evet !
Hayat bu sevgilim çoktan seçmeli
Senin aşkınsa bi dönem ödevi

Bir gece çıkıp gelsen ölmezsin yar
Ölümlerden ölüm beğen gelmezsen yar
Bir akşam çıkıp gelsen ölmezsin yar
Ölümlerden ölüm beğen öleceğim yar

Bir şarkı tuttum sevgilim bir kapı açtım ikimize
İkimiz çokmuşuz meğer bu resme
Kapatmadan bu kapıyı yinede
Bu yaralar bereler sanadır bileler ...

Bu yaralar bereler sanadır bileler
Göreler aşkımı
Şahidim gök kubbe
Aşığım bekletme

Çok canım yanıyordu gördüklerimden ve göreceklerimden
Benim kanayan dizlerim yoktu hayatta bi tek
Benim de kanattıklarım vardı elbet
Ezdiğim kumlar ve geçtiğim yollar hala gölgeni taşıyorlar
Hani demiştim ya en başında
Ne ayrılıklar ne aşklar ne başlangıçlar diye
Yani demem o ki çok zor günler geçirdim vaktiyle

Çok zor günler geçirdim vaktiyle kalbimde
Firari endişeler nihayetinde
Aşık olmak çok zormus yar sana
Aşık olmak çok zormus yar

Bir gece çıkıp gelsen ölmezsin yar
Ölümlerden ölüm beğen gelmezsen yar
Öleceğim yar
Bu şarkı sadece benimdi sevgilim
Ve ben büyük bahçeler istemiştim ikimize
Yazmışsın ya 'onu sevebileceğimi düşünmüştüm' diye
İşte o günden beri belkide bu yüzden sadece
Bu yaralar bereler sanaydı aşkı bileler
Göreler aşkımı şahidim gök kubbe

İclal AydıN

 
Toplam blog
: 18
: 1208
Kayıt tarihi
: 03.02.07
 
 

''Artık 28'imdeyim, büyümüş mühendis olmuşum, ama hala çocuk kalmış yüreğim. Her gün biraz daha b..