Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '12

 
Kategori
Anılar
 

Diploma Kepinin yanındaki Püskülün sırrı

Diploma Kepinin yanındaki Püskülün sırrı
 

Burcu Goker ve ric Jenkins Lawrence Universitesinde Mezuniyet toreninde


Nihayet Toren gunu geldi catti. Toren sabahi erkenden kalktik. Kahvaltida gene kampuste hep beraber idik. Ayrica masamizda  Burcu'nun Hans'dan onceki almanca hocasi da vardi. Cok yasli bir hanim olan Almanca hocasi ile gulusup kahvalti ettikten sonra torenin yapilacagi alana gidip yerlerimizi almaya karar verdik. Eric'in annesi ile ben ortalarda sahneyi gorecek bir yer bulma cabasinda iken iki baba da en rahat cekim yapacaklari yerleri aramakla mesgulduler. Yanimizda Burcu'nun Nijeryali arkadasinin annesi oturuyordu. Yurtta Burcu'nun yan odasinda kalan ve Nijerya'li bir bakanin kizi olan arkadasinin annesi bizim gibi bu toren icin Nijerya'dan gelmis ve bu toren icin ozel diktirdigi saks mavisi mahalli giysileri icinde cok parlak gozukuyordu. Alan cok kalabalikti. Amerika ici ve disindan gelmis bir cok ebeveyn alani doldurmustu. Ayrica Universite kurallarina gore her yil mezuniyet torenlerine eski mezunlar da imkan buldukca katiliyorlardi. Bircok bolum olan Universite'de her mezun olan cocugun akrabalarinin katilacagi dusunulurse torenin kalabalikligi daha iyi anlasilir.

Toren baslamak uzere idi. Hepimiz buyuk heyecanla biraz sonra diplama alacak mezunlari bekliyorduk. Nihayet gozuktuler. Onde  bolum baskani hocalari, sirtlarinda cuppeleri, baslarinda her bolumun ayri renk puskulu olan kepleri ile bizim mezunlar gozuktu. Her bolum ayri ayri geliyordu, Yuzlerce ogrenci buyuk bir duzenle onde kendilerine ayrilan yerlere geciyorlardi. Nihayet bizimkiler de gozuktu. Bizim bolumun kepinin yanindaki puskul ile cuppelerinin yakalari pembe idi. Burcu'yu uzaktan hayal meyal gorebildim. Eric daha boylu oldugu icin daha iyi gozukuyordu. Yanimda Eric'in annesi Pamela da heyecandan titriyordu. Neyse bizimkiler de yerlerine gectiler. Daha sonra okulun yoneticileri, hocalar ve senatorlar yerlerini aldi. Okulun eski mezunlari arasinda yer alan Wiskonsin senatoru de yerini aldi. Bu yerlesme isi bittikten sonra konusmalar basladi.Tabii ben pek bir sey anlamiyordum konusmalardan ama neseli bir seyler soylendiginin farkina vardim. Cunku alanda herkes cok mutlu idi. Uzun suren bu konusmalarin ardindan her bolumun diplomalari sira ile verilmeye baslandi. Alandaki yerlerinden sira ile kalkan gencler kursuye cikiyor ve mezuniyet derecesi ilan edilerek diplamasini rektorun elinden aliyordu. Sira Burcu'larin bolumune geldiginde heyecanimiz  sonsuzdu. Dikkatle  sahneyi izliyordum. Birden rektor bolum birincisine diplomasini vermek uzere Wiskonsin senatorunu sahneye davet etti. Bolum birincisinin kim oldugunu merak ederken bir yandan da o gence ve onun ailesine gipta ediyordum. Kimbilir evlatlari ile ne kadar iftihar ediyorlardi. Rektor bolum birincisinin adini soylediginde kulaklarima inanamadim. Acaba yanlis mi duymustum. Rektor Burcu Goker demisti. Hayal meyal yerinden kalkip cuppesi icinde basinda kepi ile sahneye yuruyen Burcu'yu gordum. Sahneye cikan Burcu buyuk bir gururla diplamasini senatorun elinden alirken ben de gurur icinde idim. Saniyorum ki ayni anda alanin bir baska bolgesinde video cekimi yapan babasi da ayni gururu yasiyordu. Burcu Lawrence Universite'sinden Magna cum Laude derecesi ile mezun olmustu. Biraz sonra Eric'de sahneye cikti ve diplamasini aldi. Pamela  ile birbirimize mutluluk ve gururla baktik.

Diploma toreninin bitiminde mezunlar geldikleri gibi ayni sira ve duzenle , baslarinda bolum baskanlari oldugu halde alani terk ederken bir sey dikkatimi cekti. Mezunlarin keplerinin yaninda sarkan ve her bolum icin ayri renk olan puskuller diger yone cevrilmisti. Daha sonra sorarak ogrendigime gore mezuniyetin isareti imis diger yone cevrilen puskul.

Diploma merasiminden sonra Eric'in ailesi ile bir araya geldik ve cocuklarimizi beklemeye basladik. Resim cekimlerinden sonra Almanca Profesoru Hans'in Burcu ve Eric'in mezuniyetleri serefine evlerinde verecegi partiye davetliydik.  Bu guzel partiyi bir sonraki yazimda anlatacagim.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..