Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '13

 
Kategori
Siyaset
 

Diren CHP

Diren CHP
 

19 şubat 2012'de ''Kent Enstitüleri olabilir mi'' adlı bir blog yayımladım. Tanıdıklarımdan çoğu bir benzetme yaparak, bir andırma yaparak boşuna bir uğraşa kapıldığımı söylediler. Bu gün (19 temmuz 2013 cuma) itibariyle milliyet gazetesinde sayın Adil Türkoğlu'nun ''Kentsel dönüşüm: Kent Enstitüleri'' adlı yazısını okudum. Sayın Adil Bey'e bir biçimde ulaşamadım. Kendisi Adnan Menderes Üniversitesi kent enstitüleri modeli üzerinde çalışmaktaymış.

Köy enstitülerini de irdelemiş biraz. Esas olarak kentteki köylü nüfus üzerinde durmuş. Sosyal demokrat bir partinin dikkati burada olmalı. Eğitim ve öğretimde bir alternatif  getirmenin yolu bu.  Ancak   İktidarın oluşturduğu gündemlerin peşinde silik söylemlerle günü geçiren benim partim ne yazık ki  yeni ufuklar, yeni arayışlar içinde olamamaktadır.

Kent Enstitüleri bir an önce CHP 'nin gündemine girmelidir. Bünyesindeki tembel akademisyenler ne üretirler?

CHP 26000 kayıp çocuk üzerinde durmalıdır. Bu çocuklar nereye gittiler? Kimler bunların aziz bedenleri üzerinde  hangi körolası işlemleri yapıyor?

CHP 1981 'de 5,2 milyon olan sendikalı işçi sayısının  bu gün neden 500000   olduğunu araştırmalı, 12 Eylül'den ölümüne hesap sormalıdır.

CHP 2,2 milyon öğrencinin üniversite sınavlşarına girdikten sonra neden 1. 800.000 tanesinin fenden sıfır, 877000 'nin neden matematikten sıfır çektiğinin hesabını sormalıdır.

Neden 34 öğretmen adayı atanmayı beklerken intihar etmiş, neden genç polisler intihar ediyor, neden gençler umutsuz...? Aileden çocuktan, gençlikten spordan, eğitimden sorumlu bakanlıklar ne yapıyorlar? Gençler ölüyor,aileler yıkılıyor, çocuklar ölüm tarlalarında... Bunların hesabını kim soracak? Her şeye alternatif getireceksin canım kardeşim. Eğitimde kent Enstitüleri adlı bir projen olacak. aile, gençlik, çocuk, spor üstüne haklı ve doğru söylemlerin olacak.   Kentsel dönüşüm ve çevre konusunda   Mimar ve mühendisler odası araştırma ve bulgularını ayrıntılı olarak açıklıyor. Onları dinlemeli. onlarla birlikte çalışmalısın. Sağlık konusundaki politikan nedir? koruyucu hekimlik üstüne neler söyleyebiliyorsun. Ülkemizdeki besin maddelerinin üretimi ne durumda. İçinde bir yığın pislik dönen   gıda sektörü kimlerin      elinde?    Halkı nasıl zehirliyorlar?   . Çocuklara sunulan kalitesiz abur cuburlardan kimler neleri götürüyor?

Dış politikada neler öneriyorsun? Bunları bu günkü iktidarın dış politikalarıyla karşılaştırarak halkla paylaş... CHP  her konuda alternatif politikalar üretmelidir. Gezi parkı eylemlerinden gereken dersleri çıkararak yenilenmeli, gençleşmeli iktidara yürümelidir. Sorun bu günkü iktidarın   değiştirilemezliği değil;  iktidarı hedeflemiş , kitlelerin beğenisini kazanmış bir muhalefet partisinin olmamasıdır.  Yeni bir oluşum için zaman yok. Yine de CHP diyorum ben... Herkes bu konuda yazıp , çizmeli... Elbirliği ile, ortak çabalarla   iktidara nasıl bir biçim verildiyse   DHP' ye de yeni bir biçim. bir enerji kazandırılabilinir....

 
Toplam blog
: 40
: 661
Kayıt tarihi
: 11.01.12
 
 

Anadolu'da yoksul bir bozkır kasabasında doğdum. Yoksul, acı, zor bir çocukluk ve gençlik yaşadım..