Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '07

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Diş ve iş

Diş ve iş
 

Birbiriyle kafiyeli iki kelime olmaktan öteye, dişle iş arasında ne bağlantı var diye düşündüğünüze eminim.

Bugün maalesef bazı problemler başgösterdiği için dişçiye gitmek zorunda kaldım.

Nedir problemler?

Öncelikle, bir yıl kadar önce yaptırdığım dişimin dolgusu, aradan üç-beş ay geçtikten sonra düşmüştü. Bu kadar kısa süreli diş ya da iş mi olur diye kızgınlığımdan, dişçiye gitmeyip epeydir öyle idare ediyordum.

Gerçi ilk kızgınlıkla dolguyu yaptırdığım yere gitmiştim. Ancak beni bu hale getiren doktor oradan ayrılmış.

Halbuki ağzımda yirmi yılı aşkın süredir dayanan başka dolgular var. O zaman iyi bir tesadüf eseri iyi bir doktora rastgelmişim demek ki. Bunu tabi şimdi anlayabiliyorum.

Eşimin dişlerinde de yapılması gereken bir şeyler ortaya çıkınca doğal olarak yirmi sene önceki dişçime gitmiştik. İlk müdahaleyi orada yaptırdık ama, ne yalan söyleyeyim adama güvenemedim. Neden mi? Aradan geçen bu kadar yıl sonra yaşlanmış da ondan...

Yine bir ara başka bir doktorda yaptırdığım dolgu, bir hafta on gün sonra şiddetli ağrı yapınca başka bir doktor bunu çekmekten başka çaremiz yok deyip çıkarıp atmıştı.

Nihayet yaptığım araştırmalardan sonra eş, dost, arkadaş, değişik çevrelerden bazıları bugün gittiğim doktoru tavsiye ettiler. Hani derler ya her şeyi önce yakınında ara, meğer her gün önünden geçtiğim ve üstelik, adı soyadı yeğeniminkiyle aynı olduğu için her seferinde kendi kendime gıyaben muhabbetini yaptığım doktor değilmiymiş en iyisi.

Önce düşen dolgumu, sonra da çürük olduğunu sandığım başka bir dişimi gösterdim. O da bana, kaplama yapılan üç dişimin değiştirilmesinde fayda olduğunu söyledi. Kendimce bilgi edinmek için, bir dolgunun, ya da kaplamanın ömrü ne kadardır diye sordum.

Çeşitli etkenlere ve şartlara göre 10-12 yıl civarında gidiyor, cevabını alınca, bu dolguların ve kaplamaların tam 23 yıl önce yapıldığını söyledim. Düşen dolgumun da ağzımda sadece birkaç ay kalabildiğini...

Evet işini yapanlarla yapmayanların farkı önünde sonunda ortaya çıkıyor. Ancak bu arada birileri haketmedikleri parayı almış, birileri de haketmedikleri cezayı çekmiş oluyorlar.

Benzeri şeyleri hepimiz, hayatımızın her safhasında da zaten yaşamıyor muyuz?

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..