Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '07

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
964
 

Dışarıda yemek yemenin sağlıklı yolları

Merhabalar,
Çoğumuz sağlıklı beslenmeye özen gösteriyoruz. Ancak günlük koşuşturmacanın içinde restoranlarda yemek yeme ve ya atıştırma yapmak zorunda kalabiliyoruz. Bu durumlarda hala sağlıklı bir öğün tüketmemiz dikkat edeceğimiz bir kaç uygulama ile mümkün olabilir.

Dışarıda yemek yemenin sağlıklı yolları:

Ø İlk saptanması gereken şey yemek yiyeceğiniz restoranın yemeklerinin nasıl olduğudur. Unutmayın fast-food ve doğu mutfağı servisi yapan restoranların yemeklerinde sodyum miktarı (tuz) fazladır.

Ø Restoranlarda tuzsuz sebze yemeği bulmak imkansızdır. Yemeğin tadına bakmadan tuz eklemeyin.

Ø Izgara siparişi verirken tuz konulmamasını söylemeyi unutmayın.

Ø Yemek öncesi yenen aperatiflerden uzak durun. İlk tabak olarak çorba tercih edin.

Ø Yemek seçiminizi yaparken o saate kadar olan tüketimlerinizi göz önüne alarak karar verin. Gün içindeki besin grupları (süt ve süt ürünleri, kırmızı et-tavuk- yumurta, ekmek ve tahıllar, sebze-meyve) dağılımını dengelemeye çalışın.

Ø Menüde bilmediğiniz bir yemek varsa, içeriğini garsonunuzdan öğrenin. Haşlama, fırınlama ya da ızgara yöntemi ile hazırlanmış yemekleri tercih edin.

Ø Bütün yemek soslarının ayrıca gelmesini isteyin ve az miktarda kullanın.

Ø Salata sosu olarak, yağ, sirke, limonu tercih edin. Diğer salata soslarından uzak durun.

Ø Restoranlardaki porsiyonlar evdekilerden büyüktür, yarım porsiyon ısmarlayın.

Ø Karışık salatayı korkusuzca yiyin ama turşudan uzak durun.

Ø Makarna, pilav, ekmek ölçülerini kaçırmayın. Garsonunuzdan tahıllı ya da kepekli ekmek getirmesiniz isteyin.

Ø Tatlı olarak; kalorisi yüksek ( ballı hamur tatlıları vb.) gibi tatlılar yerine meyve, meyve ile hazırlanmış tatlılar ve sütlü tatlıları tercih edin.

Ø Masanızda mutlaka su bulunmasına özen gösterin. Asitli ve şekerli içecekler yerine taze sıkılmış meyve suyu, ayran gibi içecekleri tercih edin.

Ø Alkol seçiminizi mümkün olduğunca kırmızı şaraptan yana kullanın ve 1 kadeh ile sınırlı kalın.

Ø Fast-food diye adlandırdığımız sandviç, pizza, hamburger seçimlerinizde çok dikkatli olun. Hamburger yemeği canınız çok istediyse çocuk menüsü ve içinde peynir olmayanını tercih edin. Kızarmış patates, cips gibi yiyeceklerin potasyumdan çok zengin olduğunu unutmayın.

Ø Yemeğinizi küçük parçalar halinde ve iyice çiğneyerek tüketmeye özen gösterin.

!!! Unutmayın ki tatil ya da davetlerde diyete ara vermek diye bir şey yoktur. Bu küçük kaçamaklar, sağlığınızı tehlikeye atmaya değmez.

Sevgiler
Diyetisyen İrem KAYA

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sayın İrem hanım Yazdığınız konuyu dikkatlice okuyunca,çok önemli olduğunu hemen farkediyor insan.Ben yaşım itibariyle yememe ve içmeme dikkat etmekteyim.Dışarda ne zaman yemek yesek,2-3 saat sonra bulantı başlıyor,peşinden kusma.Karın ve gögüs ağrısı zorlamaya başlayınca,soluğu hastanede alıyorum. Acaba yiyecekler hijyenik ortamda saklanmıyor,temizlik kurallarına uyulmuyor ve en önemlisi kullanılan yağ mı kalitesiz bilemiyorum ama bu yıl dışarda yediğimiz üç yemekten zehirlenmiş olarak döndüm. Sağlıklı günler dilerim.

Mehmet Ali SERİNKAN 
 02.11.2007 10:09
Cevap :
sayın mehmet bey, günlük yaşantımız içinde dışarda tüketim yapmak zorunda kalabiliyoruz. kimi restoranlarda bahsettiğiniz gibi hijyenik ortam temin edilemeyebiliyor. bunun için seçtiğiniz besinlere çok dikkat etmelisiniz, mümkünse hazırlama ortamını görebildiğiniz yerlerde yemek yiyin. bunun yanı sıra sindirim sisteminizi rahtasız eden besinleri tespit ederek onlardan kaçınmaya çalışın. sevgiler diyetisyen irem kaya  02.11.2007 12:38
 

Aramıza hoş geldin, seni tanıdıkca, çok şeyler öğreneceğiz herhalde. sevgilerimle. gülayca

gülayca 
 31.10.2007 18:23
Cevap :
tesekkur ederim..  01.11.2007 10:39
 

Verdiğin öneriler için çok teşekkürler.

FLINCH 
 27.10.2007 22:59
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 6
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1784
Kayıt tarihi
: 26.10.07
 
 

Diyetisyen İrem Kaya 1983 yılında Samsun'da doğdu. 2001 yılında Samsun Anadolu Lisesi'den mezun olar..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster