Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '09

 
Kategori
İzmir
 

Disco Disco Partizani; Düm Tek Düm Tek Hadise Hani?

Disco Disco Partizani; Düm Tek Düm Tek Hadise Hani?
 


Yer, İzmir-Çiğli’ deki Kipa AVM’nin kültür salonu. Bizim minik delikanlıyla birlikte, bir çocuk tiyatro oyununu seyretmek için oradayız.


Oyun, vasat. Hatta vasatın da altında. Kopuk konular, ucuz kostümler, yerlerde sürünen oyunculuk performansları. Bir saat boyunca, sanıyorum bir ya da iki defa, bir salon dolusu çocuğun ilgisini aynı anda kendilerine çekebildiklerini gözlemliyorum.


Neyse asıl anlatacağım mesele bunlar değil. Esas konumuz, çocuk tiyatrosu oyununun muhteşem müzikleri. Şayet varsa, müzik ya da sanat yönetmenini tebrik(!) etmek lazım.


Bugüne dek, oğluma tiyatro, sinema sevgisini aşılamak adına, kültürle, sanatla büyüsün amacıyla sayısız çocuk oyununa gittim. Nedir efendim konunun aslı özetle? O yaş gruplarındaki çocuklara anlatılmak istenen mesajlar; şarkıyla, oyunla, dansla ve hatta ineraktif olarak karşılıklı diyaloglarla verilir. O yaş grubunun dikkati ancak bu yöntemlerle ayakta tutulabilir. Bu şekilde de anlatmak istediklerinizi anlatmaya çalışırsınız. Ve de küçük müşterilerinizi eğlendirmeye tabi.


Dünkü oyunda da genel olarak bunlar vardı ama şarkılar bir acayipti. Çocuk oyunlarından alışmış olduğumuz sevgili, barışlı, dostluklu, dürüstlüklü, yardımseverlikli şarkılar gitmiş ve yerlerine iki muhteşem(?) ve mesaj yüklü(!) şarkı yerleştirilmişti.


Müzikli ve danslı bölümlerin şarkısı “<ı>Disco Disco Partizani” adlı bir parçaydı. Bu şarkıyı bir yerlerden duymuşluğum vardı ama kim söyler, nedir, ne değildir çıkaramadım tabi. Çocuk şarkısı ya da o yaş gruplarındaki çocuklara hitap edebilecek bir şarkı olmadığı konusunda ise emindim.


Ve oyunun final sahnesi geldi çattı. Üç kahraman başladılar sahnede dans etmeye. Ben yine “Disco Partizani” gelecek diye beklerken, bundan önceki tüm ara dans sahnelerinde olduğu gibi; finali daha da müthiş bir çocuk şarkısıyla(?) yaptılar: “<ı>Hadise”den, “<ı>Düm Tek Tek”.


Allah sizin iyiliğinizi versin, ne diyeyim?


Düm Tek Tek’i iyi biliyoruz. Hatta toplum olarak burnumuzdan gelircesine aşinayız, yazacak çok fazla bir şey yok. Ama şu “partizani”yi merak ettim, biraz araştırdım. Nedir, ne değildir, acaba bir çocuk şarkısı mıdır diye. Cehalet kötü şey dostlar, kusurumuza bakmayınız.


“<ı>Disco Partizani” adlı şarkı “<ı>Shantel” isimli bir Alman müzisyenin yeni albümünün çıkış parçasıymış. Ve ağırlıklı olarak Balkan müzikleri varmış albümde. Ve daha da ilginç olanı, bu malum ve meşhur şarkıya nerede klip çekmiş Shantel kardeşimiz biliyor musunuz? İnanmayacaksınız ama İstanbul’da.


Klibi buldum netten ve izledim. Mesela bir eczane sahnesi var ki hakikaten enteresan. Emekli sandığı, bağ-kur reçeteleri yapılır yazısını görünce bir hoş oluyorsunuz. Bir de diğer sahnedeki fotokopi-faks çekilir yazısını. Gidip şenlik olsun diye faks çektiresiniz geliyor içinizden. Ya da arkalı önlü nüfus cüzdan fotokopisi. İlla ki bir gün lazım olur nasıl olsa.

Şarkıda Boşnakça, Rumence ve Sırpça kelimeler kullanılmış. Ama ağırlıklı sözler İngilizce. Şarkının ve albümün sahibi Alman. Kullanılan müzik formu Balkan müziği. Klip mekanı İstanbul. Aslında hoş değil mi?


Bu “<ı>partizan” kelimesini duymaya, şu bizim meşhur devrimci şarkımız “çav <ı>bella” dan alışkın kulaklarım; “<ı>disco disco partizani” diye dans ettirip, göbek attıran ritimlerini, ne bileyim işte, biraz yadırgadı. Bir de hani şu meşhur “<ı>partizan marşı” geldi mesela aklıma. Ya çocuk oyunu?


İşte böyle karmakarışık duygular içinde çıktım tiyatro salonundan. Bu arada oğluma fikrini sormayı da ihmal etmedim tabi:


“<ı>Nasıldı Kuzucuğum oyun, beğendin mi?”


“Boşver Babacığım ya. Biz en iyisi bir de sinemaya gidelim!”


“...”

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..