Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Dişler ve fırçalar

Dişler ve fırçalar
 

Geçen gün küçük bir öykü okudum diş fırçası ile ilgili. Bir arkadaşım yazmıştı. Çok güzeldi. Buradan Ona tekrar çok teşekkür etmek istiyorum. Bu satırları yazabilmemde kendisinin çok büyük payı vardır.

Elime diş fırçamı aldığım an o öyküyü hatırlıyorum. Dişlerimi yuvarlak yuvarlak fırçalayınca, bir taraftan gülümsüyorum.

Diş fırçanın hayatımızdaki önemini düşündüm.

Çok büyük! Benim için öyle!

Dişlerimi hiç ihmal etmem. Çocuklarımın dişlerini de.

Bazen isyan ediyorlar. Çocuklar neden dişlerini fırçalamak istemiyorlar bir türlü anlamıyorum. Sanki işkence ediyormuşum onlara.

“ Üfff…, Anne “

Tabii suyu kapatmayı unutmuyoruz, dişlerimizi fırçalarken!

Dişler, çok önemli!

Yaşadığımız sürece onlara ihtiyacımız var.

Yaşamak için yemek yememiz gerekiyor.

Yemek, yiyebilmek için de dişe. Öyle değil mi?

60 yaşında bir insan, hayatı boyunca ortalama 60 ton yemek yiyormuş ( sıvılarla birlikte ).

Tabii Somali’de yaşamıyorsa.

Çok büyük bir rakam değil mi? Kabul edilemeyecek kadar büyük rakam, ama gerçek.

Henry Chinaski’nin babsını hatırladım (“Ekmek Arası” romanın kahramanı) . Makarna yiyişini… Herhalde o 80 ton götürmüştür.

Annem doktor olmamı çok istemişti. Kendisi olamadığı için herhalde!

Mühendis olmak istediğimi bildirdiğim zaman, hayal kırıklığına uğramıştı.

Unutamıyorum:” Hiç olmazsa diş doktoru ol” demişti bana. Çok gülmüştüm.

Canım annem!

Diş doktoruna gittiğim zaman, tebessümle hatırlıyorum annemin bu sözlerini.

Evet küçük ve önemsiz gördüğümüz diş fırçasının aslında hayatımızda rolü oldukça büyük.

Öyle olmalı.

Çok rahatsız oluyorum, kötü nefes kokusundan ve temizlenmemiş dişlerden.

Ülkemizde pek çok sağlık sorunlarıyla birlikte, diş sağlığına da önem verilmiyor ne yazık ki!

Eğitim gerçekten çok önemli. Okulda, çocuklara anlatılmalı. Her şeyin başı eğitim.

Öğretilmesi gereken o kadar çok şey var ki….

Ağaç yaşken eğilir, demiş atalarımız.

Bir ulusun geleceği için, her konuda, çocuklara yatırım, çok ön planda olmalı.

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..