Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '11

 
Kategori
Futbol
 

Dişleri sökülmüş Aslan

Dişleri sökülmüş Aslan
 

Belgesel resmi değildir, dün akşama aittir


Tatsız tuzsuz bir maç oldu.

Galatasaray maça fena başlamadı aslında. İlk 10 dakikada Elmander ve Sercan’la bulduğu pozisyonları gol yapabilse maç çok farklı gelişebilirdi. Bu pozisyonlarda Alex olsaydı, sanıyorum her ikisini de gol yapardı. Üstün beceriye sahip futbolcunun farkı bu işte.

10 kişi kaldıktan sonra ise moral olarak çöken, “eyvah, şimdi mahvolduk” psikolojisine bürünmüş bir Galatasaray izledik. Manisaspor’un -hem de büyük takımlara karşı- yapabildiğini Galatasaray yapamadı ve mahkûm oynadı.

Eğer sen Galatasaray isen, aslan gibi oynayacak, 10 kişi de kalsan rakip yarı alana oyunu yıkacaksın kardeşim, yıkamıyorsan da sık sık 3-4 futbolcuyla ani atağa kalkacak, dişini göstereceksin. Galatasaray 10 kişi kalınca aslanın dişlerinden biri söküldü sandık ama adeta dişlerinin hepsi söküldü.

Maçın 1-1 bittiğine sevinmemek lazım, Galatasaray'ın bulduğu penaltı tamamen bir futbol şansıydı.

Kardemir Karabükspor ise Galatasaray’ın ismine ve kadro kalitesine saygı duyarak çıkmıştı sahaya. Galatasaray 10 kişi kalmasına rağmen uzun süre tehlike yaratamadılar rakip kalede.

Galatasaray yoruldukça topa daha fazla sahip olmaya başladılar. 1-0 öne geçtikten sonra ise “matadorlar gibi” topu aralarında yerden ayağa pas yaparak dolaştırdılar. Bu dakikalarda Galatasaraylı futbolcuların çaresiz presi beni oldukça üzdü, umarım teknik heyeti ve futbolcuları da üzmüştür.

Muslera sezona olabildiğince şanssız, hatta kabus gibi bir başlangıç yaptı. Ama onu suçlamak yersiz. İBB maçında o golü yemeseydi de gol “geliyorum” diyordu. Dün akşam ise zamanlama hatası yaptı. Ben pozisyonun kırmızı kart olmadığı fikrindeyim ama kırmızı kart diyenlerin fikrine de saygı duyuyorum. Ne bariz gol şansı vardı ne de kasıtlı bir sertlik. Muslera’nın hareketi çok gösterişliydi ve görüntüsü etkisinden büyüktü.

Kırmızı karttan sonra Fatih Terim’in Reira’yı oyundan almasını yanlış buluyorum. Bu oyuncu aylardır piknik mi yapıyordu? 70-80 dakikayı çıkaramaz mıydı? Sol ayaklı, topla hızlı, becerisi yüksek bu oyuncuyu çıkarıp yerine Sercan’dan sola devşirme yapıyorsun?? Bence Elmander çıkarılıp, yerine Sercan ileride 4-4-1’e dönülebilirdi.

Gökhan Zan yine kötüydü. Bu adam 10 maçta bir iyi oynuyor. Neden Ceyhun ya da Semih bu bölgede denenmez kimse anlamıyor sanırım.

Ebue iyi hoş bir futbolcu ama sanki bir şeyler eksik. Yavaş mı desem, tekniği yetersiz mi desem anlayamadım.

Kardemir Karabükspor’un golünde Hakan Balta o şutu çektirmemeliydi. Erdem kanattan şut çektiği yere gelene kadar eskort yapan defans pozisyonu videodan tekrar seyretmeli.

Dedik ya.. Galatasaray 10 kişi de kalsa Galatasaray gibi oynayabilmeli. Yani hakem Bünyamin Gezer yanlış kararlar da verse, mağlubiyeti ona bağlamıyorum. Ne 10 kişi kalan ilk takım Galatasaray, ne de Galatasaray ilk defa 10 kişi kaldı.

Yani, hakem yüzünden yenildik demiyorum ama hakeme de birkaç söz söyleyelim.

Bünyamin Gezer’le ilgili fikrimi daha önce yazmıştım, bence hakem bile değil.* Galatasaray maçlarını kasıtlı yönettiğini düşünüyorum, bu benim fikrim. Muhtemelen Galatasaray’ı sevmiyordur.

K.Karabükspor’lu Birol, Melo’yu önce tekmeledi, sonra kolundan çekti, kart göstermedi. Birkaç dakika sonra bu kez Medyum Memiş tarzında istemli olarak boyun-yanak karışımı bölgesinden tokatladı, yine kart göstermedi. Ancak Muslera daha yerde yatarken kırmızı kart gösterdiğinde aynı hoşgörüsü yoktu. Muslera’nın o hareketinde başka bir hakem olsa kartın rengini merak ederdim ama hakem B.Gezer olunca hiç tereddüt yaşamadım.

Galatasaray 1, K.Karabükspor 13 faul yapmışken, uzun süre kartını kullanmamasının sebebini ise “takımları eşitlemeye çalıştığının düşünülmesini istememesine “bağlıyorum.

Maçın sonunda Shelton’a gösterdiği sarı kart ise gereksizdi. Oyuncunun topa elle teması tamamen istem dışıydı.

Kardemir Karabükspor’un ligin üst sıralarını zorlayacağını düşünmüyorum.

* http://blog.milliyet.com.tr/ben-hakem-yazmam--ama-zaten-bunyamin-gezer-de-hakem-degil-/Blog/?BlogNo=272166

**********

NOT: Resim, bir "Bukalemun" belgeselinden alınmamıştır, dün akşama aittir.

 
Toplam blog
: 293
: 1063
Kayıt tarihi
: 07.11.08
 
 

Sporun bir kavgadan çok; ahlak, mücadele, eğitim, zeka ve dürüstlük olduğuna inanıyorum. Doğaya, ..