Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '19

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
20
 

Diyabet Hastalarına Öğütler

Diyabet diğer adı ile şeker hastalığı sık görülen bir hastalıktır. Yurdumuzda yaklaşık 11 (on bir) milyon diyabet hastası vardır.  

İyi bir diyet, tedavi ve bakımla ile ihtilatlarından (vücuda verdiği zarar) korunmak mümkündür.

İşte size 12 altın öğüt:

1)  Karbonhidratları (KH)  dikkatli seçin. Şeker hastası hiç KH yemeyecek diye bir kural yok.

Glisemik indeksi düşük yani kanda şekeri birden yükseltmeyen esmer ekmek, nohut ve kuru fasulye gibi baklagiller, fındık, ceviz ve taze sebze ve meyveler tercih edilmeli.

 Tatlı meyveler de yenebilir ama miktarı önemlidir. Ölçülü yenebilir.

 2) Eğer kilolu iseniz kilo verin. Cips ve kızartma gibi yağlı yiyecekleri kesmek, egzersiz yapmak, günde en az yarım saat yürümek kilo vermenize yardımcı olur.

 3) Yeterince uyuyun. Erişkinler için gecede 7-8 saat uyku yeterlidir. Daha azı da daha fazlası da sağlık için zararlıdır.

4) Aktif olun, günde en az yarım saat egzersiz yapın ya da yürüyün.

 Egzersiz; kalp hastalığı riskinizi azaltır, yüksek kolesterol ve tansiyonu düşürür. Kilo verdirir. Stresi yok eder.

Düzenli egzersiz yaparak kullandığınız birçok ilacı doktorunuzun bilgisi dahilinde bırakabilirsiniz.

 5) Her gün ( ana öğünlerden hemen önce ve yemekten 2 saat sonra ) kan şeker düzeyini ölçün. Aç karına 70-130 mg/dl arası; tok karına 140 civarında olmalıdır.

 6) Stresi iyi yönetin: Soluk alıp verme, yoga, meditasyon, abdest almak, dua ve ibadet etmek strese iyi gelir...

 7) Tuzu azaltın. Günlük tuz ihtiyacımız bir çay kaşığı kadardır. Tuzsuz diyet yüksek tansiyonu önler. Kalp hastalığını önlemek için.

 8) Doktor kontrollerinizi aksatmayın ve HbA1c gibi tahlillerinizi düzenli aralıklarla ölçtürün. A1c geriye dönük son 2-3 aylık kan şeker değerini verir. Normal değeri yüzde 4'dür. Şeker hastaları için 6'ın altı normaldir.

 9) Kan basıncınızı kontrol altında (130/80) tutun.

10) Ayak bakımı: Diyabetli kişilerin enfeksiyonlara karşı direnci düşüktür. Bu nedenle ayaklar temiz tutulmalı, çatlaklar vazelinle nemlendirilmeli, yara ve bereler erkenden tedavi edilmelidir.

11) İçiyorsanız sigarayı bırakın. Sigarayı bırakınca kalp ve akciğerler tam kapasite ile çalışır. Kan basıncı normale döner. İnme, kalp krizi gibi hastalıkların görülme olasılıkları düşer.

 12) Az ama sık yiyin. Diyabetliler 3 ana, 3 ara olmak üzere 6 öğün yerler ama az yerler.

Yenecek yiyecekler arasında çilek, kiraz, tatlı patates, Omega-3 yağ asitlerini içeren balık, yeşil yapraklı sebzeler ve zeytinyağı da vardır…

Şen ve esen kalınız.

Dr. Atanur Yıldız

2015

Kocaeli 

 

Abdülkadir Güler, Sibel Yılmaz bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ekmek ve meyve yemiyorum.

Kerim Korkut 
 20.09.2019 15:41
Cevap :
Meyve yemenizi tavsiye ederim. Teşekkürler.   21.09.2019 17:21
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 349
Toplam yorum
: 2853
Toplam mesaj
: 126
Ort. okunma sayısı
: 331
Kayıt tarihi
: 24.01.09
 
 

Tıp doktoru.  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster