Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '20

 
Kategori
Öykü
 

DİYALOGLAR-3

Doğrucu Hoca’yı sandalda elinde oltayla gören iki kafadar hocaya takılmak istedi.
 
-Hocam elinde olta ava mı çıktın?
 
-Ava çıktım, ya nasip?
 
-Şimdi sen bir de balina yakalarsın artık!
 
-Dünyada insanlar bu hayale ömürlerini harcıyorlar bakalım ben de yapabiliyor muyum dedim.
 
-Yapabiliyor musun peki?
 
-Yaparsam da ben görmeyeceğim.
 
-Neden ki?
 
-Balina oltaya takılırsa muhtemelen bu denizlerdeki en saf balinadır, değilse bile sonuç ise her halükarda benim sonum olur.
 
 
 
*
 
 
 
İki kafadar yine düşünceli bir şekilde yürümekte olan Doğrucu Hoca’yı gözüne kestirmişlerdi.
 
-Hocam, akıllı ile uyanık arasındaki farkı söyleyebilir misin?
 
-Bundan kolay ne var?
 
-Nedir o zaman söyle.
 
Hoca karşıda gübre yığınındaki sinekleri gösterdi.
 
-Uyanık gübredeki sinekler, akıllı ise arılardır. Biri sanat eseri yapar, diğeri her gübreden nasiplenir.
 
-Ne var bunda ki?
 
-Sorun sineklerde değil tabi her gübreye konan sineklerden medet umanlarda!
 
 
 
*
 
 
 
Doğrucu Hoca atına binmiş gidiyordu.
 
İki kafadar hocayla biraz dalga geçmek istediler.
 
-Hocam atla senin aranda ne fark var.
 
-Eyer.
 
-Hocam onu demedim ki ben, canlı olarak demek istedim.
 
-İnsanların arasındaki fark kadar.
 
-Nasıl yani?
 
-Bak ben şimdi onun sırtındayım. Ama bu durum her an değişebilir.
 
-Nasıl olacak bu?
 
-At, at olduğunu unutursa ya da bir şekilde görevi bırakırsa.
 
-Başka?
 
-Canım isterse…
 
 
-Yani "ölme eşeğim, ölme"
 
-Ya ne sandın?
 
Toplam blog
: 2271
: 163
Kayıt tarihi
: 15.10.14
 
 

Bugünün doğrusu yarının eğrisi, dost görünenler düşman ve herşey aslında zıddı olabilir. Büyük ih..