Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '12

 
Kategori
Haber
 

Diyanet İşleri Başkanından Vecize

Diyanet İşleri Başkanından Vecize
 

  • Prof. Dr. Mehmet Görmez… Kendileri Diyanet İşleri Başkanıymış. Ne yalan söyleyeyim, Diyanet İşleri Başkanının kim olduğunu, adının ne olduğunu bilmiyordum.
  •  
  • Bu memlekette, devletin belirlemiş olduğu inanç sistemine şekil veren kurum Diyanet. Malumunuz üzere, Milli Eğitimin kadrosundan daha fazla kadroya ve bütçeye sahiptir.
  •  
  • Kendi kendime söylenmekteyim, “Neden ben şu Mehmet Görmez denen Prof. Dr. başkanın adını hiç duymadım?” diye.  Ayrıca “Neden şu Diyanet denen kuruma dair pek de öyle dişe dokunur bir bilgi sahibi değilim?” diye.
  •  
  • En nihayetinde böyle bir kurum var ve bu kurum benim öyle aman aman ilgi odağıma girmiyor. Girmek şöyle dursun, ne söylediği dahi bu sabaha kadar dikkatimi çekmemişti. Bu sabah ve bu an itibariyle bütün dikkatimi Prof. Dr. Mehmet Görmez’in vecizesine vermiş bulunmaktayım.
  •  
  • Operaya mescit, Çamlıca Tepesine “Tayyip Sultan Camii” derken, vaziyet geldi üniversitelerde camii mevzuuna. Muhterem buyurmuş ki, “Hiçbir üniversite asla mabetsiz olmamalı”.  Benim de “Vay be” diyesim geldi. Tabii dedim de. İyi, kalmasın kardeşim… Değil üniversiteler, hatta memleketin hiçbir karış toprağı mabetsiz kalmasın. Memleketin bütün her yerleri camilerle, mescitlerle taçlandırılsın. Zira bu hususta sıkıntı çekmekte yurdumun dini bütün vatandaşları! İbadethane eksiği olduğundan mütevellit, yurdumun dini bütün vatandaşları ibadetlerini yapamamaktan şikâyetçi! Hatta yetmez, her yurttaşa birer tane cami tahsisi için yasa yapılsın. Her yurttaş evsiz olabilir ama, asla ibadethanesiz olamaz!
  •  
  • Her ne hâl ise…
  •  
  • Mevzuu şu ki, üniversite öğrencileri evsiz, yurtsuz… Mevzuu şu ki, üniversitelerde okuyan öğrenciler şöyle doğru dürüst karınlarını bile doyuramıyor…  Mevzuu şu ki, üniversite öğrencileri şöyle ağız tadıyla her hangi bir etkinliğe dahi katılamıyorlar… Daha  da ötesi, be kardeşim üniversite öğrencileri, ceplerinde para olmadığı için bir kitap dahi alıp okuyamıyorlar…
  •  
  • Sanki mevcut siyasal iktidar bu sorunları çözdü, memleketin üniversitelerinde ibadethane sorunu kaldı.
  •  
  • Gel de sinir harbi yapma!
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..