Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '16

 
Kategori
Bilim
 

Diyanet ne diyor?

Diyanet ne diyor?
 

www.aliozdemir.net


Ortalık yine karıştı. Bu konu 1-2 ay devam eder. Yüzlerce uzman, yazar, yorumcu, sosyal medyacı işin cılkını çıkarır.

Diyanet’in söylemleri on yıllardır övülür ya da yerilir. Kendisini muhafazakar olarak niteleyen 20 kadar gazete Diyanet’e hiç toz kondurmaz. Liberal, demokrat, sosyal demokrat, milliyetçi, ulusalcı, sosyalist fikirler savunan 10 kadar medya ise her fırsatta Diyanet’i eleştirir.

Diyanet’e gerek var mı sorusu da 40-50 yıldır beynimizi meşgul ediyor. Kimisi gereksiz, kimisi ise gerekli diyor.

İslam dinini 1989 yılından (üniversite 1. sınıftaydım) beri tüm yönleriyle öğrenmeye çalışıyorum. Kur’an meallerini, tefsir kitaplarını okumaktan perişan oldum. Çok şey öğrendim. Öte yandan çok kafa karışıklığı da yaşadım.

5 yıl kadar önce ülke gündeminde yer alan 40 kadar din aliminin öz geçmişlerini, eserlerini, fikirlerini, bakış açılarını işleyen bir kitap hazırladım. 600 sayfa kadar tutan eseri yakınımdaki insanlara gösterdim. Sakın çıkarma, sakın basma dediler. Çünkü eserde her din aliminin İslam’ı çarpıttığı, farklı yorumladığı ortaya çıkıyordu.

Faiz, miras, kadın hakları, kölelik, borsa, ekonomi, bilim, üretim, askerlik, eğitim, giyim gibi konularda her alim farklı yorumlar dile getiriyorlardı.

Başım ağrır diye düşünerek kitabı arşivime kaldırdım. 2016 Ocak ayının ilk haftasında bir vatandaş Diyanet’e garip bir soru sorar. Bu soruya yine çok garip bir cevap verilir (fetva)…

Fetvayı burada yazmak istemiyorum. Webte bulmak mümkündür.

Şunu dile getirmek istiyorum: TV’lerde ve gazete köşelerinde fikir söyleyen din alimlerinin çoğu birbirine düşmandır. Birbirlerine ne hakaretler ederler. Diyanet’te de hatalı yorumlar yapan kişiler olabilir.

İslam dinine olan saygıyı azaltan, insanları dinden soğutan bu tür sapmalar 1500 yıldır olmaktadır.

Şu yoldan gitmek doğrudur, şu hoca doğru söylüyor desem beni de çarmıha gererler.

Din konusunda yorum yapmak çok risklidir. Her an kafir damgası yiyebilirsiniz.

Not: Ek bilgi almak isteyenler web siteme bakabilirler.

Ali Özdemir

Eğitimci - Yazar - Yayıncı

Web: www.aliozdemir.net

Tlf.: 0505 220 83 85

BOLU

E-posta: erdemyayinevi@yandex.com

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..