Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '06

 
Kategori
Sosyoloji
 

Diyeceklerim var

Diyeceklerim var
 

Ak partinin iktidara geldiği günü hepimiz hatırlıyoruzdur. Sayın başbakanımız ertesi gün uzunca bir ulusa sesleniş konuşması yapmıştı. Daha dün gibi aklımda.... Fakat konuştuklarıyla yaptıkları icraat birbirini örtüştürmedi...

Konuşmasını dinlediğimizde akla mantığa hoş gelen evet işte böyle bir lider dedirten konuşmaları vardı. Zafer sevincine kapılmayacağız hemen işlere başlayacağız. Evet haklı bu konuda önemli işlere hemen başladılar fakat bunca senedir ortadirek diyeyim artık orta direk varmıdır yokmudur yada artık çaresizler grubumu oldu bilmiyorum bu kesime bir faydası olmadı.. Daha da zor durumlara düşüldü daha da zorluklarla karşılaştı bu kesim..Bakınız sağlık peşinde koşan vatandaşlara, bakınız eğitimdeki zorluklara,bakınız vatandaşın alım gücü ne seviyede....

Diyordu ki asla ve asla yandaşcılık yapılmayacak,adam kayırıcılık yapılmayacak.. Eee hani nerde bu sözler bunların hepsi de oluyor şahit oluyoruz.... Aniden ordan oraya birileri atanıp yerine birileri getirilebiliyor. Bir bakıyorsunuz o bunun yakını, şu bunun akrabası...Hani verilen sözlerin ciddiyeti ozaman.Niye bunca işsiz güçsüz ortada pekii..Onca ünüversite mezunu insanımıza verilse ya bu şanşlar...

Vatandaşım diyordu refaha feraha birden ulaşamayacağız ben size hemen bunu vaad etmiyorum zaten diyordu... Hep birlikte bir sene kemerlerimizi sıkıp zorlukları birlikte aşacağız diyordu..

Razıydık birsene sıkıntıyı çekmeye sonunda normal yaşam şartlarına kavuşacaktık ya...

Onu umut ediyorduk ya.....

Kaç sene oldu iktidara gelmelerinden bu yana fakat olmadı olmuyor işte...Hala vatandaş perişan ,hala alım gücü düşük,hala büyük metropollerde çöplüklerden ekmek toplayan çocuklar ,okula gitmeyen çocuklar var,işsizler, eğitimsizler, üç kuruş emekli maaşı alan yaşlılar ızdırap içinde..

Onlar kendilerine göre istatistiki açıklamalar yaparak alım gücü yükseldi diyor fakat 500-600 YTL alan bir emekli yada çalışan kirada ise zaten karnını ve çocuklarını doyurma şansı yok.En ücra köşerlerdeki evlerin kirası bile 400-500 YTL oldu... Ev kendisinin bile olsa bu kadar ücret ile nasıl geçindiklerini biliyorlarmı acaba. Faturalar zaten yetiyor insanın canına..Kışın en cafcaflı zamanı bir emekliye geliyor doğalgaz faturası 200-250 YTl arası..Geri kalan maaşla ne yapsın nasıl geçinsin emekli de normal çalışan da...

Emekli demek ailenin enbüyüğü demek ona göre geleni gideni çok olan bir ev demek. Asıl böyle insanlara daha çok maaş gerekli.Büyük diye çoluğu çocuğu eşi dostu daha fazla ziyarete geliyor ve masrafıda ona göre daha fazla oluyor....

Çalışanda aynı durumda kesin iki çocuk okulda okuyordur. Etütdü,kursdu,bu imkanlardan bu grupbun çocukları faydalanamıyor.. Onlara geleceğin birer başbakanı olma fırsatı verilmiyor.. Çünkü babasının aldığı maaş buna yetmiyor.Bu çocuk ileride okumadığı için ne oluyor arsız oluyor ugursuz oluyor....

Suç oranlarının niye arttığını anlayabiliyormuyuz şimdi..

Ve hala hırsızlık kapkaç ve diğer suç oranı gitgide çoğalıyor... Okul eğitim öğretim yuvasıyken, ne hallare gelindiğini görüyoruz.Adam öldürme,öğretmen dövme, öğrenci bıçaklama, kızkaçırma, uyuşturucu satış merkezleri haline geldiğini adım adım gözlerimizle görüyoruz.

Evet Sayın başbakanım çabalıyorsunuz birşeyler yapmak için fakat bizlere bir faydası yok. Başka kesimler kaymağını yiyor bu işlerin Lütfen çalışmalarınızı bu yönde yapın. Gerçekten yürekten gözlerim yaşlı olarak yalvarıyorum size...Ve bu yazımın bir ilde olsa sizlere ulaşmasını istiyorum.Umarım gereken hassasiyet gösterilir..

Bilmiyorum bu yazım hukuki çerçeve içerisinde mi fakat art niyetle yazılmış bir yazı asla değil, ben bu yazımın yetkilerin okumasını, onlara ulaşmasını istiyorum.. Milliyet blog yetkililerinin de yardımıyla.... Bir vatandaş gözünden yaşananların, duyulanların yetkillerinde bilmesini istedim ve hoşgörünüze sığınarak dilimin döndüğünce anlatmak istedim.

Hoşgörünüze sığınarak şimdiden teşekkür ediyorum..

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..