Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '08

 
Kategori
Haber
 

Diyelim ki; Anıtkabir İstanbul'da

Diyelim ki; Anıtkabir İstanbul'da
 

bizim için 'kayıp' değil, ama İran için 'ayıp'


Ağızlara sakız olan bir ziyaret hakkında ben de iki satır yazmazsam çatlarım dedim ve dilimin döndüğünce, aklımın erdiğince bir kaç cümle yazdım. İşte o cümleler;

İki ülke cumhurbaşkanlarının buluşması ve Türkiye ile İran. "Her iki cumhurbaşkanının da programları çok sıkışık. Ziyaret, Gül’ün İstanbul’da olduğu tarihe rastladığı için burada gerçekleşecek." Gerekçe bu. (Herkesle beraber ben de inandım.)

Bu tip insanlar bir şeyi yapmak istemiyorsa her zaman bahanelerini yanında bulundurur. Konu da bu.

Diyelim ki; Anıtkabir İstanbul'da.

Bu malum kişi, o zaman Anıtkabir ziyaretini gerçekleştirecek miydi? Veya; program yoğunluğu da şimdiki gibi İstanbul mu olurdu? Yoksa Ankara mı, başka bir yerde mi, neresi olurdu?

Bu ne biçim yazı, soru sormaktan başka bir şey bilmiyor musun diyenler olabilir. Bu soruların cevabını bilsem, cahilliğimi öne çıkarır mıydım? Mesela, ‘Resmi ziyaret' protokolü kapsamında Gül'ün davetlisi olarak Ankara'ya gelinmesi halinde, Anıtkabir ziyaretinin zorunlu olduğunu, ancak İran'ın bu ziyareti ‘günah' saydığını bilmiyordum.

Devam: İstanbul'a Ahmedi gelse ne olur, Necadı gelse ne olur, hatta ikisi birden gelse ne olur(?) Bizim içimizde onlardan çok var.

Bir Anıtkabir'i ziyaret etmek istemeyen malum kişiye bakın, bir Ulu Önder Atatürk'e bakın. Mukayesesi bile abesle iştigal. Olsun, muhakkak o da bir gün bu ziyaretin gerçekleşmesi için, kendisi girişimde bulunacak, uygunluğu halinde
Anıtkabir Müzesi'ni de gezme, görme ve bazı şeyleri öğrenme şansını yakalayacak.

Ulu Önder yaşasaydı, bu ziyarete sıcak bakar mıydı, kabul eder miydi? İşin doğrusu, daha fazla uzatmadan; gerçekleşmeyecek olan bu ziyaret bizim için 'kayıp' değil, ama İran için 'ayıp' tır.

İngiliz “The Times” gazetesi, Prens Philip’in Anıtkabir ziyareti ile ilgili olarak: “Babasını yenen adamın mezarını ziyarete gitti” yorumunu yapmıştı.

Belki Ahmedi de eleştirilmekten çekiniyordur.

Olamaz mı?

 
Toplam blog
: 660
: 862
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..