Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '12

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Diyet günlüğü -2

Diyet günlüğü -2
 

Bir önceki ''Pırtlamış Göbekler''adlı yazımda uzun bir yolculuğa başladığımı yazmıştım. Bugün diyete başlamamın 3. günü ve gayet iyiyim. Sadece doğal olarak diğer diyetlerde olduğu gibi biraz halsizlik hissi var, bu da vücudumun değişime ayak uydurmaya çalışmasından kaynaklandığından ve midem alışık olmadığı porsiyonlara bölündüğünden kaynaklanıyor, e tabi gırtlak alışık değil pankek yememeye,1 adet bol fındıklı cikolataları götürmemeye ya da tereyağlı ballı ekmekleri yememeye. Ama bunu da bugün içerisinde sadece sütsüz kahve(sütlü yağsız da olabilir ama kesinlikle 3 ü bir arda olanlarından değil),ya da türk kahvesi içerek aşıyorum, bana zindelik kattığına inanıyorum.

Gelelim diyet hakkında bilgi vermeye,daha önceki yazımda biraz bilgilendirmiştim ama nasılbir süreç izlemek gerektiğini yazmamıştım. Açıkçası aldığım kitabı da tam bitirmeden burada yazmak pek etik gelmedi, zaten her şey kitapta anlatılıyor, nasıl bir yol izlenmesi gerektiğinden tutun da yararları zararları her şeyi bulmak mümkün. Bu kitapta aslında tekdüze beslenme hayatımıza yeni bir soluk getiriyor.

''DUKAN DİYETİ'' 4 aşamadan oluşuyor:

1- ATAK EVRESİ: Bu evrede sadece 2-10 gün arası (bu süreyi dukanın sitesinde hesaplatabiliyorsunuz kendi yapacağınız bir hesaplama mümkün değildir; çünkü kemik yaşı, daha önce yaptığınız diyetler, varmak istediğiniz kilo gibi etkenleri gözönünde bulundurarak hesaplama gerçekleştirilir)sürer. Bu aşamada sadece saf proteinle beslenilir (et,balık, yumurta, süt ve süt ürünleri, sakatatlar gibi bu ürünlerin ayrıca neler olduğunu tam anlamıyla yazacağım ).Kiminde bu süre bir gün kiminde 6 gün kiminde 10 gün, tabiki bu süre vermek istediğin kiloya göre değişiklik göstermektedir, mesela ben de 6 gün çıktı ve bugün ise 3. günüm.

2- SEYİR EVRESİ: Bu dönemde de protein artı protein sebze ile besleniyoruz.1/1  ya da 5/5 evrelerinden bize uygun olanını kendimiz seçiyoruz. Tabi ki yazdıklarımdan kimse bir şey anlamadı. Bu şu demek oluyor: Atak evresi bitince hangisine uyacaksak mesela ben 1/1 e uymayı düşünüyorum(uygulaması daha kolay).1 gün saf protein 1 gün de bu saydımız proteinlerin yanında sebzeyi de(kitapta belirtilen 28 tane sebzenin dışına çıkılmamalıdır)menümüze ilave ediyoruz.5/5 seçseydim  5 gün sadece protein, kalan 5 gün de ise protein artı sebze olacaktı. Bu evre yine sizin vermek istediğiniz kiloya göre değişiyor, ben de 120 gün çıktı

3- GÜÇLENDİRME EVRESİ: Bu dönemde istediğiniz meyve ve sebzeleri tüketebilirsiniz. Diyetinize bir porsiyon meyve,1-2 porsiyon ekmek (kepekli),40 gram peynir ekleyeblirsiniz. Haftada  1-2 gün makarna gibi karbonhidratlı yiyeceklere izin var ödül olarak. Bu dönem yine kiloya bağlı olarak hesaplanır. Verilen her kilo için 10 gün olacak şekilde sürdürülür.

4- KORUMA EVRESİ: Artık bu evrede istediğiniz her şeyi yiyebilirsiniz haftanın sadece 1 günü sadece saf proteinle beslenmek kaydıyla.

Yalnız bu 4 evrede de olmazsa olmazlarımız var: yulaf kepeği ve su gibi. Bütün evreler boyunca 1,5 yemek kaşığı yulaf kepeği alınır bir de en az 1,5 lıtre su tüketilir(kabızlık sorunu için).

Evet aşamalar bu şekilde, aslında ilk baktığımızda gerçekten çok karmaşık, iki bilinmeyenli denklem gibi ama araştırdıkça ve kitabını okudukça neyin nasıl olduğunu daha iyi anlayabiliyoruz, kulaktan duyma bilgilerle yapılacak bir diyet kesinlikle değildir ve sağlıklı insanların yapabileceği de unutulmamalıdır. Ben henüz atak evresinde olduğum için bir sonraki yazımda ''atak evresinde yenebilecek öğünleri''yayınlayacağım, örnek menüler ve kendimin yaptığı tariflerin bu işe biraz lezzet katacağını düşünüyorum. Henüz daha tartılmadım ama atak evresinde 2 ila 3 kilo vermek mümkün, asıl kilo verme seyir devresinde başlıyor.

Sorularınız olursa yine yardımcı olurum, bu diyet kendi yaptığım, aşamalarını kendimde izlediğim bir diyettir, kesinlikle bir öneri değildir. Herkesin vücut yapısı farklı olduğu için doktor kontrolü altında (sağlık sorunu olanlar)yapılmalıdır. Araştırmadan, bilgi almadan kesinlikle denenmeye çalışılmamalıdır.

Sağlık ve esenlikle kalın...

 
Toplam blog
: 5
: 441
Kayıt tarihi
: 15.06.12
 
 

Merhaba... Yazı yazmak güzel iş, zevkli bir iş her şeyden önemlisi zor bir iş. Herkes yazı yazar ..