Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

18 Ocak '17

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
334
 

Diyet hataları kilo aldırıyor

DİKKAT !!!!! DİYET HATALARI KİLO ALDIRIYOR

Günümüzde  sorunu KİLO FAZLALIĞI YADA ŞİŞMANLIK  olan herkes   bilimsel olmayan birçok kaynaktan yanlış ve yalan bilgilerin  saldırısına maruz kalıyor. Amaç sadece hızlı  bir şeklide  tartıda   kilo kaybını görmek . Arkadaş önerisi komşu önerisi internet bilgisi vb  ile sağlık  koşulları dikkate alınmadan gelsin öneriler ve mucizeler.  Bu koşullar ve duygular altında realite  çok önemli değil. Sağlık  ? o da ilk aşamada önemli değil nasıl olsa ben sağlıklıyım düşüncesi hakim.PEKİ NELER YAPILIYOR ?

EN SIK YAPILAN DİYET HATALARI :

1 İLAÇ  KULLANIMI:

Reçeteli veya reçetesiz ilaç kullanımı yapılan önemli diyet hatalarından biridir.İlaç alarak beslenme davranışlarını düzenlemeden kilo verme isteği kullanılan ilaçlar nedeniyle sağlığı  ciddi olarak tehdit etmektedir. Dünyada ve Türkiye de zayıflama amacıyla üretilen bir çok zayıflama ilacında sağlığı tehdit eden etken maddeler bulunmuş ve yasaklanmıştır. Bu nedenle bu tür ürünleri kullanarak zayıflamak bütçenizi zayıflatırken gelecekteki sağlığınızı tehdit altına almaktadır.SONUÇ BELSNEME DAVRANIŞLARI DÜZENLENEMEDİĞİ İÇİN KİLO KAYBI SADECE KÜÇÜK BİR MİKTAR VE ARKASINDAN HIZLA ARTAN KİLO VE YAĞ OLMAKATADIR.

2- ÇEŞİTLİ BİTKİLER ÇAYLAR VE OTLARLA ZAYIFLAMAYA ÇALIŞMAK :

Bahar aylarının yaklaşmaya başladığı şu günler  kilo vermek adına piyasaya sürülen bir çok ürünün reklamının arttığı dönmelerdir. Bedeninizin tanımadığı adını duymadığınız genetiğinize uymayan çaylar karışımlar  her mecrada görülmeye başlar. Yosun hapı, açai tozu  Afrika mangosu samandağı biberi yosun çayı hapı vb .

HİÇBİR BİLİMSEL DAYANAĞI OLMAYAN bu ürünler alıcılarına ulaşmak için çeşitli reklam kampanyaları ile tanıtımlarını arttırırlar.Bir şekilde  kilo problemi olan kişiye ulaşan bu ürünler kişinin kullandığı ilacı , kas-yağ oranı ,vücut suyu ,kemik yapısı ,egzersiz kapasitesi , yemek yeme davranışları , vb dikkate alınmadan kullanıldığında sonuç üzücü olabilmektedir. Bgelişigüzel bu ürünleri kullananlar   bir sağlık sorunu için kullanılan ilacın etkinliğini minimuma düşürür  ve sağlık probleminde  artış ,kaybedilen  vücut suyu nedeniyle vitamin ve mineral kaybı , vücutta kasa kaybına bağlı olarak ortaya çıkan  sarkma , uykusuzluk enerjisizlik anksiyete ,dikkat dağınıklığı  vb sağlık sorunları ile karşı karşıya kalırlar.

Unutmamak gerekir ki  sinameki içeren ürünler ülkemizde sıklıkla ve yalnış miktarlarda kullanılmaktadır. Sinameki uzun bir süredir  AVRUPADA kullanılmamaktadır.

3- AÇ KALMAK :

En sık yapılan hataların başında gelir.Bu uygulama ile  depolanmış enerjinin harcanacağı fikri oldukça yaygındır.Ancak bu yöntem bir zayıflama yöntemi hiçbir  zaman olmamalıdır. Kıtlık genini unutmamak gerekir. Ayrıca günlük hayatı kaliteli bir şekilde sürdürmek amacıyla yeterli ve dengeli beslenme sağlanamıyorsa zihinsel performansta gerileme  dikkat eksikliği konsantarasyon problemleri ve çeşitli psikolojik problemlerde beraberinde ciddi sağlık problemi olarak görülmektedir.

4- SEBZE VE MEYVE SULARI İLE ZAYIFLAMAK

Beslenme ağızda başlar .Sindirim sistemimiz    yiyecekleri (bebeklikte   belli aylarından itibaren ) ağza aldıktan sonra  faaliyete geçer.Ağıza  alınan yiyeceklerin   dil damak yardımıyla tat ve kokusu  alanır beyne sinyaller gider  çeşitli enzimlerin   faaliyete geçeri   ağızda çevirme  çiğneme       ile sindirilen yiyecekler yemek borusu kanalıyla mideye geçer.Bu işlem beyne çeşitli sinyaller gönderirken  sağlığımızı her anlamda koruyarak  sağlık ve sağlıklı bedenin fonksiyonlarını yerine getirmesini ve sağlığın korunmasını temin eder.Çünkü sindirim kanalının başlangıcından itibaren var olan her  bölümün ayrı bir görevi vardır ve sağlığın teminatı olarak görevlerini yerine getirirler.   İnsanoğlu varolduğu günden beri  sağlığı elverdiği sürece içerek değil     yiyecekleri   kendi yenilebilen formlarında ağızdan alarak çiğneme ile gıdalarını tüketmektedir.Bu düzenin bozulması  birbiri ile uyum içinde çalışan organlarının düzeninin bozulması ve sağlığın bozulması demektir.UNUTMAYIN İÇİLEN BU SULAR VEYA KARIŞIMLAR FAZLA ENERJİ ALIMINI  VB BİRÇOK SAĞLIK SORUNUNUDA BERABERİNDE GETİRMEKTEDİR.

DETOX adı altında yapılan bir uygulama ise hemen hayatınızda var olan alkol yanlış beslenme alışkanlıkları vb değerlendirin.Bedeniniz öyle güzel bir fabrikadır ve sistemdir ki kendi toksin arıtma sistemini karaciğer ve böbrekler kanalıyla her daim canlı tutmaktadır.

5-İDRAR  SÖKTÜRÜCÜ İLAÇ VEYA ÇAYLAR KULLANMAK

Kilo değil ödemim var.  Genelde    fazla kilonun asıl nedeni olarak gösterilen ve basit çözüm  yolları ile kurtulabileceği düşünülen bir sorundur ÖDEM !!!!. Sağlığını düşünmeden Kolay ulaşabileceği kaynaktan  elde edilen  ilaç vb tüketildiğinde tartıda görülen fark  tamamen  kilo kaybı değil tamamen sudur.Su kaybı kilo kaybı demek değildir.KAYBEDİLEN  SU İLE VÜCUT İÇİN YARARLI BİR ÇOK VİTAMİN VE MİNERAL KAYBA UĞRAYACAĞINDAN  BİREYLERİN SAĞLIĞI TEHDİT  ETMEKTEDİR.

ÖNEMLİ !!!!! : İDRAR SÖKTÜRÜVÜ İLAÇLAR SADECE DOKTORUNUZ ÖNERDİĞİNDE KULLANILMALI GELİŞİGÜZEL KULLANILMAMALIDIR.ilaç kullanan çeşitli sağlık sorunları olan bireyler gelişigüzel idrar söktürücü ilaç veya çay vb kullanmamalıdır.

6- BAĞIRSAK HAREKETLERİNİ ARTTIRAN ( LAKSATİF ) İLAÇ VEYA OT VEYA ÇAY KULLANMAK :

Bağırsaklar ikinci beyninizdir.Bağırsaklarınıza ne kadar iyi bakarsanız bağışıklığınızı ve seratonin seviyelerinizi o kadar iyi dengelersiniz. Bağırsak içindeki atık ürünlerin hızlı boşaltıma  yardımcı olan  bitkiler veya ilaçlar bağırsak içindeki dengenin bozulmasına ya vücudunuzdan elektrolit ve  sıvı kaybına sebep olacağından yağ oranınızın yükselmesi ile karşı karşıya kalmanıza neden olur.Bu uygulama yerini sağlıklı beslenme alışkanlıklarına bırakmadığı sürece sağlığınızı tehdit etmeye devam eder.

7- ÖĞÜN ATLAMAK

 Ne kadar az öğün yersem o kadar  az enerji alırım daha çabuk kilo veririm.Bu az benzinle aracınızın 500 km yol yapması beklemek gibidir.Eğer öğün atlarsanız kıtlık geniniz aktif hale gelerek aldığınız öğündeki enerjiyi tutumlu kullanır metabolizmayı yavaşlatır ve siz fark etmeden aza yemenize rağmen hızla kilo almanızı ve yağlanmanızı sağlar.Bu nedenle sağlık ve kişisel özelliklerinizi  dikkate alarak sık az ve düzenli beslenmeyi alışkanlık haline getirmeniz gerekmektedir.

8-KAHVALTIYI ATLAMAK

Kahvaltı yaparsam gün içinde çok acıkıyorum.Çok sık duyduğumuz  bir söylemdir.Gerçekle bağdaşmayan bilakis hızla kilo almaya sebep olan  bir yanlıştır.  Gün ışığı ile birlikte metabolizmanıza ivme kazandırmanız canlandırmanız kilo verme adına çıkılan yolda size çok yardımcı olacaktır.

9- KOMŞU DİYETİ UYGULAMAK :

Unutmayın DİYET bir sağlıklı dengeli  ve ölçülü beslenmeyi  öğrenme yolculuğudur.Bu yolculukta yol tarif edenler eğer size uygun doğru yolu tarif eden kişiler işin uzmanları değilse belli bir zaman diliminde kat edeceğiniz yol uzar yolda çeşitli engeller ve sağlık sorunları çıkar.

10 – SADECE   PROTEİN İLE BESLENMEK :

Her gün birçok kirli bilgi ile karşılaşıyorsunuz. Bazıları ilginizi çekiyor bazıları çekmiyor.Protein den zengin beslenme son yılların popüler gibi gözüken ancak sağlığı tehdit eden bir uygulamadır.SAĞLIKLI BİR BİREYDE  ALINAN ENER JİNİN %15 i protein kaynaklarından gelmelidir.Yeni yayınlar bazı durumlarda % 20  olarak değerlendirebileceğini bildirse de bu durum tamamen kişiye özeldir.Tüketilmesi gereken protein miktarı arttıkça ortaya ciddi sağlık sorunları da çıkmaktadır.Unutmayın harcanamayan her enerji hangi besin çeşidinden gelirse gelsin yağ olarak depolanır.

Dyt.Şengül ÜRE

Diyetinfo

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 50
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 80
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster