Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
16
 

Diyet Hataları

Aç kalmak, sürekli bir şeyler atıştırmak gibi yapılan birçok diyet hatası vardır. Bugünkü yazımda bunlara değinmek istiyorum. Eğer her zaman giydiğiniz pantolonunuz dar ya da bol geliyorsa yaptığınız diyette bir yanlışlık var demektir. Şu hatalardan birini yapıyor olabilirsiniz.

DÜŞÜK KALORİLİ DİYETLER: Kısa sürede 3-4 kilo vermek istiyorsanız sağlıksız diyetlere yönelirsiniz. Belki niyetiniz hiçbir şey yememek ama yine de meyve suyu veya lahana çorbası içersiniz. Böylece günlük kalori alımını 1000’in altına indirerek kilolarınızın uçup gideceğini sanırsınız. Gerçi başlangıçta bir miktar kilo verirsiniz ama bu şekilde ne kadar az yerseniz metabolizmanız da o kadar yavaşlar; diyete son verdiğinizde ise verdiğiniz kiloları tekrar geri alırsınız. Hem de fazlasıyla.

KAHVALTIYI ATLAMAK: Sabah kahvaltısını yapmamak kilo vermek için kolay yol gibi görünse de bu, günün kalan bölümünde aç kalacağınızdan dolayı, iş yerinde düzensiz atıştırmalara ve öğlen fazla yemenize neden olacaktır. Netice de daha fazla kalori almış olacaksınız. Oysa protein ve lif yönünden zengin bir kahvaltı sizi gün boyu tok tutacaktır. Yapılan çalışmalar her sabah düzenli olarak kahvaltı yapan kişilerin normal kilolarını koruduklarını göstermiştir.

SÜREKLİ ATIŞTIRMAK: Öğünler arasında sürekli bir şeyler atıştırmak ve özellikle parti günlerinde ipin ucunu kaçırmak yapılan diyeti sabote eden en önemli şeylerdir. Bunun önüne geçmek için gün boyu aldığımız bütün kalorilerin hesabını tutmanız gerekir.

ÖĞÜN ATLAMAK: İştahımızı kontrol etmek, kilo vermek veya en azından kilo almamak için az ama sık yemeniz gerekir. Böyle yaparsak vücut metabolizmamız tam kapasite ile çalışır. Bir başka anlatımla tıpkı şeker hastaları gibi günde 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere, az ama sık yememiz lazımdır. Ancak ara öğünleri abartmamak çok önemlidir. Ara öğünlerde özellikle fındık, fıstık ve ceviz gibi protein ve liften zengin kuru yemişlerden aşırıya kaçmamak şartıyla yemek amaca hizmet edecektir.

MEŞRUBAT: Diyet yaparken hazır meyve suları, meyveli soda, alkol, şekerli çay ve kahve tüketiyorsanız kilo verme şansınız olabilir mi?

SU İÇMEMEK: En basit ama çok önemli bir diyet hatasıdır. Kalorileri (yağları ) yakmak için su gereklidir. Eğer yeterince su içmezseniz metabolizmanız yavaşlar. Kilo vermeniz güçleşir. Bunun için her ana öğün ve ara öğünde bir bardak su içmeye gayret edin.

FAST FOOD: Ayaküstü, aceleyle simit, poğaça, açma, hamburger gibi bir şeyler atıştırmak… Birçok işçinin, çalışanın işe giderken bir çay ocağında, durakta servis beklerken ya da arabada iken bir simit bir çayla idare ettiklerini gözlemliyorum. Bu şekilde ne bir beslenme ne de diyet yapılabilir. İşyerinde ise gelsin çaylar, içilsin sigaralar da cabası. Benim gözlemlediğim ülkemizde en büyük beslenme ve diyet hatası budur.

KISA SÜREDE FAZLA KİLO VERMEYE ÇALIŞMAK: Diyet yaparken akılcı, ulaşabileceğiniz yani gerçekçi bir hedefiniz olması gerekir. Mesela haftada 10 kilo vermek gibi bir hedef gerçekçi değildir. Böyle bir diyete hiç başlamamak lazımdır çünkü iflas eder, başarısızlıkla sonuçlanır. Bir başka anlatımla başarılı bir diyet için gerçekçi bir hedef hayati önem taşır. Bu konuda emin değilseniz bir diyetisyene başvurun.

Sağlık ve mutluluk dileklerimle.

Dr. Atanur Yıldız

2015

Kocaeli

Abdülkadir Güler bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Diyet yapanlar bunları yapıyorlar mı, o zaman niye diyet yapıyorlar ki...

Kerim Korkut 
 24.09.2019 9:51
Cevap :
Kerim Bey, diyet yapmak kolay değil, zor olunca kuşkusuz böyle hatalar da oluyor. Yapanlara Allah kolaylık versin. Çok teşekkür ederim. Selamlar.   24.09.2019 14:23
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 384
Toplam yorum
: 2933
Toplam mesaj
: 126
Ort. okunma sayısı
: 309
Kayıt tarihi
: 24.01.09
 
 

Tıp doktoru.  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster