Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
216
 

Diyet Listesinin Olmazsa Olmaz Öğeleri

Diyet Listesinin Olmazsa Olmaz Öğeleri
 

İnsanlar, gerek sahip oldukları beden ölçülerinden şikayetçi oldukları için, gerekse sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için hayatlarının bir döneminde diyet yapmak zorunda kalabiliyorlar. Protein ağırlıklı diyet, karbonhidrat diyeti, gluten diyeti gibi bir çok çeşit diyet vardır. Ancak burada asıl önemli olan şey, diyet listesinin kişiye özel olarak hazırlanmasıdır. Bir kişinin protein ağırlıklı olarak yaptığı ve 5 kilo verdiği diyet, sizde tam tersi bir etki yaratabilir. Diyet listeleri kişinin boyuna,kilosuna,vücut kitle indeksine,çevresel faktörlerine ve kan değerlerine bakılarak yazılır.

Sağlıklı Bir Diyet Listesinde Olması Gerekenler
Sağlıklı bir diyet listesi oluşturabilmek için öncelikle kişinin neyi amaçladığının bilinmesi gerekmektedir. Kilo vermek,kilo almak veya ideal kiloyu korumak amacıyla yapılan diyetler tamamen birbirinden farklıdır. Ancak sağlıklı bir diyet listesinin mutlaka karbonhidrat, protein, vitamin, mineral ve yağ içermesi gerekmektedir. Bunlardan herhangi biri eksik olursa, yapılan diyet bazı metabolik rahatsızlıklara sebep olabilir. 

Diyet Listesindeki Başroller
Diyet listelerindeki en önemli öğe proteindir. Protein ve yağ içermeyen bir liste, kısa vadede işe yarar gibi gözükse de uzun vadede kesinlikle sakıncalıdır. Bir diyet tabağında karbonhidrat, protein, yağ ve sebzeler eşit olarak bulunmalıdır. Tek çeşit yapılan diyetler, uzun vadeli devamlılık sağlanırsa metabolizmada kalıcı hasarlara neden olabilir. 
Sağlıklı bir diyet listesinde yüksek proteine sahip yumurta, tavuk, kırmızı et, balık ve kurubaklagiller bulunmalıdır.

Proteinler, vücutta yavaş yakıldığından dolayı uzun süreli tokluk sağlar. Eşit şekilde, kepekli pirinç, bulgur gibi karbonhidrat içeren besinler de listede olmalıdır. Kan şekerini düzenlemek için yoğurt ve süt ürünleri tüketilmelidir. Gerektiğince vitamin ve mineral almak için meyve ve sebze tüketimine de oldukça dikkat etmek gereklidir. Bol bol su içmek de diyet listesinin en başında gelir.  Sağlıklı bir diyet listesinin olmazsa olmaz öğeleri karbonhidrat, protein, yağ, mineral ve vitaminlerdir.

Sağlıklı olarak tabir edilen diyet listelerinde bu öğelerden herhangi biri yoksa veya dengesiz dağılım yapılmışsa, o liste uzun vadede sağlığa zararlı olabilir. Diyet yapmanın amacı, sağlıklı olarak verilen kiloları bir daha almamak ise uzun vadede işe yarayacak diyet listeleri daha kullanışlıdır. Kısa sürede çok kilo verdirmeyi hedefleyen diyet listeleriyle verilen kilolar en kısa sürede fazlasıyla geri alınır. 

Umarım bu ilk yazım sizler için yararlı olmuştur. Tüm olumlu ya da olumsuz yorumlarınızı bekliyorum.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 115
Kayıt tarihi
: 21.10.18
 
 

  1993 yılı Çorlu doğumluyum. İlkokul ve lise öğrenimimi burada tamamladıktan sonra kazanmış oldu..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster