Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Diyetinizi tatlandırın; Baharatlar ve Faydaları

Diyetinizi tatlandırın; Baharatlar ve Faydaları
 

Baharatlar sofraların vazgeçilmezi.. Özellikle yemekleri tatlandırmak için baharatları bolca kullanıyoruz. Baharatların tat vermelerinin yanında sağlığa iyi gelen birçok faydası da bulunuyor.  En sık kullandığımız baharatlar ve faydalarına bir bakalım..

Kırımız biber

Kırımızı acı biber yüksek anti oksidan kapasitesine sahiptir. Bağışıklık sistemini destekler ve metabolizmaya yardımcıdır. Etken maddesi ‘kapsisasin’dir. Vücutta iltihaba ve enfeksiyona iyi gelir.

Kimyon

Sindirimi kolaylaştırır, gaz söktürücü etkisi vardır. Özellikle gaz problemi olan kişilere yemeklerine kimyon eklemesi önerilir. Yeni doğum yapmış anneler için de kimyon gaz problemine iyi gelir. Çorbalarda, yemeklerde özellikle haşlanmış patates ve sebzelerde kullanımı yaygındır.

Nane

            Mide sorunlarına ve bulantılara karşı etkilidir. Mide bulantısı için nane çayı tüketimi önerilir. Aroması ve tadı oldukça güzeldir. Bu nedenle su veya maden suyunu tatlandırmakta kullanılabilir. Özellikle suyun tadını sevmeyenler nane ekleyerek tüketmeyi deneyebilir.

Kekik

            Antioksidan kapasitesi yüksektir, bağışıklık siteminin güçlenmesine destek olur. Özellikle etlerde, tavuklarda, balıklarda ve sebzelerde kullanılır. Birçok besinle uyumludur, lezzet arttırır.

Tarçın

            Kan şekerini düzenler ve insülin duyarlılığını düzeltir. Tatlı ihtiyacını karşıladığı için tatlı krizlerini önler. Ara öğünlerde tükettiğiniz süt, yoğurt veya meyveleri tarçın ile tatlandırabilirsiniz. Nane gibi çubuk tarçın suyun tadını sevmeyenler için farklı bir alternatif olabilir.

Zencefil

            Yüksek antioksidan içerir, bu sayede bağışıklığı güçlendirir. Anti-enflamatuar yani iltihap önleyicidir. Bulantı ve kusmaya iyi gelir. Yemek yaparken özellikle soslarda ve çaylarda kullanılır.

Çörek otu

            Başta şeker hastalığı olmak üzere birçok hastalığa iyi geldiği düşünülmektedir. İnsülin direnci ve şeker hastalığına bağlı olarak oluşan göbek çevresi yağlanmasına iyi gelir.

Baharatlar da her besinde olduğu gibi yeterli kullanıldığı zaman faydalıdır. Aşırı kullanımı sağlık sorunlarına neden olabilir.

Ne demişler; Her şeyin azı karar çoğu zarar!  

Diyetisyen Selin İNAL

İnstagram: @mutlubeslenmerehberi

 https://www.instagram.com/mutlubeslenmerehberi/

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 214
Kayıt tarihi
: 14.03.17
 
 

Yeditepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölğmü'nü 20116 yılında bitirerek 'Diyetisyen'lik hay..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster