Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '12

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
3375
 

Diyetteyim;)))

Diyetteyim;)))
 

internetten alıntı


Benim diyet hikâyem; dayanılmaz bir diş ağrısı ile başladı. Hani derler ya! Her kötü bir olayın ardından iyi bir olay gerçekleşir.’’ Diye;)

Aynen öyle!

Oysa ben kilolarımla çok barışık yaşayan bir kadındım. Züğürt tesellisi diye buna derler!

Yoğun stres, yaşanan sıkıntılar, hastalıklar, aldığım narkoz, ameliyatlar sonrası nekahet dönemleri ve ardımda bıraktığım yıllar, bedenime yol su elektrik misali kilo olarak dönüşmüştü. Tabii ki genetiği de unutmamak gerek zira biz tontongiller familyasından gelen bir aile fertleri idik.

Ayyy… Unuttum!!! Bir de birbirinden leziz, nefaseti kendinden menkul yemeklerim var. ‘’Şimdi o denli uğraştım! Eee herkes yiyecek ben yemeyecek miyim? ‘’ Diye yediğim yemekler!

Neyse geleyim sadede;

Dişim ağrıyor derken ve yemek yiyemezken, sıvı gıdalarla beslendim bir zaman. Baktım ki bu arada kilo kaybetmeye başladım. Işıklar çakmaya başladı benliğimde.)

Neden Olmasın?

Hiçbir dergide yazılı olanlara veya hani isim isim yazılıp da yayınlanan diyet programlarına bağlı kalmadan kendimce plan yaptım ve uygulamaya koydum. Bu arada ben kalori hesabından falan da anlamam! O denli sıkıntıya da giremem…

Öncelikle, üç beyazı terk ettim.

Su içmeye özen gösterdim.

Metabolizmamın veya kas sistemimin çöküntüye uğramaması için de her türlü gıdadan azar azar almaya devam ettim.

Şimdi!

Diyet listemi yazacağımı sanıyorsanız!

Aldanırsınız!

Yazmam! Zira ben diyetisyen ya da sağlık uzmanı değilim. Herkes kendi bedenini tanır ve bilir, aynen benim gibi.

Kalbimin etkilenmemesi için özellikle, yaban mersini, çekirdekli kuru üzüm, kiraz, kırmızı pancar ve domates gibi kırmızıları listeme ekledim.

Ceviz, badem ve fındık olmazsa olmazlarım.

Yeşilden asla vazgeçmedim. Her gün yeşil salata ya da sebze türlerini mutlaka tüketiyorum.

Haftada en az iki gün kepekli ekmek yiyorum ama en sevdiğim simitten tamamen vazgeçtim. Söyleseler!

Asla inanmazdım;)

Haşlama türü yemekleri veya çiğ yenebilecek sebzeleri ve de mutlaka süt ile yoğurt tüketmeyi tercih ediyorum. Her birini kendimce sıraladım, kendi usulüm ve yöntemlerimce uyguluyorum.

Sebzelerin içerisinde bulunan şeker ve tuz miktarları zaten doğal dengemizi korumamıza yetiyor. Tabii evdekilere ayrı yemek, kendime ayrı menü hazırlıyorum.

Diyet programımı yürüyüş, eksersiz ve spor ile de destekliyorum.

5 hafta gibi bir sürede hatırı sayılır bir miktarda kilo kaybettim. Kilo kaybı yükseldikçe de kaybettiğim kilo kadar miktarı hedefime koyuyorum.

Azimliyim…

Ben bu işin de üstesinden gelebilecek bir enerji ve gayrete sahibim.

Kaç kilo kaybın var? Diye sormayın sakın! Söylemem!

Nazar mazar değer sonra!!!

Tek handikabım var! Halen dumansız hava sahasını kirletmeye devam ediyorum. Az da olsa!

Şimdi hedefimde’’O’’ var! ‘’O’’ beni bırakmadan ben onu terk edeceğim.

Bu arada yaptığım diyetle ilgili doktora danıştım ve kocaman da bir aferin aldım;)

Sana söyleyebilecek hiçbir şey yok! Devam…Dedi.

Ehhh onay da tamam;)

Beş haftanın sonunda; baktım ki metabolizmam duraksamaya başladı. Durur muyum! Hemen yöntemlerimi değiştirdim. O akıllı da ben saf mıyım? Şaşırdı! Sersemledi. Sersemlettim! Şimdi yeni yöntemlere ayak uydurayım diye uğraşıyor, elbette o uğraş verirken kilolar da kayba uğruyor.

Akdeniz Mutfağını kendime yaşam tarzı olarak seçtim ve hedefime ulaştıktan sonra da bu yaşam tarzımı uygulayacağım. Şunun şurasında ne kaldı? Yolun yarısı geçeli yıllar oldu. Giderken bile sağlıklı gitmeye kararlıyım!

Kaderin önüne geçilemez!

Yarın ne olacağı da bilinemez!

Hayata inat! ‘’Hayatın bu güne değin benden çaldıklarına karşılık ben ondan bir gün çalsam kârdır…’’ felsefesini benimseyerek yaşamaya gayret ediyorum ve edeceğim.

Unutmadan!

Ayışığından leziz tarifler yazmaya devam edeceğim. Aman yeter ki siz üzülmeyin;)))

Başarının sırrı azmetmekten gelirmiş!

Durmak yok! Diyete devam!!!

En içten sevgi ve saygılarımla…

Ayşen Arslangiray Kura

2 Temmuzda/İzmir’den

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

merhaba bende birçok fikrinize katılıyorum sadece bir sorum var; kilo vermeniz durunca şaşırtmak için demişsiniz ne yapmıştınız onu merak ediyorum

basak ozgur 
 22.02.2014 2:12
Cevap :
Değerli arkadaşım, uzun süre diyet yapınca; metabolizma aynı tempoya alışkanlık gösterip, kilo kaybında durma noktasına geliyor. İşte o zaman 3 gün, elbet fazla değil. O an'a kadar yemediğim ne varsa, örneğin ekmek, örneğin börek gibi yiyecekleri yedim. Sonra da 1 hafta süresince sadece protein ağırlıklı beslenerek ama maydanozu da asla eksik etmeden, metabolizmamı şaşırttım. Sonra diyete devam. Bu şaşırtma hallerini genellikle ayda bir yaptım ve neticede takriben 29-30 kilo kadar kaybettim.Sağlık kontrollerimi asla ihmal etmeden. Kan ve diğer vücut değerlerimin de ölçümünü yaptırarak. Şu an Akdeniz usulü beslenme tarzını benimsemiş olarak,yaşamımı sürdürüyorum. Ayrıca, spor ve yürüşlerime devam ediyor ve halen günde 5 kilometre yürüyorum.Saygılarımla...  22.02.2014 15:30
 

MERHABA AYŞEN HANIM; NE GÜZEL NE İÇTEN BİR YAZI.EVET HERKEZ KENDİ BEDENİNİ KENDİ TANIR VE ÇOK GÜZEL DEMİŞSİNİZ BEN DİYETİSYEN DEGİLİM SİZE TARİF VEREMEM DİYE.. HEM GÜZEL YAZARLIK HEMDE YANLIŞ BİLGİ VERMEDEN GÜZEL BİR ANINIZI BİZİMLE PAYLAŞTIGINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.. SEVGİYLE KALIN... EMİNE ZAİMOĞLU

Emine Zaimoğlu 
 03.07.2012 16:34
Cevap :
Merhaba sevgili arkadaşım, öncelikle hoş geldiniz, onur verdiniz.Büyük bir azimle çizdiğim yolda ilerlemeye devam ediyorum. Tabii ki liste vermem doğru değil. Her gazetede, her dergide, hele ki şu yaz günlerinin tam içinde iken, deste deste rejim listeleri, kalori hesapları. Sevmiyorum ben bunları. Şu an başarılı bir yol üzerinde ilerliyorum.Azimle.;) Dilerim duraksamadan hedefe varırım.Sevgiler sunuyorum. En kısa zamanda ziyaretinize geleceğim.) Hani 'bir kahvenin kırk yıl hatırı vardır.'Derler ya;)Kahveyi artık sade içmekteyim. Bilginiz ola;))))   03.07.2012 18:32
 

Kıymetli Ayşen Aslangiray Kura: Bünye plan,kural,dikkat'in esiri birde siz yemek mimarı olduğunuz için mutfak,yemek tatları da sizi etkileyebilir,ama planınız hazır,dikkatiniz nazır kuralınız geçerliyse hiç bir şey engel olmaz. Ah o dumansız var ya,Saygılar sunuyorum sağlıklı günler diliyorum.

Mehmet Burakgazi 
 03.07.2012 9:19
Cevap :
Merhaba Mehmet Bey, yorumuma verdiğiniz cevapta yüceltmişsiniz yaptıklarımı.MB büyük bir paylaşım alanı ve bizler burada karınca kararınca paylaşmaktayız düşünsel duygularımızı. Ben de vakti zamanında bir çok arkadaşımdan eşsiz değerde yardım aldım. Aslında hiç bir şey yapmış değilim. Sadece bana yansıtılanların yansıması idi size yansıtmaya çalıştıklarım. Diyet yolunda da tam hızla devam etmekteyim, bakalım zaman ne gösterir. Değerli yorumunuza teşekkür ediyorum. Saygılarımla...   03.07.2012 19:25
 

Sizi candan kutlarım. Her Pazartesi Diyete başlamış, Salı günü bırakmış biri olarak, bu işten vazgeçmiş gibiydim ama sizin bu yazınız ufuktaki bir ışık gib oldu... Tesrikler, saygılar... Ha gayret... Darısı "Dumansız hava sahası"na.. O da çok önemli. Ben o işi becerdim!

Erdal Ceyhan 
 02.07.2012 23:41
Cevap :
Çok teşekkür ederim hocam. Aslında istedikten sonra başarılamayacak bir konu yok. Bence siz ister iseniz taa ki gönülden, mutlaka gelirsiniz onun da üstesinden.Dumansız;))) Şimdi sıra onda... Başaracağım;))) Sevgi ve saygılar en derininden...  03.07.2012 19:28
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 531
Toplam yorum
: 2839
Toplam mesaj
: 43
Ort. okunma sayısı
: 1293
Kayıt tarihi
: 14.11.10
 
 

Aydoğdu; kızgın güneşinde Ağustos'un, sararmıştı altın sarısı başaklar. Kırlangıçların göç dansın..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster