Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '08

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
14879
 

Dizel mi, benzin mi?

Dizel mi, benzin mi?
 

V6 Dizel Volkswagen motoru...


Merhabalar, bir makalemde daha beraberiz. Bu makalemde yakıt türlerini inceleyeceğim. Hangi yakıtı, niye seçmelisiniz?

Otomobil seçerken birçok dönüm yolu vardır. Otomobil almaya karar verdikten sonra, en son “performans mı, konfor mu” dönüm noktası ile karşılaşırsınız. Bu sorunu çözebilmeniz için yakıt türünü de seçmeniz gerekmektedir. “Tamam, performans da konfor da olsun” diyorsanız, bir de yakıt türünü doğru seçerseniz, hiç pişman olmayacaksınız.

Bazı otomobil yazarları dizel motordan performans beklenmeyeceğini yazar dururlar. Aslında bir zamanlar bende bu fikre katılanlar arasındaydım. Ancak gördüm ki, önemli olan doğru motor gücü ile doğru yakıt türünü seçmek. “Fiat Albea” başlıklı makalemi okuduysanız, 1.3 multijet bir motora dizel konulması oldukça yanlış. Şimdi hangi motor seçeneğiyle hangi yakıtın kullanılması ile performans alınacağını irdeleyelim.

Öncelikle performans istediğinize emin olmalısınız. Ve sonra da performansı ne kadar istediğinize. Örneğin, aracınızın 10 saniyede 100 kilometreye çıkması sizin için yeterli olacak mı? Ya da sizin için 14 saniyede çıkması dahi yeterli olacak mı? Bizim bunların hepsini burada incelememiz mümkün değil.

Diyelim ki, 10 saniyede 100 kilometreye çıkması sizin için yeterli olacak. O halde aklınız hemen benzinli motora gidebilir. Aslında tabii ki, düşük motor ile hızlı kalkmak istiyorsanız, vergi derdine takılmak istemiyorsanız, benzinli motor tam size göre. Ancak dizel olsun derseniz, daha çok parayı gözden çıkarmanız gerekir. Çünkü dizel motor ile bu gücü elde edebilmeniz için en az 1.8cc yada 2.0cc motora ihtiyacınız var. Beni düşünecek olursak, son kararım olarak yüksek performanslı bir otomobil düşünüyorum. 100 kilometreye 8.4 saniyede çıkmalı. Bunun en ucuz ve konforu ile büyüleyen örneği de belli zaten. Volvo S60. 2.0cc 180HP(beygir) 5 silindir 20 subaplı motoru ile beni büyülüyor. Bu arada gerçekten konfor ve performansı bir arada isteyenlerin tercih edebilecekleri bir otomobil. Düşündüğünüz gibi bu araç benzinli ve tiptronik vites. Bu aracın dizel versiyonları niçin 2.5cc üretiliyor, hiç düşündünüz mü? Ben söyleyeyim, gerçek performansı (benzinli kadar olmasa da) almak. “Benzinli kadar olmasa da” dedim. Çünkü 2.5cc dizel motor, 2.0cc benzinli motorun kalkış performansını vermez. Özellikle İstanbul gibi trafik şehrinde hiç tavsiye etmediğim versiyonlardan diyebilirim. Ancak tabii ki 10 saniyede 100 kilometreye rahat ulaşabilir. Ve yanlış anlaşılmasın kesinlikle aracı kötülemiyorum. Sadece dizel ile benzin arasındaki farkı ortaya koymak istiyorum.

Bildiğiniz gibi son yıllarda Sport modellere dizel versiyon çıkarmaya başladılar. Ancak bu araçlarda bir farklılık gözünüze batmadı mı? Bunu da açıklama gereği duyuyorum. Sport benzinli modellerde 2.5 veya 2.0cc benzinli motor bulunur. Üstelik 200 HP gücü de gözden kaçmaz. Ancak Dizel olunca motor seçenekleri bir anda değişir. 200HP yerini 140HP ye bırakır. Ayrıca bazen 2.0cc ile motor seçeneği devam etse de gerçek performans için 3.0cc kullanılmaya dahi başlanıldı.

Şimdi asıl problemimize geçelim. Diyelim ki, sene de 10000(on bin) kilometreyi geçmiyorsunuz. O halde niçin dizel araç alasınız ki. Sadece her gün birkaç kilometrelik işine gidip gelen biri için dizel almak mantıksız gibi. Ancak Alemdağ’ da oturum işi Eminönü’ nde olanları tanıyorum. Elbette her gün kilometrelerce yol çekiyorlar. Ve İstanbul trafiği de cabası. Yada bol bol şehir dışına, iş seyahatine çıkanları düşünelim. Tabii ki, dizel gerekli o zaman. Çünkü dizel motorun uzun yollar için ideal olduğunu söyleyebilirim. Hatta Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI gibi 7 kişilik MPV sınıfı araçların uzun yol için ideal olduğunu ve uzun yollar için kiralayan bir çok şirket olduğunu da eklemek isterim.

Dizel tercih edecek bir kesim ise, şirketlerdir. “Fiat Albea” başlıklı makalemde test etmiş olduğum 1.3 Multijet(dizel) 70HP motor özelliklerine sahip araç, şirket aracı idi. Ben tabii ki, hem konfor, hem donanım, hem işçilik hem de performans bakımından aracı eleştirmek zorunda kaldım. Tek beğendiğim unsuru ise az yakması idi. 1.3cc gücündeki Multijet motor, oldukça az yakıyor. Ve emin olun ki, aracı kaldırıncaya kadar can sıkıntısından sinir krizleri geçiriyorsunuz. Eğer bu araçta 2.0cc lik bir dizel motor olsaydı(BMW 520 deki gibi), hiç de sinir krizleri geçirmeye gerek kalmayacaktı.

Uzun lafın kısası; dizel motora mı, benzinli motora mı ihtiyacınız olduğunu kararlaştırmadan, yola çıkmayın.

Bu arada belirtmek istediğim bir unsur var. Sanki bazı okuyucularımın “Hani LPG nerede?” dediğini duyar gibiyim. Bu konuyu da başka bir makalemde ele alacağım.

Bir Makalemin daha sonuna geldik. Başka bir makalemde görüşmek üzere…

İlginiz ve desteğiniz için Teşekkürler.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 89
Toplam yorum
: 37
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 3307
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster