Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '11

 
Kategori
TV Programları
 

Dizi dizi diziler

Dizi yapımcılarının ve senaristlerinin kaygıları sadece para kazanmak mı merak ediyorum. Ekranın izleyici tarafıyla dalga geçiliyor. Ülkemiz belli değerleri olan insanların içinde sevgi ve şefkatin daha çok olan bir ülke iken şimdi????? 

Sorularımdan biri şu: Aile kavramı nerede kaldı? Diğeri ise okul ve öğrenci kavramına ne oldu???? 

Dizilerdeki Türkiye'de ailelerin %80 i süper lüks villalarda oturan, süper lüks araçlara binen, birbirinin arkasından iş çeviren, diziden oyuncu çıkacaksa hemen enişteyle kızkardeş arası ilişki çok normal gösterilen; arkadaşlar arasında sürekli bir sevgili değişikliği yaratılıp olayın'ama ben onu daha çok seviyorum benim hakkımı' çok normal gösteren sonra ölen, ölen kişi diziden çıkınca başka sevgili bulunan aaaaaa ben ölmedim buradayım tekrar sevgili olalıma dönen ve bitmedi canım sıkıldı ben ölücem ölücem sen eski sevgiline dönersin ne olacak ki aşk ne ki... Aşkın naifliği duygusu saflığı nerde. Yazık içler acısı. Yalnız başlarına mücadele etmek durumunda kalan kardeşlerin çözümleri zengin koca bulmak diziden oyuncu çıktıkça sevgili değişmek, hayatta hep başlarına kötü seyler gelmesi, insanlara ağlatacak şeyler göstermek şelinde geçiyor. Peki bu mücadele ülkemizde pek çok burslar varken bir başarı ve kardeş dayanışmasını gösteren yaşadıkları sıkıntıları tabiki gösteren bir şekilde olsa ne olur? 

Gelelim okul dizilerine; Kızlarımız makyajlı hani mini etekler saçlar boyalı vs vs teşekkür edelim bu dizilere sokaklarda öğrencilerimiz bu şekilde dolaşıyor. Çok güzel kanıksatmışlar. Tabi gençlerin aşk meşk entrikadan başka işi ne çoğunda serde zenginlik var baba parasıyla okur yüksek sosyete çocukları.... Daha orta sınıf okullarda ise kavgalar düşmanlıklar kıskançlıklar ön plandadır hep.... 

Peki okul dizilerimizde bazı olaylar mutlaka anlatılsın ama gençlerin aylak aylak gezmeleri yerine spor, dans, müzik, resim vs gibi uğraşlarla ilgilenmelerinin yararlarınında işlenmesi, teşvik edici başarı öykülerininde işlenmesi kötü mü olur. 

Ben herşey güllük gülistanlık gösterilsin demiyorum ama ülkemizde yaşayan ailelerin çoğuluğu dizilerdeki zenginlik seviyesinde değil. Senaristler, yapımcılar, kanallar evet diziler mesaj vermek zorunda... 

Daha sonra bazı dizilerdeki olumluluklardan bahsedeceğim............. 

 

 
Toplam blog
: 2
: 828
Kayıt tarihi
: 02.03.11
 
 

1971 Zonguldak doğumluyum. Artvin Hopa'lıyım. DEÜ Maden Mühendisliği mezunuyum. Mezun olduktan sonra..