Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '10

 
Kategori
TV Programları
 

Dizi keyfimiz kaçtı

Dizi keyfimiz kaçtı
 

Özellikle kış aylarında akşamları evlerimize kapanırız, genelde de televizyon izleriz. Eskiden akşamları televizyon da eğlence programları, tiyatrolar, söyleşiler, yarışma programları olurdu, şimdi hangi kanalı açsanız bir dizi çıkıyor karşınıza, ister izleyin ister izlemeyin, diziler tutulmaya, takip edilmeye başlandığından bu yana kanallar dizilerden geçilmez oldu. Ailemizle, arkadaşlarımızla bile toplandığımız zaman herkes dizi izlemek istiyor, sohbet etmek için reklam aralarını bekliyoruz, tabi reklam aralarında başka diziye geçilmiyorsa :)

Televizyon yüzünden birbirimizin yüzüne bakmaz olduk ama kendi dertlerimizden o kadar sıkılmışız ki başkalarının hayatlarını izlemek, başkalarının sevinçlerini, acılarını paylaşmak, kısa bir süre de olsa başka hayatları yaşamak hoşumuza gidiyor belki de, kendimizi o kadar kaptırıyoruz ki bahsettiğimiz karakterler bizim bir yakınımız sanki, "Leyla yeniden Oğuz'a döndü biliyor musun" diyor yengem, bende "Ciddi misin belliydi öyle olacağı, napsın kız" diyorum, eşim şaşkın şaşkın bize bakıyor, tam soracak oluyor "biz susun, başlıyor" diyerek diziye yöneliyoruz. Düşününce kendimize gülüyoruz ama izlemeden de edemiyoruz, kanallar da amaçlarına ulaşmış oluyor.

Benim çok fazla dizi hastalığım yok, sıkı takip ettiğim bir kaç dizi var; onlardan birisi şiddet içermeyen, konaklarda yaşayan ağalar, hanımlar olmayan, başrol oyuncusuna bütün karakterlerin aşık olmadığı, samimi bir dizi olan "Canım Ailem". Salı akşamı geçtim ekran karşısına yeni bir dizi oynuyor; "Aşk ve Ceza", kendimce protesto ettim, izlemedim Atv'yi. Günü, saati oturmuş, sevilen bir dizinin gününü değiştirmek yerine, tutup tutulmayacağı belli bile olmayan diziyi neden başka güne koymuyorlar hiç anlamıyorum. Haftalardır yayınlanmıyordu, fragmanı bile dönmüyordu, beklemekten sıkılmıştık ki bu çarşamba yayınlanmasına karar verilmiş nihayet.

Pazartesi akşamı "Ezel" dizisini izlemek için geçtik televizyon karşısına, yeni bölüm beklerken yayınlanmış bölüm yayınladılar. O da kanal değiştirdi artık Atv ekranlarında oynuyor, dün yeni bölümünü yayınladılar nihayet, dizinin rengi, oyuncuların sesleri farklı geldi bana, Asmalı Konak izliyormuş gibi hissettim kendimi, alışkanlıktan dolayı mı, gerçekten farklı mı bilemiyorum? Hangi kanala geçerse geçsin izlerim diyenlerdenim ben ama bir de "Ezel" dizisi benim için bitmiştir diyen de çok, bu durum da küçük bir oranda olsa izleyici kaybetti demektir, bakalım ne olacak?

Bir de rast gelince izlediğim "Kapalı Çarşı" vardı, başrol oyuncusu olan Nejat İşler apar topar öldürüldü, ne kaza gösterildi ne başka bir şey, aceleye gelmiş sanki, televizyonda bir kimlik gösterdiler, ağlaştılar ve gömdüler. Diziden ayrılma sebepleri belirtilmiş olsa da üzdüler seyirciyi, bitmiştir benim için.

Tutulan dizilerin yayın günlerinin ve kanallarının değiştirilmesi, oyuncularının öldürülmesi, yerine bir türlü alışamadığımız karakterlerin gelmesi, bitmesi gereken dizilerin ısrarla devam etmesi, dizi arası reklam değil, reklam arası dizi izlemeye çalışmak gibi sebeplerden soğuduk ekranlardan...

En iyisi dvd alıp film seyretmeye devam etmek galiba, hiç değilse gününü, saatini, konusunu kendimiz ayarlarız, televizyon karşısına geçip, hayal kırıklığı yaşamayız, değil mi?

Sevgiler,

eMiLeS

 
Toplam blog
: 8
: 855
Kayıt tarihi
: 16.12.09
 
 

30.07.1982 Mersin doğumluyum. Doğduğumdan beri Ankara'da yaşıyorum. İlk, orta ve lise öğrenimimi ..