Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '11

 
Kategori
TV Programları
 

Dizi Yalancı Bahar ve Oxford Mezunları(!)

Dizi Yalancı Bahar ve Oxford Mezunları(!)
 

Yalancı Bahar Yalancı replikler...


Biraz dinlenmek için uzandım, televizyonu açtım, " Yalancı Bahar" dizisini seyretmeye koyuldum, Fahriye Evcen , "Yaprak Dökümü" dizisinde başarılı bulduğum, hoş bir kız. Cansel Elçin Fransa 'da yaşamış olduğu her halinden belli olan, başarılı bir dizi oyuncusu. İyi hoş da soruyorum; neden sürekli Amerikan filimlerinden esinlenerek (!) dizi ya da filmler yapılmakta? Bizim kendi kültürümüzden esinlenmek yerine, sürekli bir U.S.A uydusu olma çabası?  

Biz yeterince özgüven duygusuna sahip değil miyiz?  

Yaratıcı, özgün senaryolar üretmekten aciz miyiz?  

Kendimizi öylesine aşağılıyoruz ki, sürekli bir Avrupa, Amerika özlemi içinde yanıp tutuşuyoruz..  

Neden?  

Benim özellikle yazmak istediğim asıl konu, dizide "Zeynep rolünü canlandıran Fahriye Evce'ne aşık iki adam, birlikte kahve içerken aralarında geçen konuşmaya yorum yapmak.  

Cansel Elçin, canlandırdığı rol cüzdanından "Oxford" yazan bir kart düşürüyor Adam soruyor, " Oxford'dan mı mezun oldunuz?"  

"Evet" diyor, hukuk okumuş , altı yıl sürmüş, 1994-2000 diyor, diğeri bende ekonomi okudum nasıl karşılaşmadık?  

Diyor-"-.Dünya küçük Oxford büyük" diyor diğeri...  

Şimdi Oxford kentinde beş yıl yaşamış, öğrenci olmuş biri olarak, küçük bir açıklama yapmak isterim . Bir kere Oxford Üniversitesi tek bir yer değil, kente yayılmış 41 kolej var; Oscar Wild 'ın öğrenci olduğu Christ Church bunlardan biri, ODTÜ kampüsü olan, öğrencilerini her yönden hayata hazırlayan, bir dünya üniversitesi Ankara'da ama Oxford bir üniversite kenti, Oxford mezunu diye tek bir üniversite yok ! Hangi kolej diye sorulabilirdi, sürekli esinlenerek hazırlanan dizide bu ayrıntıya , dikkat edilmemiş, ama zaten Aziz Nesin kriterlerine göre biz bu diziyi zevkle izleriz.  

Yerin kulağı var, benim de kulağım var, yer miyim? Yemem diyesim geliyor!!!  

Dilerim kendimizi küçük görmekten vazgeçip, hiç esinlenmeden, belki Amerika ve Avrupa ' nın bizden esinlenmek isteyeceği düzeye geliriz....  

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..