Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '15

 
Kategori
TV Programları
 

Diziler birbirine benzemeye başladı.

Diziler birbirine benzemeye başladı.
 

Dün akşam salı idi. Diziler yönünden benim için pek güzel bir gece değil. Bir gece önce 'Karadayı'yı seyredeceğim diye izlerken çok eğlendiğim 'Ulan İstanbul' ve merak etttiğim 'Paramparça' dizilerini kaçırdım. Salı geceleri pek zevkle izlediğim dizi yok.
 
Dün gece mecburiyetten' Kaderimin yazıldığı gün' adlı diziye bakayım dedim. Konusu ve oyuncuları nedense bana itici geliyor. Isınamadım diziye.
 
Neyse diziyi güzel mekanlar, güzel kıyafetler uğruna seyrederken bir konu dikkatimi çekti. Bu olay üzerine dizi bittikten sonra düşündüm ve yazımda paylaşmaya karar verdim.
 
Dizinin bu bölümünün sonunda zengin ve yakışıklı iş adamının güzel, kaliteli eşi Defne Hanım, taşıyıcı annelik görevini üstlenen Elif'i eşinden kıskandığı için intihar teşebüsünde bulunuyor. Kadıncağız bu kaygılarında da haksız sayılmaz. Zira bir zamanlar büyük aşk yaşadığı sevgili eşi taşıyıcı anneye tutulmuş durumda. Her ne kadar Kahraman Bey bu olayı kabul etmese de görünen belirtiler bunu doğruluyor. Bir kadın olarak ben bile diziyi seyrederken anlıyorum. Tabii binbir sorunu olan Elif de bu olayın farkında ve bu durum onun çok işine geliyor ve hoşuna gidiyor.
 
Bu olayları izleyince bir kaç gün önce severek izlediğim bir başka dizide de aynı olayların cereyan ettiğini hatırladım. Gelincik Yokuşu insanlarını, özlelikle Efsun karekterini çok merakla izlediğim bu dizide Mehmet Emir Bey'in gene yıllar öncesinde kalmış bir aşkın kahramanı olan Hasret Hanım'a olan ilgisi sebebiyle eşi Funda Hanım intihara teşebbüs etmişti. Funda Hanım da bir önceki dzide olduğu gibi çok kaliteli, tahsilli ve çok güzel bir hanım. Belli ki her iki dizide de erkek ahramanlar yıllar önce bu seçkin eşlerine çok aşık olmuşlar ve o sebepten yaşamlarını birleştirmişler. Anlaşılan o ki bazı dizilerde rastladığımız aile baskısı sonucu gerçekleşmiş evlilikler değil bunlar.
 
Ayrıca aynı dizide daha öncede evin görümcesi hanım ki iki yetişkin çocuğu var, eşini Gelincik çıkmazından genç bir işçi kıza kaptırmıştı.
 
Bunları düşünürken aklıma birden Paramparça dizisi geldi. Arada yakaladığımda tekrarlarından izlediğim bu dizide Erkan Petekkaya'nin canlandırdığı yakışıklı, karızmatik ve zengin baş erkek kahraman zengin, güzel, çok seçkin iki çocuğunun annesinin üzerine Nurgul Yeşilçay'in canlandırdığı kişiyi tercih ediyor.
 
Bütün bu dizilerde ortak olan bir taraf var. Erkekler bir zamanlar çok severek evlendikleri kendilerine eşdeğer hanımlarının üzerine neden daha alt sosyal sınıftan hanımları tercih edip evliliklerini tehlikeye atıyorlar. Eşleri daha sonra tercih ettikleri hanımlardan çok daha güzel ve kaliteli üstelik. Hani belki çocukları olmuyor o sebepten denilebilir ama yukarda anlattığım örneklerde çocukları olanlar da var.
 
Hani erkek okurlarım bana darılmasınlar ama beyler acaba çok kaliteli eşleri karşısında komplekse kapılıp daha hükmedebilecekleri hanımları mı seçiyorlar. Hani öyle bir teori vardır ya.
 
Bu konunun analizini psikolog ve sosyologlara bırakmak istiyorum.
 
Gelelim aynı dizilerde ortak olan bir diğer duruma. Nedense aldatılan bu çok seçkin eşler hep sonunda intihar yolunu seçiyorlar ve aldatan taraf da bu durumda vicdan azabına kapılıp eşine dönüyor. Mehmet Emir döndü ama Kahraman'ın döneceği konusunda bir bilgim yok.
 
Şimdi sormak istiyorum bu çok seçkin hanımlara. Sizi istemeyen, sizden daha alt seviyede bir hanımı tercih eden adamlar için neden intihar ediyorsunuz. Sözüm yanlış anlaşılmasın. Alt seviye değil de üst seviye tercih edince intihar kabul edilebilir diye düşünmeyin. Sizi istemeyen adam için diyelim.
 
Boşverin o adamı. Sizi sevmeyeni siz de sevmeyin olsun bitsin.
 
Benim korkum aldatılan hanımlarda intihar modası başlaması.
 
Şakası bile kötü.
 
Gelelim sonuca .Dikkat ederseniz bütün diziler birbirine benzemeye başladı. Senaristlerden ricam aynı konuları izlemek istemiyoruz. Toplumu dikkatle izlerseniz birbirine benzemeyen yüzlerce konu var. Bunları seçin lütfen.......
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..