Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '06

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Diziler bizi köreltiyor

Diziler bizi köreltiyor
 

Hayatım boyunca iyi bir televizyon izleyicisi oldum. Belgeseller, spor programları, filmler. İlgimi çeksin çekmesin hayatımın hemen her gününde televizyon olmuştur. Bilmiyorum belki çok genç oluşumdandır belki de hep böyleydi ama, televizyonculuk, sadece tutsun diye hep biribirinin aynı diziler, programlar yapmak oldu. Öyle bir standart getirildi ki, televizyonculuk, her sezon on ya da daha fazla dizi çekip, fakat, bir kaç tane medyatik, ama oyuncu olmayan kişiyi başrol yapıp yanına da bir kaç değerli tiyatrocu yerleştirdikten sonra, o dizileri çekip insanlara yutturmak oldu.

Değerli oyunculardan bahsetmek istiyorum. İnsanların sadece aynı projelerde görmeye alıştıkları, ama sanat için, düzgün birşeyler yapmak adına çekilmiş sinema filmlerinde görmek için hiç de çaba sarfetmedikleri yetenekli oyunculardan bahsetmek istiyorum.

Avrupa Yakası'nın Cem'i olarak tanıtılan Levent Üzümcü: Ne kadar yetenekli ve potansiyeli olan bir oyuncu olmasına rağmen, kendine yazılan bomboş bir rolle anılıyor. Oysa ki Beyza'nın Kadınları'nda ki performansı ne kadar başarılıydı. Levent Üzümcü Amerika'da doğsaydı belki de adını dünya yıldızları arasına yazdırmıştı. Ama Türkiye'de Avrupa Yakası'nın Cem'i.

Şirketlerin özellikle bu dizilere yatırım yapan sponsorların ellerini taşın altına koymaları gerekmekte tabi ki. O kadar diziye yaptıkları yatırımı sinemaya yapsalar, yılda on film değilde yüz film, yüz elli film yapılabilse, gerçek oyuncuların, gerçek yönetmenlerin hünerlerini izleyebilsek, adımızı Dünya'da daha çok duyurabilsek hepimizin adına büyük bir başarı olmaz mı?

Hiç kimseye faydası olmayan, izleyen ya da izlemeyen kimseye bir şey katmayan bu dizileri neden bu kadar çok tercih ediyoruz? İnsanlar önlerine sunulan bu rezaleti reddetse, gerçekten kaliteye yoğunlaşsa, yatırım da kaliteye yapılır. Ben Levent Üzümcü'nün Cem olarak değil, oyunculuğuyla anılmasını isterim, Ahmet Gülhan'ı gerçekten oyuncu olmayan bir kişinin başrolde olduğu diziler de değil, güçlü bir yapımda beyazperde de görmek istiyorum.

Az sayıda yetişen, ama, yetişen bu çok değerli oyuncularımızı ve yönetmenlerimizi harcamayalım. Türk filmlerine gidelim, ve daha çok film çekelim ki, bu dizi rezaletine bir son verilsin.

 
Toplam blog
: 19
: 713
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Anadolu üniversitesi işletme bölümü mezunuyum. Profesyonel olarak müzikle uğraşıyorum...