Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '15

 
Kategori
TV Programları
 

Diziler gerçeklerden uzak....

Diziler gerçeklerden uzak....
 

Dün gece Kara Para Aşk gecesiydi benim için. İlk yayınlandığı günden bu yana merakla izlediğim bu diziyi seyretmek üzere gene televizyon karşısına kuruldum. Geçtiğimiz hafta dizideki Elif karekterine uygulanan şiddet beni 'Dizilerde kadına ve çocuğa şiddete son'başlıklı bir yazı yazmaya yönlendirmişti.

Oysa bugün dizide dün gece farkettiğim bir başka olaya değinmek istiyorum. Belki bugünkü yazım geçen hafta yazdığım ile tezat gibi gelecek okuyanlarıma ama bu konuyu vurgulamak istedim.

Dün gece Ömer'in ağbisi Hüseyin eşine bir tokat attı ve kadının gözü morardı. Bu morarmış gözü gören kayınvalde çok büyük bir tepki gösterdi ve oğlunu fena halde haşladı. Son dönemlerde dizilerde kadına ve çocuğa uygulanan şiddet olaylarında çok büyük bir infial sergileniyor. Bu olayın şidddet olgusunu kınamak ve toplumda yok etmek amacıyla yapılmaya çalışıldığını biliyorum. Dizilerin topluma örnek olmak gibi bir misyon taşıdığının bilincindeyim. Zaten daha önce yazdığım yazımın da amacı bu idi.

Ama acaba ders olayında biraz daha gerçekçi olamazmıyız. Hergün basında onlarca kadına şiddet olayını okuduğumuz bir toplumda daha gerçekçi olabiliriz. Kadına, çocuğa şiddet o derece arttı ki sadece dövmekle kalmıyor kesiyor, doğruyor hatta yakıyoruz. Bu kadar nefret doluyuz karşı cinse.

Bütün bu gerçekler içinde kayınvaldenin tokat karşısındaki tepkisini pek gerçekçi bulmuyorum.

Sorarım size gelinine bir tokat atan oğluna bu tepkiyi gösterecek kaç kayınvalde vardır toplumumuzda. Ben demiyorum ki kadına, çocuğa yapılan şiddete tepki göstermeyelim ama bu olayın çaresi tepki göstermenin yanısıra taa çocukluktan başlayacak bir eğitimin sürecine dayanıyor.

Yoksa bir dizide beş dakika önce kadına cinsel taciz, şiddet uygulayıp, bir süre sonra bir tokata bu kadar tepki göstermek pek gerçekçi gelmiyor bana. Diyeceksiniz ki bu olayın bir tokatı da bir tekmesi de şiddet. Ben de şiddetin büyüğü küçüğü yok diyorum. Hatta psikolojik şiddeti bile kınıyorum ama tepkide biraz daha gerçekçi olalım diyorum.

Dizilerin yaşamımızdaki rolü tartışılmaz, bu sebepten senaristlerimize büyük görev düşüyor. Dizilerimiz daha gerçekçi olursa eğitici etkisi daha çok artacaktır kanısındayım.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..