Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Diziler ve doktorlar

Diziler ve doktorlar
 

Doktorların yaşamını konu alan diziler, doktor olmadan önce de ilgimi çekerdi, bunca yıllık hekimim hala çekiyor. Zaten TRT 2 nin yeni açıldığı dönemlerde seyrettiğim iki dizi var, benim başımı yaktı(!).

Birisi kadın bir cerrahın iş yaşamını anlatıyordu, bir diğeri ise Avustralyadaki uzak kasabalara hizmet veren mobil bir sağlık ekibini.

Bu günlerde ise birdizi var izlediğim 'Emergency Room', belki konuya o günlerdekinden haliyle daha vakıf olduğumdan, bu dizinin yapımcılarının ne kadar mükemmel bir çalışma çıkardığını söylemeden edemeyeceğim. Bırakın içsel çatışmaları ve mesleğin günlük yaşama yansımasını, acil kliniklerinde karşılaşılabilecek her türlü hastalık ve kazanın profesyonelce tanımlanıp, evet öğretildiği bir yapım bu bence. En ufak bir mantık hatasına denk gelmedim ve inanın dizi sayesinde uzmanlaşmış bir hekim olup sadece belli bir hasta ve hastalık grubuyla ilgileniyor olmama rağmen, genel bilgilerimi hatırlıyor, gelen hastalarda ilgili fikir yürütüyor, ülkemdeki tanı tedavi koşullarını tek tek karşılaştırıyorum.

Türk yapımcılar da benzer bir dizi hazırlamış diye duydum. Bir bölümünü izledim bile. Bu dizi ne kadar iyi niyetle hazırlanmış olsa da 'hadi canım' dedirten kötü gözlem, beceriksiz ve özensiz bir iş olmaktan kurtulamamış.

Hiç bir hekim, hem beyin ameliyatı hemde karaciğer transplantasyonu yapmaz, yapamaz, beyin ölümü kararını verirken, ya da transplantasyon kararı alınırken asistanın ince ruhu düşünülerek karar verilmez, hiç bir hekim hem MS tanısı koyacak kadar başırılı bir nörolog hem de ortopedik ameliyat yapacak kadar başarılı bir ortopedist olmaz. Tabii yaşamının yaklaşık 20-30 yılını bu iki işi öğrenmeye ayrı ayrı adamamışsa.

Çalışma koşullarının zorluğu, doktor ve hemşirelerin duygu durumu konusunda ya çok abartılı, ya da çok yüzeyel kalınmış.

Tek bir bölümde, ayak üstü farkettiğim şeyler bunlar.

Bu tür dizilere merakı olanlar, ya 'emergency room'u seyretsinler,

Ya da Türk yapımcıları biraz daha dikkatli ve özenli olmaya davet etmekte fayda var.

Bu konuya vakıf biriyim ve mantık sinsilesindeki hataları farkedebiliyorum ama, yaşamını bilmediğim, avukat, mühendis, fabrika işçisi vs... karakterlerinin de bu şekil gözlemlerle tanımak ve tanımlamak istemiyorum.

Rating kaygıları, iyi işler çıkarmaya vesile olmalı, TV'lardan beklediğimiz bu...

 
Toplam blog
: 146
: 1061
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

Hep yazmak istedim. İnsan düşüncelerini yazıya dökünce kendi başınadır çünkü, kaygısız, katıksız ..