Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '10

 
Kategori
TV Programları
 

Dizilerdeki kıskandıran diyaloglar

Dizilerdeki kıskandıran diyaloglar
 

Öyle bir geçer zaman ki / Cemile ve Ali


 

TV'lerde yayınlanan diziler gündelik yaşantımızın adeta birer parçası haline geldiler. Özellikle son senelerde yayına giren kaliteli diziler, çoğumuzu ekran başına kilitlemeyi başarıyor. 

Bu yazımın konusu Dizilerdeki diyaloglar. 

Ancak şaşırtan veya güldüren diyaloglar değil, gayet akıllıca ve yerinde yapılan diyaloglar, hazır cevaplar. 

Hazır cevap bir insan olmayışımın sıkıntısını her zaman çektim. Özellikle öfkeli, heyecanlı veya sinirli isem, karşımdakine kesinlikle istediğim cevabı veremem ve tartıştığım insanın karşısında mutlaka yenik düşerim. 

Bu yüzden dizilerdeki ve filmlerdeki hazır cevap diyaloglar ilgimi çekiyor. 

Bugünlerde dikkatimi çekenleri sizlerle de paylaşmak istedim. 

Buyrun ; 

<> <> <> <> 

Öyle Bir Geçer Zaman ki 8. Bölümde Cemile hapishanede iken, görüşe gelen Ali (eşi) ile yaptığı diyalog. 

- Merhaba Cemile 

-Merhaba 

-İyimisin 

-İyiyim, burda ne kadar iyi olunursa işte ! 

-Bak Cemile,  

- Bakıyorum ya! 

-Bu sefer alttan almayacağım 

-Üste çıkmayı iyi becerirsin sen 

- Herşeyi açık açık konuşacağım Cemile 

- Üstü kapalı bir şey kaldı mı ? 

- Cemile beni sinirlendirme ! 

- Cemile beni sinirlendirme ! Çok korktum ! 

- Ben artık seni sevmiyorum Cemile, napabilirim seni sevmiyorum ! Ben başka bir kadını seviyorum Cemile. Lütfen artık işi yokuşa sürme. Yeter boşanalım. Senin için de, benim için de, çocuklar için de, en iyisi bu. 

- Çocukları düşünmen ne güzel! 

- Senin hiç mi kadınlık gurunun yok Cemile? 

- Çok tuhaf, gerçekten çok tuhaf. Günlerdir ben de bunu soruyorum kendime. Kafamın içinden türlü türlü düşünceler geçiyor. Ben nerde hata yaptım diyorum. Kendimi kirli hissediyorum, suçlu hissediyorum. Ama hatanın nerde olduğunu bulamıyorum. Taa ki seni şurda görünceye dek. O zaman da hatamın nerde olduğunu anladım ve ben de aynı soruyu sordum kendime. 

- Hangi soruyu? 

- Senin hiç kadınlık gururun yok mu? Ben kadın olduğumu unuttum Ali. Bir kadınlık gururum olduğunu unuttum. Bunu bana sen yaptın. Kadın olduğumu unutunca gururum da soldu gitti. Bunu bana sen yaptın. Senden boşanacağım. Ama az önce bana yaptığın aşağılık konuşmadan etkilendiğim için boşanmayacağım senden. Sen gururdan ne anlarsın ? Senden boşanacağım çünkü benim çocuklarım gururlarına yediremedikleri için, babalarının onları evden attığını söyleyemediler. Senden boşanacağım çünkü burdan çıkmak ve gurur sahibi çocuklarımın yanına dönmek istiyorum. Al (Parmağından çıkarttığı alyansı Ali'nin suratına fırlatır.) Allah seni kahretsin, cehennemin dibine git. 

<> <> <> <> 

Yaprak Dökümü 169. Bölüm, ayrılmaya karar veren Ali ve Nejla'nın diyalogları... 

- Çıktın sanıyordum 

- İşlerimi topralıyorum 

- Kolay gelsin 

- Bana hakaret etmek için her yolu deniyorsun. 

- Öyle mi? 

- Benden intikam almak için Ferhundeyi mi kullanıyorsun? 

- Onunla çalışmaya karar verdim. 

- Güzel, hayırlı olsun! 

- Benim canımı yakmak isterken, senin canın yanacak. Ama farkında değilsin. Sana çok öfkeliyim. Ama yine de uyarmadan edemeyeceğim. 

- Teşekkür ederim. 

- Daha zekice hamleler beklerdim senden. 

- Seni hayal kırıklığına uğrattıysam özür dilerim. 

- Ben yıldıramayacaksın ! Geri adım atmayacağım. İstediklerimi almadan da bu şirketten gitmeyeceğim ! Ben profesyonelim başladığım bir sürü iş var. Bırakıp gitmem, hele kendi projelerimi asla. 

- Ben istersem hepsini bırakıp gidersin... Ama istediğin kadar kalmana izin veriyorum ! Kendini çok yorma iyi geceler. Haa bu arada avukat boşanma duruşması için gün almış 29 Aralıkta bitiyor bu iş. 

- 29 Aralık, güzel. 

<> <> <> <> 

Öyle Bir geçer Zamanki'de Cemile'nin Ali'ye verdiği cevapları, Yaprak Dökümünde Ali'nin Nejla'ya verdiği cevapları kıskandım şahsen :) 

Kendimi geliştiriyorum hazır cevap olma konusunda, dizilerdeki diyaloglardan feyz alıyorum. 

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..