Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '07

 
Kategori
Sinema
 

Dizim fantastik olsun...

Dizim fantastik olsun...
 

Fantastik diziler gittikçe artıyor.Bundan bahsederken, bizim cadılı komik ve daha çok çocuklara yönelik kabul ettiğim dizileri kasdetmiyorum.

Birbirinin benzeri saçma sapan dizi enflasyonunun yaşandığından şikayet ederken,tabii bu arada bu tip konuların tarafıma ilginç gelmesini de eklersek, cnbc-e deki dizilerin yeni dönem bölümlerini izlemek bana bir hayli keyf veriyor.

Bu diziler tamamiyle hayal ürünü olsa da,geçmişte çekilen filmlerin bazılarının gerçeğe dönüştüğünü hepimiz biliyoruz.İşte bu yüzden midir? yoksa insanoğlunun merakının dile getirilişinden midir? bilmiyorum ama yalnız benim değil daha birçok kişinin ilgiyle izlediğini biliyorum. Bu dizilerden kısacık da olsa bahsetmek istiyorum.

Ghost whisperer;

Fantastik, gizemli dizi kervanın bir üyesi olan dizimiz yeni evli Melinda Gordon adlı karakterimizin küçüklüğünden beri sahip olduğu ölülerle iletişime geçebilme yeteneği üzerine kurulu... bolca işlenmiş bir konu olmasından dolayı olsa gerek dizi, bu özelliğin üzerinde durmaktansa iletişime geçen merhumun hikayesi üzerinden ilerliyor. Zira yakın çevresi zaten bu özelliğin farkında ve ellerinden geldiği ölçüde yardımcı oluyorlar...her bölümde yeni bir hikaye dinliyor, üzülüyor ve mutlu sonlarla seviniyoruz.Gergin anlar olsa da genel olarak karanlık bir havası yok dizinin.Korkmasaydım şahsen benim de böyle bir yeteneğim olsun isterdim...

The 4400;
1941 yılından başlayarak dünyanın farklı bölgelerinden tam 4400 kişi kaybolmuştur. pilot bölümde bu 4400 kişi beklenmedik bir şekilde geri döner. Kayıp oldukları süreye dair bir şey hatırlamadıkları gibi, bu süre zarfında hiç yaşlanmamışlardır da. ayrıca hepsinin farklı farklı doğaüstü güçleri vardır. Bu 4400 kişinin emniyeti için ntac (National threat assessment center/ulusal tehdit değerlendirme merkezi) adlı kuruluş görevlendirilir. Bu kuruluşun çalışanlarından Tom Baldwin ve Diana Skouris ile 4400'lerden bazılarının ilginç maceraları ve ilişkileri konu ediliyor. Dizi de farklı bir çok yeteneğe sahip kişilerle bu kuruluşun arasındaki,korkudan ve şüpheden kaynaklanan çatışmalar anlatılıyor. İnsanoğlu bilimeyene meraklı ama değişik bir durumla karşılaşınca, neden bu kadar ürkek olur? onu da bilemiyorum doğrusu...


Galactica;

Uzay'a dağılmış oniki koloni'nin insanları, akıllı makinalar olan saylonlar'ın (cylon) saldırıları sonucu hem gezegenlerini, hem de nüfuslarının büyük bölümünü yitirirler. Kurtulanlar gemilerle kaçarak, savaş filosunun geriye kalan son üyesi savaş yıldızı galactica ile birlikte başıbozuk bir kafile oluştururlar. Amaçları, binyıllar önce uzayda kaybolmuş olan onüçüncü koloni'yi (ki bildiğimiz dünya'dan başkası değil) bulmaktır. Fakat saylonlar da onları yok etmek için peşlerindedir, böylece olaylar gelişir.

Komutan adama, ortam jönü Apollo, ortam komiği Starbuck, ortam zencisi Boomer gibi tiplemeleriyle, mükkemmel uzay gemisi tasarımları ve dahi Starwars'ı aratmayan uzay savaşı sahneleriyle, parlak zırhlı, acımasız kötü adamlarıyla, John Williams imzalı muhteşem tema müziğiyle izleyicisiyle buluşuyor.


Ve tabii ki Heroes;

Dizide sıradan insanlar gibi olduğunu düşünürken,birgün inanılmaz yeteneklerle uyanan insanların hikayesini anlatıyor. Japon bir bilgisayar yazılımcısı, zamanı ve mekanı yönlendirebildiğini keşfeder. New York'lu bir ressam, geleceği resmedebilmektedir.

Liseli bir ponpon kız, hiçbir şekilde yara almadığını, bir anne, güçlü bir ikinci kişiliğe sahip olduğunu, bir polis memuru, başka insanların düşüncelerini okuyabildiğini keşfeder.Bakan adayı bir kişi uçma yeteneğini keşfeder ve daha bir sürü süper güçlü olan insanlar.Bu insanlar dünya'nın geleceğini kurtarmak için bir araya geliyorlar. Biraz ürkütücü ama beni çok heyecanlandırıyor bu dizi. Beni en çok etkileyen de, sanırım insanlığın da çok arzu ettiği zaman içinde seyahat,sadece bir yetenek kadar yakın.Ne güzel değil mi?


Ve Smallville ; Süpermen'in gençliğini anlatan bir dizi.

Meraklılarına ve bilmeyenlere duyrulur,sevgimle...


 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..