Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

29 Ocak '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Dobra dobra olunur da.....

Dobra dobra olunur da.....
 

ALLAHIM SEN BU KULLARINA EMPATI EYLE NE OLUR!!


Bu kadar dobra olunmaz.

Hepimiz okuduk, duyduk, bir baba cocugunu öldürdü, kendinden degil sanarak. O adamin esini cagirmislar DOBRA DOBRA programina. Mustafa Mumcu arkadasimin kulaklarini cinlattim sabah sabah. Tamam seyretmeyelim de o zaman bu manyakliklardan nasil haberimiz olacak. Nasil tepki gosterecegiz. "gosterme tepkini" diyenlere, ben ot gibi yasamak istemiyorum demek isterim pesinen.

Konuya donersek, program bir mahkeme havasinda zaten surekli. Muge Hanim, dunyalari ben yarattim havasi ile konuklari azarlama pozisyonunda, Pakize Hanim, Mugeye ezilmis olmanin verdigi dayanilmaz aciyla surekli saldiri pozisyonunda. Empati denen kavramdan kesinlikle haberleri yok.

Cagirdiklari bayan, hayatinda hic okula gitmemis dogu kokenli bir bayan. Turkcesi yok denecek kadar az. Ama piyasada guzelim diye gecinenlerden yuz kere daha guzel. Soylenenlerin buyuk kismini anlamadigi gozlerinden belli oluyor. Surekli kadina uzun cumlelerle saldiriyorlar sagli sollu. Bir Muge, bir Pakize, bir konuklar surekli bir seyler sorup vah vah, tuh tuh cekiyorlar. Kadin kendini savunamiyor bile cunku soylenenleri anlamiyor. " neden" ile baslayan cumlelere cevap verebiliyor sadece cunku kisa oluyor bu soru cumleleri. Unlu bir psikologu cagirmislar konuk olarak, ama konusmasi ne mumkun Muge Hanimdan.. Uzman olan bu konugun yaninda biri daha var hala kim oldugunu kesfedemedim, iki de bir " ay sanki psikolojik sorunlari var bunun" diyor. program icerik olarak guzel ama akis olarak facia. Bir kere empatiden yoksun yaklastiklari icin olaya komik duruma dusuyorlar.

Yayina baglanan bir bayan esinden siddet gordugunu, esinin baska bir bayanla birlikte oldugunu bildigi halde evde kalmak zorunda oldugunu soyluyor, Muge Hanim " ayy ben olsam" diye basliyor yine cumleye. Bir kere kendisini profesyonel sayan bir sunucu "ben" demez bunu bilmesi lazim. Bilmiyor zirt pirt ben diye basliyor.

Muge Hanim, onlar da siz olsa, zaten bu duruma gelmezler, sizin kazandiginiz paranin dortte birini kazansalar zaten o sapik ruhlu insanlarla hayat gecirmeye calismazlar.. Bosar adami alir cocuklarini o parayla kimseye muhtac olmadan gecinir. Zaten zavalli surekli saldiriya ugrayan bayan "nere gidem" diyor ama kimse kadini dinlemedigi icin sesi duyulmuyor.

"Bunlar ders oldu mu sana" diyor konuk bayan gozlerinde asagilayici suzmelerle. Cok biliyor ya, o kadinin ne sartlarda yasadigini, illa ogrenecek ders aldi mi almadi mi? Almadiysa ne yapacak cok merak ediyorum...

Taktilar dini nikaha.. Vay efendim neden resmi nikahsiz oturmus da neden evlenmemis.. Allahim sen bana sabir ver. Yayina baglasalar soracagim, "tanidigin 10 isim say resmi nikahli" diye baglamiyorlar. Sozde sanatci gecinen su magazin cevresinde kac kisi resmi nikahli yasiyor da baskasina akil vermeye kalkiyorlar anlamiyorum.

20 dakikadir seyretmeye calisiyorum, biraz daha seyredersem cinnet gecirecegim derken buyrun, alin son soru " sen kizoglan kizmiydin kocaya vardiginda" yok her hafta baskasiyla yatiyordu Diyarbakir'in bilmem ne koyunde!!!! Ya bir insan bu kadar mantiksiz bu kadar dusuncesiz ( yazi yayina girmeyecek diye gercek dusuncelerimi yazamiyorum ne yazik ki) olamaz. Sirf konusmus olmak icin konusmak, sirf karsindakinden ustun olmak icin konusmak insanliga yakismaz.

Ben diyerek program yapilmaz, kimseye yardim edilmez, yaninda uzman psikolog varken nedenleri nicinleri sorgulamak varken, "ben" diyerek ahkam kesmekle hic olmaz...

Ve terbiyesizligin son noktasi. Icim acidi bu yapilana. Bir bey baglandi yayina soz konusu bayanla evlenmek istiyorum dedi. Once hepsi birden " olur olmaz "i paranoyaklik derecesinde tartistilar, sonra Muge'den can alici soru geldi " BAK HER SENI SEVIYORUM DIYENE GITMISSIN, BU RESMI NIKAH YAPACAK BUNA DA GIDER MISIN" ya Allahini seven bir avukat yok mu, su zavalli kadina akil verip canli yayinda kisilige hakaret ve asagilamadan sunlardan tazminat alsin. Hic olmazsa geri kalan hayatini kurtarirdi. Ne demek her seni seviyorum'a gitmissin ya. Edepsizligin bu kadari olur mu? Bir insan konugum dedigine bu eziyeti yapar mi yaa? O insan cahilligin kurbani olmus basindan 2 yanlis iliski gecmisse, bunca insanin onunde bu sekilde rencide edilir mi, bu mu programcilik, bu mu insanlik? YAZIK COK YAZIK..

Yok ben iyice delirmeden gunumu rezil etmeden once kanali degistireyim, sonra empatili gunler dileyerek sizlere veda edeyim....

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..