Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Doğa İçin Çal - Divane Aşık Gibi

Doğa İçin Çal - Divane Aşık Gibi
 

Birkaç gün önce, yurtdışında yaşayan çok değerli bir dostumdan, enteresan bir elektronik posta aldım. “Allah aşkına Üstadım, aşağıdaki linki tıkla ve şu videoyu mutlaka izle” diyordu. Beni, çok uzun yıllardır ruh gibi tanıyan bir arkadaşım olduğu için kesin yine dağılacağım diye düşündüm içimden. Ama bu kadar etkileneceğimi, inanın yine de tahmin edemedim.

Doğa sorunlarının evrenselliği ile müziğin evrenselliğini bir potada buluşturup eritmeyi ve dikkatleri, insan eliyle son sürat devam etmekte olan ekolojik-çevresel yıkıma yöneltmeye çalışan bir sivil toplum projesi aslında “Doğa İçin Çal”.

Bakın kendilerini, seçtiğim satırbaşlarıyla, kendi sitelerinde nasıl tanıtmaktalar?

İklim değişiklikleri, seller, taşkınlar, bunlar dünya kabuk bağladığından bu yana hep var ama son yüz yılın grafikleri öncekilerle benzerlik göstermiyor, kendi elimizle yaptıklarımızın, bu kötü gidişe direkt etkisi var. Önceleri düşe kalka yaşıyorduk, artık kıçımızın üstünde hızla kaymaya başladık. İşin bilimiyle uğraşan herkes bu konuda hem fikir. Çevreci hareketler, bu gidişi durdurulması gerektiğini herkese anlatmaya çalışıyor.

Doğa sorunlarının evrenselliği, doğanın insanlara mekan ve kaynak oluşuyla, müziğin evrenselliği ve insanların ortak dili oluşu arasındaki bağ, projenin çıkış noktası oldu.

Dünyanın çivisini çıkaranlar kadar, bunu seyretmekle yetinenler de benzer biçimde sorumluysa, çözümler bulmak ve uygulamak zorundaysak, her vesile ile hatırlamalı, hatırlatmalıyız.... Hem değişim gerektiğini bilip, hem "Şöyle yap, böyle yap" laflarını dinlemediğimize göre, "ne yapmalıyım" diye düşünmek gerektiğini her dinlediğinde hatırlatan bir müzik işe yarar mı? En azından konunun farkında olanlar için, arka planda fazladan bir vicdan azabı durumu yaratır mı?

Agaclar.net'ten Fırat Çavaş, doğdukları iller farklı, yaşadıkları mekanlar farklı, zevkleri, yaşama bakış açıları farklı 45 müzisyeni, varolan gerçekleri bir kez daha hatırlatmak için bir araya getirdi: Doğa için çal!

"Divane Aşık Gibi" yollarda dolaşmaktan başka, hem mecazda hem de fikirde "Sen yağmur ol, ben bulut, Maçka'da buluşalım" diyoruz.”

Ve öyle bir çalışmaya imza atmışlar ki iki gündür belki de kırk kez dinledim bu muhteşem performansı. Tam 45 müzisyen çalıyor, söylüyor; o, insanın içine işleyen duygusal Karadeniz türküsünü. Ve burada, kendi sayfamda sizlerle paylaşmak; olursa, naçizane, çorbada bir çimdik de benim tuzum bulunsun istedim.

Değerli dostlar, altta vereceğim linkten lütfen bu videoyu izleyiniz. Her biri ayrı güzel, her biri ayrı etkileyici ve başarılı ama özellikle; İstanbullu Ezgi Özcan’ın yan flüt solosuna, Hayrabolulu Akın Vardar’ın davudi ve etkileyici sesine, o sevimli kediciğin şarkıya kattığı enfes renge, İstanbul Göztepeli Aytaç Bayladı’nın insanı alıp götüren klasik gitar güzellemesine, minicik curasıyla Antalyalı Ozan Tügen’e, bizim İzmir’in bizim Karşıyakalı kızı Özlem Türay’a, inanılmaz etkileyici yorumu ve ses rengiyle İstanbul Beşiktaşlı Aslı’ya, İzmitli Deniz Gökçeler’in çok farklı ve hoş müzikal tarzına, İstanbul Bakırköylü Muhammet Ali Şengün’ün neyi ile yine İstanbullu Sinan Keskin’in saksafonunun nasıl da birbirinin içinde harman oluşuna, Aydınlı Bestem Yuvarlak’ın insanın içini acıtan yorumuna, İstanbullu Esma Er’in yılların derininden gelen sesine, Bursalı Özgür Kankaynar ve İstanbullu Serdar Öztop’un o enfes elektrogitar sololarına, ağız mızıkasıyla adeta köşebaşında karşımıza dikiliveren Kastamonulu Emrah Çokünlü’ye, Üsküdarlı güçlü ses Mehmet Can Narin’e ve ekibin en meşhuru Murat Evgin’e lütfen dikkat ediniz.

Dikkat ediniz, çünkü gerçekten de tüylerinizi diken diken edecekler, ürpertecekler sizi. Hadi seyredin ve dinleyin o zaman...

Doğa İçin Çal ve Divane Aşık Gibi

Not: Yazımı yayına vermemin akabinde, “Doğa İçin Çal – Divane Aşık Gibi” klibinin başarılı yapımcısı ve yönetmeni Sayın Fırat Çavaş’tan, aşağıdaki mesajı aldım ve Kendisi’nin izniyle, sizlerle de paylaşmak istiyorum:

Merhaba Aydın Bey,

İlginize çok teşekkür ederim. Projeyi beğenmeniz ve destek vermeniz beni çok mutlu etti. Yazınızı okudum. Herkesin gözyaşları ile izlediği bu klibin yapımcı ve yönetmeni olarak, sizin en son paragrafta yazdıklarınız nedeniyle bu sefer de benim gözlerim yaşardı.

Tekrar teşekkür ederim.

Sevgiler,

Fırat Çavaş"

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..