Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '08

 
Kategori
Kültürler
 

Doğa Tutkusu

Doğa Tutkusu
 

Çocukluğum bahçelerde oynayarak geçti.Belki doğa tutkusunun başlangıç noktası buydu ancak hiç unutmadığım, beni büyüleyen başka bir olay vardı.9-10 yaşlarında olmalıyım, kömürlükte bulduğum içi toprak dolu bir saksıyı hangi sebeple olduğunu hatırlamıyorum (belki de okul için fasulye ve benzeri şeyleri ekmek için) alıp balkona koymuştum.Muhtemelen üst katımızda oturan ev sahibimizin kömürlüğe attığı bir saksıydı.Yaklaşık bir ay boyunca balkonda duran boş saksıda kendiliğinden bir filiz belirdiğini farkettiğimde çok şaşırmış ve sevinmiştim, bu benim için inanılmaz bir şeydi.Artık saksı göz hapsimdeydi ve hızla büyüyen filizi hemen her gün izliyordum.Sonunda bir gün bitki çok güzel bir çiçek açtı (kırmızı bir zambak) ve bu benim için büyülü bir şeydi.Bomboş bir saksıdan çok güzel bir çiçek büyümüştü.O bitki şimdi biliyorum ki soğanlı bir bitkiydi ve kış uykusundan güneş ve su sayesinde uyanmıştı ama o yaştaki bir çocuk için inanılmaz bir olaydı.O gün bu gündür bana büyüleyicii gelen bu güzel olayı hatırlarım ve özellikle sonbaharda bulabildiğim tüm çiçek tohumlarını toplarım.Çünkü bir tohum binlerce tohum demektir.Ektiğim bir tohumdan çıkan bir çiçek binlerce tohum verir ve bu döngü artarak gider.
5 yıl önce bahar aylarında buzdolabında kalan son portakalların da suyunu çıkardığımda pek çok çekirdek çıktığını görmüştüm.Nedense onları atamadım ve balkondaki boş saksılara serpiştirdim.Dana sonra o saksılara başka bitkiler ektiğimde portakal çekirdeklerini unutmuştum bile.Bir kaç ay sonra saksılardan çıkan farklı filizleri görünce portakal çekirdeklerinin filizlendiğini anlayıp başka bir saksıya aktardım.O kadar çoklardı ki bir kısmını apartmanın bahçesine diktim.Beş altı filizi de büyük bir saksıya ektim.5 senedir saksıda portakalım büyüyor, muhtemelen turunçtur aşılanmadığı için ama önemi yok.Onu gördükçe kendimi mutlu hissediyorum.Çöpe gidecek çekirdekler şimdi yapraklarına dokunduğumda çok güzel koku veren güzel ve sağlıklı bir bitki halindeler.
Çocuklara doğayı sevdirmenin bana göre en iyi yolu onlara bu sihirli dünyayı göstermektir.Okuldaki nohut ve fasulye filizlendirmelerinin fazla bir sey ifade ettiğini düşünmüyorum çünkü onlar kısa süreli ve onlara bir bitkinin ciddi sorumluluğunu veremez ama bir çiçek yada bir meyve çekirdeğinden büyüttükleri ve sorumluluğunu aldıkları bitkilere bağlandıkça, çevrelerinde kesilen her bitki her ağaç için tepki vermeleri kaçınılmaz olur.

 
Toplam blog
: 191
: 1283
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

Başlangıçta sadece su ve onun üzerinde salınıp duran sis mevcuttu.  Baba Apsu ortaya çıktı ve tat..