Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '12

     
    Kategori
    Tarım / Hayvancılık
     

    Doğal anne, doğal bebek ve organik sanılan semt pazarları

    Doğal anne, doğal bebek ve organik sanılan semt pazarları
     

    Doğa


    İstanbul'da daha iyi yaşam koşullarında yaşamak için medeni hayatın içinde sürekli çabalıyoruz. Ancak düşünürsek insan akciğerleri İstanbul havasına ve fiziğimiz ise marketlerden yediklerimize göre dizayn edilmemiştir. Son dönemde artan kanser vakalarından bunu tahmin edebiliyoruz.

    Bu sarmaldan biraz olsun sıyrılabilmenin ilk adımı annelerin hamilelik döneminde ve bebekleri dğnyaya geldiğinde hiç olmazsa bazı mevsim sebzelerini kendileri yetiştirebilmeleridir.

    Bunun için İstanbul çevresinden Trakya, Sakarya veya İzmit tarafında 1 dönüm yer almak yeterlidir. Bölgenin köylerinde yaşlı dedeler ve ninelerden kendi anne babalarından kalma sebze tohumları alıp ekmek başlangıç olacaktır.

    Bir hobi bahçesi olarakta düşünülebilir. İstanbul Anadolu Yakasında bir organik pazar ile ilgili 2 haftasonu önce başıma gelen bir olayı anlatayım. Ömerli tarafında bir tarladan alışveriş yapmaya gittim, bahçıvan bana ıspanak kesmek için gittiğinde bizde depoya bakalım dedik ve içeride kasa kasa domatse ve salatalık vardı. Kendisi organik pazarda satış yaptığını ama geçen hafta satışlar çok iyi gittiğinden HAL'den ilave sebze almış.

    Düşünün bu malları organik diye pazarda satıyor, bizlerde bunu alıyoruz.

    Sonuç olarak kendiniz yetiştirmiyorsanız asla organik olup olmadığına inanamazsınız. Ben kendime bu şekilde bir yer yaptım ve yetiştiriyorum, sezonluk sebzeler oluyor ve içim rahat yapabiliyorum. Hamile ve çocuklu anneler bunu yapamayacaktır ama eşleri ne güne duruyor:)

     
    Toplam blog
    : 1
    : 996
    Kayıt tarihi
    : 21.01.12
     
     

    Mali İşler yöneticisiyim, yüksek lisansımı Bilgi Üniversitesi'nde bu alanda yaptım, lisans eğitim..